Рени Измаил Усть-Дунайск Белгород-Днестровский Ильичевск Одесса Южный Николаев Октябрьск Херсон Евпатория Севастополь Ялта Феодосия Керчь Бердянск Мариуполь Скадовск

Члены ассоциации

Корпоративные новости

Партнеры

Содружество

Официальные сайты

Фотоновости

Поздравления

Погода
26°
ясно
влажность: 50%
ветер: 4m/s ССВ
Ш 26 • Д 26
image_pdfimage_print

 

Президенту України Порошенку П.О., Голові Верховної Ради України Парубію А.В., Прем’єр-міністру України Гройсману В.Б.

Ми, вітчизняні товаровиробники, вимушені звернутися до Вас із виключно важливого для усіх галузей національної економіки України питання — портових зборів.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року № 2-р «Про погодження ставок портових зборів» ставки корабельного, канального, маякового, санітарного, якірного, причального, адміністративного портових зборів знижені на 20%, починаючи з 1 січня 2018 року. Такий крок з боку Уряду можна вважати, як крок на зустріч до підвищення конкурентоспроможності українських морських портів та здешевлення вартості логістики в країні, адже дві третини торгового обороту України відбувається саме через порти. За розрахунками Міжнародної фінансової корпорації (Група Світового банку)[1], таке зниження може згенерувати в економіці України додаткових 260 млн дол. США, або 0.28 відсоткових пункти додаткового росту ВВП України.

Проте, незважаючи на 20%-е зниження, все ще залишається значний простір для подальшого зниження ставок портових зборів, а також усунення значних дискримінаційних диспропорцій між ставками по портах однакової категорії. Потрібно зазначити, що ставки портових зборів на момент прийняття вищезгаданого Розпорядження КМУ в 2-3 рази перевищували відповідні збори в інших портах регіону та в конкуруючих експортних портах, що здорожує і так недешеву логістику в Україні та, відповідно, зменшує конкурентоспроможність портів та всієї економіки України. Наприклад, згідно дослідження Світового банку“, витрати на експорт зерна в Україні в середньому на 40% вищі, ніж у Франції та Німеччині, і на 30% ніж в США. У результаті, сільгоспвиробники в Україні отримують меншу частку цін світового ринку і недоотримають дохід через неефективну логістику в країні. І це не зважаючи на факт, що вартість капіталу в Україні в рази перевищує вартість капіталу в країнах-конкурентах. Наприклад, рівень облікової ставки НБУ в Україні складає 17%, в той час як облікова ставка Європейського центрального банку становить 0% і Федеральної резервної системи США 1,5%. Згідно того ж дослідження Світового Банку, якби українські сільгоспвиробники змогли отримати таку ж саму частку цін світового ринку, що і їхні колеги з США, вони б заробляли додатково 1,6 мільярдів доларів США лише тільки на пшениці та кукурудзі. Інші експортні галузі зіштовхуються з аналогічними втратами.

У розрізі імпорту, неефективна логістика змушує споживачів платити вищу ціну, що фактично знижує реальні доходи населення України.

Згідно вищезгаданого дослідження Міжнародної фінансової корпорації, ставки портових зборів можна знизити на 63% і це дасть змогу встановити в Україні конкурентні, на рівні з іншими портами регіону, ставки портових зборів, але водночас це також дозволить підтримувати портову інфраструктуру в належному стані. Зважаючи на вже запроваджене 20%-е зниження ставок портових зборів, можливе подальше зниження ставок портових зборів становить 54%.

Згідно з доповіддю Світового банку «Перспективи світової економіки», зростання ВВП України може прискоритися з 2% в 2017 році до 3,5% в 2018-му. Але для того, щоб це зростання стало реальністю, Уряду України необхідно задіяти всі можливості для реалізації позитивного для Держави сценарію. Зниження ставок портових зборів — одна із таких можливостей.

2 The World Bank (2015): Shifting into Higher Gear: Recommendations for Improved Grain Logistics in Ukraine. Report ft ACS15163

Зважаючи на вищезазначене, просимо Вас вжити всіх необхідних заходів для подальшого зниження, починаючи з 01.01.19 р., ставок портових зборів на 54 %, а також усунення наявних дискримінаційних диспропорцій між ставками по портах однакової категорії. Таке зниження необхідно виробникам усіх галузей та могло б згенерувати для економіки України додаткових 825 млн. дол. США доходу, або майже 1 відсотковий пункт додаткового росту ВВП України.

Президент Українського союзу промисловців і підприємців

Голова Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України

Голова Ради Федерації роботодавців України

Президент Асоціації суднобудівників України «Укрсудпром»

Президент Союзу хіміків України

Голова «Федерації металургів України»

Президент ОП «Укрметалургп

Голова Громадської спілки «Аграрний союз України»

Президент Української Зернової Асоціації

Президент Асоціації фермерів та приватних землевласників України

Виконавчий директор Української асоціації виробників феросплавів та іншої електрометалургійної продукції

Голова Асоціації виробників цементу України «Укрцемент»

Віце-президент Асоціації підприємств скляної промисловості «Скло України»

[1] Див. Леінг, Е., Нів’євський, О. та Ботан Н. (2017): Як зменшення портових зборів може посприяти економічному зростанню в Україні (https://voxukraine.org/uk/yak-zmenshennya-portovih-zboriv-mozhe-pospriyati-ekonomichnomu- ггоБІаппуи-у-икгауіпі/)


Дни рождения

АКТУАЛЬНО

Официально

Позиция

Объявления

Календарь

Август 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Июл    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Архивы

Кто онлайн

49 посетителей онлайн
1 гостей, 48 bots, 0 зарегистрированных