Звернення Президента  Асоціації портів України «УКРПОРТ» Крука Ю.Б. до Міністра інфраструктури України Омеляна В.В.


УКРПОРТ логоШановний Володимире Володимировичу!

За дорученням Ради Асоціації портів України «Укрпорт», засідання якого відбулося 17.02.2017 р., в черговий раз звертаюсь до Вас з питання реформування морської галузі та Адміністрації морських портів України (ДП «АМПУ»).

Фахівці галузі та Асоціація «Укрпорт», які виступали неодноразово починаючи з 2013 року з вимогою невідкладної реорганізації АМПУ, з натхненням сприйняли інформацію прес-служби МІУ про Вашу позицію як міністра щодо оцінки ДП «АМПУ» як неефективно керованого і функціонуючого підприємства, про Ваші тверді наміри докорінно реорганізувати ДП «АМПУ».

З розумінням була сприйнята портовиками також інформація про призначення з 12.01.2017 року керівником АМПУ іноземного фахівця, поставлені перед ним завдання і, в тому числі, на протязі місяця підготувати стратегію реформування АМПУ, а сам факт зміни керівництва АМПУ — як довгоочікуваний початок реформ в морській галузі.

З часу зроблених Вами, Володимире Володимировичу, заяв щодо реформування АМПУ на конференції в Європейській бізнес Асоціації пройшло вже більш двох місяців, а с початку роботи  Р.Вецкаганса  на посаді керівника АМПУ вже більше місяця. Рада Асоціації «Укрпорт» з жалем і стурбованістю констатує, що незважаючи на численні інформаційні матеріали, що подаються МІУ і АМПУ в різні ЗМІ про загальне бачення основних напрямків реорганізації АМПУ, реформування і розвитку в цілому морської галузі ніяких конкретних практичних дій в цих питаннях а ні Міністерством, а ні новим керівництвом АМПУ не здійснюється. Складається враження, що навіть по такому найважливішому питанню, як центральний орган виконавчої влади в галузі морського і річкового транспорту, про необхідність найскорішого створення якого в черговий раз зазначила Асоціація у «Концепції реформування системи управління в галузі морського і річкового транспорту України», схваленою Радою «Укрпорту» 31.03.2016 року та, яка Вами, шановний пане Міністре, була також підтримана, Міністерством активна робота не проводиться чи зовсім згорнута.  Все це, на жаль, дуже нагадує знайому процедуру з досвіду минулих років «заговорити» і «заспокоїти» ситуацію.

Особливу стурбованість у портовиків викликає те, що Міністерство продовжує все більше і більше віддалятися від професійного середовища портовиків-практиків при прийнятті рішень по галузевим проблемам і завданням.

Практично канули в літа традиції, що склалися десятиріччями, проведення галузевих нарад і колегій, на яких в режимі діалогу керівництва і фахівців галузі вироблялися ефективні рішення. Навіть публічні звернення представників професійної громадськості на найвищий урядовий рівень, на жаль, також залишаються без відповідної реакції Міністерства.

Так, поки ніяк не відреагувало Міністерство на звернення одинадцяти фахівців-професіоналів галузі до Прем’єр-Міністра В.Гройсмана (19.01.2017 р.), в свою чергу спрямоване з Кабміну Вам для підготовки відповіді і пропозицій МІУ з найважливіших проблемних питань роботи галузі, піднятим у зверненні:

— виконання розробок із стратегії і планів розвитку портів, передбачених статтею 7 Закону «Про морські порти України» з урахуванням сучасного бачення ситуації в розрізі 5-ти, 10-ти та 25-ти років;

— створення Державної Служби морського і річкового транспорту відповідно до Плану пріоритетних дій Уряду на 2016 рік;

— реформування діяльності АМПУ відповідно до вимог статей 4, 12, 13, 15, 16 Закону «Про морські порти України», головною метою якого має бути корінне підвищення ефективності роботи портів та як результат – спрямування додаткових мільярдів коштів до Державного бюджету України;

— скорочення термінів реалізації інвестиційних проектів в портах, з урахуванням положень статей 5, 7, 23, 24, 25, 26, 27 Закону «Про морські порти України»;

— прийняття конкретних управлінських рішень МІУ з метою підвищення ефективності використання активів підприємств галузі, її кадрового забезпечення, швидкого списання непотрібних основних фондів і т.п.;

— вдосконалення системи узгодження, затвердження та контролю за реалізацією фінансових планів підприємств галузі.

В існуючих умовах сьогодення відволікання зусиль МІУ на рішення незлободенних і часто нездійсненних, в силу відсутності кваліфікованого кадрового забезпечення, завдань таких, наприклад, як атестація капітанів портів незрозуміло якими фахівцями, не підвищує продуктивність роботи МІУ з реформування галузі.

До таких «реформаторських», анонсованих МІУ та АМПУ, планованих дій відносяться також і переніс у Київ офісу та штату АМПУ, міжнародний аудит всіх філіалів та самого АМПУ. І це в той час, коли працівники АМПУ продовжують отримувати величезні неадекватні оклади та премії, завдаючи тим самим збитків портовій галузі на сотні мільйонів гривень, коли філіали АМПУ не маючи статусу юридичних осіб не мають можливості використовувати зароблені мільярди гривень на реконструкцію та розвиток портів, а АМПУ не робить те, що повинна робити, щоб ці гроші освоїти. За інформацією самого АМПУ 80% причалів у портах України потребують поточного та капітального ремонту, а 20% — відновлення. В той же час АМПУ недовикористала  запланованих у 2016 році 1,9 млрд. грн.. на розвиток об’єктів портової інфраструктури. Наслідком цього безумовно є те, що Україна катастрофічно швидко втрачає привабливість своєї портової інфраструктури для іноземних та вітчизняних інвесторів та бізнес-партнерів.

Рада Асоціації «Укрпорт» ще раз звертається до Вас, шановний Володимире Володимировичу, з наполегливою пропозицією організувати ефективну роботу Міністерства у першочерговому порядку щодо рішення перерахованих вище проблемних питань галузі.

Асоціація «Укрпорт» підтверджує свою готовність до взаємодії з Вами особисто, апаратом Міністерства та ДП «АМПУ» в цій роботі.

 

З повагою,

за дорученням Ради Асоціації «Укрпорт»

 

Президент Асоціації

портів України – «УКРПОРТ»,

Народний депутат України 1994-2014 рр.                                        Ю.Б.Крук