Рени Измаил Усть-Дунайск Белгород-Днестровский Ильичевск Одесса Южный Николаев Октябрьск Херсон Евпатория Севастополь Ялта Феодосия Керчь Бердянск Мариуполь Скадовск

Члены ассоциации

Корпоративные новости

Партнеры

Содружество

Официальные сайты

Фотоновости

Поздравления

Погода
5°
туман
влажность: 100%
ветер: 1Миз ВЮВ
Ш 10 • Д 7
11°
Сб
10°
Вс
5°
Пн
4°
Вт
3°
Ср
Weather from OpenWeatherMap
image_pdfimage_print

УКРПОРТ лого

Шановний Ярославе Васильовичу!

 На даний час завершується процес формування Середньострокового Плану пріоритетних дій Уряду до 2020 року, проект якого буде, відповідно до встановленої процедури, найближчим часом розглядатися очолюваним Вами Комітетом.

У зв’язку з цим хотілося б, щоб членами Комітету була прийнята до уваги наступна позиція Асоціації портів України — «Укрпорт».

Асоціація «Укрпорт», на підприємствах-членів якої працюють більш 32 тисяч фахівців морської галузі, на протязі останніх чотирьох років ставить питання про необхідність відтворення центрального органу Виконавчої влади морського і річкового транспорту.

З урахуванням прийнятого Президентом, Верховною Радою та Урядом України курсу на реформування системи управління в країні, ліквідація такого органу управління в одній із самих фондоємних, професійно-специфічних, економічно ефективних та перспективних для цілей євроінтеграції галузей економіки України, якою є морська галузь, кваліфікувалося у всіх заявах Асоціації «Укрпорт» як дії, які не тільки не сприяють, а навіть перешкоджають реформам галузі. В результаті реформи в морській галузі буксують вже більше 4-х років. У значну кількість положень Закону України «Про морські порти України», що вимагають на думку абсолютної більшості фахівців галузі змін, жодних змін не внесено незважаючи на те, що реалізація цих положень веде галузь в стан розрухи і занепаду. Йдеться перш за все про статтю 1 Закону України «Про морські порти України», згідно з якою створено Адміністрацію морських портів України (АМПУ) — монстра, народженого попередньою владою. В результаті цього більшість портів знекровлені і не можуть використовувати свої кошти для ремонтів причалів, їх реконструкції, днопоглиблення акваторій, не кажучи вже про розвиток, необхідний, щоб бути конкурентоспроможними на світовому ринку портових послуг. Ці кошти «під чисту» забирають в АМПУ, а для виживання пропонують залучати інвесторів.

Асоціація «Укрпорт», розуміючи, що в останні роки у Міністерстві інфраструктури існує великий дефіцит професійних морських кадрів, які через посадові обов’язки повинні були б вирішувати ці питання, вимушена була неодноразово звертатися зі своїми пропозиціями на різні рівні державної влади.

Перелік матеріалів Асоціації «Укрпорт», в яких ці питання піднімалися у 2016 році та на початку 2017 року наведено нижче (копії додаються в Додатку до листа):

До Міністерства інфраструктури України:

від 21.02.2017 р. № 36 лист за підписом Президента Асоціації Крука Ю.Б.;

від 12.08.2016 № 323 — лист за підписом 6-ти фахівців галузі з Планом першочергових дій;

від 14.06.2016 р № 266 — лист за підписом 3-х фахівців галузі;

від 14.06.2016 р № 267 — лист за підписом Генерального директора Ільїна В.О.

від 18.04.2016 р № 214 — Концепція реформування системи управління морським і річковим транспортом України;

від 26.01.2016 р № 22 – лист за підписом Президента Асоціації Крука Ю.Б.;

В КМУ на ім’я Прем’єр-Міністра В. Б. Гройсмана

від 20.02.2017 р № 34 — лист щодо невиконання Закону України «Про морські порти України»;

б / н від 19.01.2017 р — лист за підписом 11-ти фахівців галузі;

від 19.08.2017 р № 325 — лист за підписом 3-х фахівців галузі;

від 18.04.2016 р № 212 – Концепція реформування системи управління морським і річковим транспортом України.

 Президенту України:

від 18.04.2016 р № 211 – Концепція реформування системи управління морським і річковим транспортом України.

До Комітету Верховної Ради України з питань транспорту згадана Концепція та «дорожня карта» щодо реформування галузі, була спрямована відразу ж після розгляду і схвалення її на Раді Асоціації 31 березня 2016 року.

З надією, що назріла проблема знайде нарешті рішення, було сприйнято портовиками включення в План першочергових дій Уряду В.Б.Гройсмана на 2016 рік пунктів щодо прийняття рішення КМУ про створення центрального органу виконавчої влади — Морської Адміністрації України, починаючи з II кварталу 2016 року і введення в дію Положення про неї до кінця 2016 року.

На жаль, ці пункти Плану першочергових дій у 2016 році та до цього часу не виконані. Галузь продовжує працювати в умовах відсутності професійного органу управління, який повинен був очолити роботу по реформам в галузі і реорганізацію в першочерговому порядку АМПУ — розмежувати її адміністративні та господарські функції і наділити правами самостійних юридичних осіб Адміністрації кожного порту, як це пропонувалось Асоціацією «Укрпорт».

В результаті цього АМПУ повинна бути звільнена від невластивих для неї функцій з проведення більш ніж 12 тисяч тендерів в рік на закупівлю для філіалів в портах різноманітних товарів та послуг, з якими порти можуть впоратись не тільки самостійно, але й більш оперативно та ефективно.

Сукупність таких функцій, які повинні бути передані від АМПУ безпосередньо на місця в порти, дасть змогу за попередніми розрахункам скоротити чисельність штату АМПУ з 182 працівників орієнтовно до 20 та заощадити суму приблизно 170 млн. грн.. заробітної плати на рік. А її, у свою чергу, цілком вистачить для створення та функціонування центрального органу виконавчої влади морського та річкового транспорту.

28 лютого 2017 року у Міністерстві інфраструктури України  відбулося Засідання Громадської Ради при міністерстві.

Одним з питань Порядку денного засідання Громадської Ради було як раз питання про хід реалізації Міністерством інфраструктури Плану першочергових дій у 2016 році — пунктів про створення Морської Адміністрації України – центрального органу виконавчої влади у галузі.

Рішенням Ради робота Міністерства щодо виконання цих пунктів була визнана незадовільною.

У той же час, Міністерством листом заступника Міністра Ю.Ф.Лавренюка від 17.02.2017 р. № 1370/12/10-17 на адресу Кабінету Міністрів України надіслані матеріали, які нібито пройшли громадське обговорення та містять пропозиції галузі до Проекту середньострокового Плану першочергових дій Уряду до 2020 року, і в тому числі пункти про створення вже у 2017 році центрального органу виконавчої влади морського та річкового транспорту, а також про реорганізацію АМПУ.

Про яке громадське обговорення може йти річ, якщо на звернення Асоціації до Кабінету Міністрів України та Міністерства інфраструктури жодної відповіді не отримано!

Асоціація портів України — «Укрпорт» зі стурбованістю констатує, що згаданого громадського обговорення позицій (дій Уряду) в галузі не проводилося, що не дало можливості фахівцям-професіоналам чітко визначити що ж пропонується зробити. Наприклад, з наданих матеріалів випливає, що автори формулювань Плану пропонують створити Морську Адміністрацію України з функціями виключно у сфері безпеки мореплавства.

Асоціація «Укрпорт» з цим категорично не згодна. Галузі потрібен повноцінний орган державного управління, що буде забезпечувати розвиток галузі, а не тільки нагляд і контроль за безпекою судноплавства, виконання зобов’язань держави порту і держави прапора. Значно більшої деталізації вимагає також пункт Плану першочергових дій щодо реорганізації АМПУ.

Асоціація «Укрпорт» у зв’язку із вищесказаним наполягає на тому, щоб до пунктів Плану першочергових дій Уряду до 2020 року Міністерством була розроблена «дорожня карта», в якій по кожній дії були б визначені терміни їх реалізації, відповідальні за виконання, система контролю виконання за ходом робіт і їх результатами. В іншому випадку підсумки реалізації цього Плану в кінці передбачених в ньому термінів можуть виявитися такими ж, як і по Плану першочергових дій на 2016 рік.

Шановний Ярославе Васильовичу! Ще раз звертаюся до Вас з пропозицією при розгляді, обговоренні та узгодженні Середньострокового Плану пріоритетних дій Уряду до 2020 року членами Комітету Верховної Ради України з питань транспорту прийняти до уваги викладену в цьому листі і доданих матеріалах позицію Асоціації «Укрпорт» з тим, що б дії Уряду та Міністерства інфраструктури забезпечили початок довгоочікуваних реальних реформ в морській галузі України у 2017 році.

Додаток: згадано по тексту на 29 арк..

З повагою,

Президент Асоціації портів України «Укрпорт»,

Народний депутат України 1994-2014 рр..                                                                                                      Ю. Б. Крук


Дни рождения

АКТУАЛЬНО

Официально

Позиция

Объявления

Календарь

Декабрь 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Ноя    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архивы

Кто онлайн

29 посетителей онлайн
2 гостей, 27 bots, 0 зарегистрированных