Рени Измаил Усть-Дунайск Белгород-Днестровский Ильичевск Одесса Южный Николаев Октябрьск Херсон Евпатория Севастополь Ялта Феодосия Керчь Бердянск Мариуполь Скадовск

Члены ассоциации

Корпоративные новости

Партнеры

Содружество

Официальные сайты

Фотоновости

Поздравления

Погода
19°
слегка облачно
влажность: 77%
ветер: 8m/s Ю
Ш 19 • Д 19
13°
Втр
13°
Срд
17°
Чтв
19°
Птн
18°
Сбб
image_pdfimage_print

 15 лютого 2018 року, в Києві, в Міністерстві інфраструктури України, за ініціативою Президента Асоціації портів України — «Укрпорт», народного депутата України 1994 – 2014 рр., Крука Ю.Б., та   директора  Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України, академіка Національної академії наук України   Буркинського Б.В., за підтримки Віце-президента Національної академії наук України, Надзвичайного Повноважного Посла, академіка Пирожкова С.І. пройшла зустріч з Міністром інфраструктури України  Омеляном В.В.

Під час  зустрічі, Президент Асоціації портів України — «Укрпорт» Крук Ю.Б. звернувся від імені Асоціації до Міністра інфраструктури України  Омеляня В.В., з пропозиціями щодо актуальних питань вдосконалення управління морським і річковим транспортом України.

Так, Асоціації портів України — «Укрпорт» вважає, що зараз в морському і річковому секторі економіки України мають місце ряд негативних, на думку Асоціації, факторів, які гальмують реформування і розвиток галузі та стримують тим самим можливе значне зростання надходжень коштів до бюджету країни.

Серед основних з них такі:

  1. I. Затягування (до III кварталу 2018 р.) початку функціонування Державної Служби морського та річкового транспорту України, як галузевого органу (штабу) реформування і розвитку галузі.

1.1. На думку Асоціації «Укрпорт» відсутність протягом останніх 5-ти років (з 2013 р.) галузевого центрального органу виконавчої влади є однією з головних причин того, що в Україні, яка стала на шлях реформ та євроінтеграції досі не сформульована морська політика країни — документ стратегічного розвитку морського і річкового транспорту — однієї з найбільш фондомісткої і ефективної складової економіки країни. Підготовлена в даний час Державним Підприємством «Адміністрація Морських Портів України» «Стратегія розвитку морських портів України до 2038 року» (секторальний документ), на жаль, далека від рівня, якому повинні відповідати державні документи.

Асоціація вважає, що розробка та прийняття такого документа, затвердженого та введеного в дію Постановою Кабінету Міністрів України консолідує та мобілізує ресурсний потенціал портів та підприємств галузі всіх форм власності на злагоджену, продуктивну роботу.

1.2. Асоціація «Укрпорт» вважає, що серед основних функцій створюваної Держслужби — Державної Служби морського та річкового транспорту України  повинні бути наступні:

  • Наряду з функціями Морської Адміністрації України ефективне управління підприємствами, установами і організаціями державної форми власності в галузі. Основна мета і завдання Державної Служби морського та річкового транспорту України в цьому напрямку — забезпечувати ефективність використання матеріальних та фінансових ресурсів галузі, розглядати питання щодо змін форм власності підприємств, визначення напрямків і способів зростання ефективності їх діяльності  (приватизація, концесія, оренда, реорганізація та ін.), здійснення організації та управління цими  процесами під керівництвом Міністерства інфраструктури та Кабінету Міністрів України.

Серед таких питань повинні бути також вдосконалення тендерних процедур, формування і затвердження фінпланів, процедур узгодження технічної, проектної, екологічної та юридичної документації, взаємодія з органами місцевого самоврядування, кадрове забезпечення, організація розробки нормативно-правових галузевих документів, розвиток всіх видів і форм бізнесу в галузі та інш.

  • Управління галузевими підприємствами, установами та організаціями, діяльність яких пов’язана із забезпеченням безпеки судноплавства, суден, портів і портових споруд (Держгідрографія, Морська аварійно-рятувальна служба, Укрводшлях, Науково-дослідні інститути та інші, а також такі види діяльності, як лоцманська служба, Річкова Інформаційна Служба на внутрішніх водних шляхах України, дипломування, ліцензування).

       Головне — всі складові системи забезпечення безпеки необхідно зібрати в єдину систему управління та налагодити її роботу відповідно до вимог конвенцій Міжнародної морської організації (ІМО) та інших міжнародних морських організацій.

  • Організація наглядової та адміністративної діяльності в галузі – згідно з вимогами міжнародних конвенцій.

Це такі напрямки діяльності як держпортнагляд, класифікація та нагляд флоту, реєстрація флоту, ліцензування та сертифікація видів морської діяльності, забезпечення роботи в міжнародних організаціях та ін.

Головною проблемою системи управління морським і річковим транспортом в попередні періоди історії незалежної України було те, що орган управління галуззю (коли він існував) по суті завжди виконував тільки роль посередника між Міністерством та підприємствами. Відсутність повноважень видавати нормативні документи, управляти низкою підприємств, установ і організацій було причиною розмитості відповідальності, неможливості створення цілісної системи галузевого управління.

Всі підприємства, які виконують наведені вище функції, на переконання морської громадськості, повинні входити в сферу управління Державної Служби морського та річкового транспорту України, забезпечуючи тим самим ефективність управління з єдиного центру.

1.3. На думку фахівців галузі керувати Державною Службою морського та річкового транспорту України   повинен авторитетний, досвідчений, професійно загартований фахівець з галузі морського транспорту, який має досвід управління галузевими підприємствами, кругозір лідера і керівника галузі, об’єктивно представляє можливі в існуючій реальній обстановці напрямки реформування і розвитку морського і річкового транспорту.

1.4. Служба капітанів портів, створювана як структурний підрозділ (філія  Державного Підприємства «Адміністрація Морських Портів України») повинна функціонувати у складі Державного Підприємства «Адміністрація Морських Портів України», виконуючи в даний період часу всі завдання і обов’язки згідно з Законом «Про морські порти України» та «Кодексом торговельного мореплавства України».

Надалі, коли буде сформована і налагоджена діяльність Морській Адміністрації України, їй повинні будуть передані функції державного портового нагляду.

Асоціація портів України сумісно с фахівцями Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень Національної Академії наук України готові надати, при Вашій згоді, шановний Володимире Володимировичу, пропозиції щодо структури Державної Служби морського та річкового транспорту України.

Виходячи з наведеного вище, Асоціація «Укрпорт» вважає якнайшвидше вирішення питань фінансування та початку функціонування Державної Служби морського та річкового транспорту України  одним з найважливіших і невідкладних заходів керівництва Міністерства інфраструктури України на початку 2018 року.

  1. II. Відсутність конкретних планів і реальних дій з реформування діяльності Державного Підприємства «Адміністрація Морських Портів України».

Чим швидше буде сформована і налагоджена діяльність Державної Служби (ДСМРТУ), тим швидше може бути ліквідований створений в Міністерстві інфраструктури нонсенс, коли Державне Підприємство «Адміністрація Морських Портів України» — тобто державне комерційне підприємство, суб’єкт господарської діяльності по суті виконує функції галузевого органу управління.

У Асоціації «Укрпорт» викликають негативну оцінку дії керівництва Державного Підприємства «Адміністрація Морських Портів України» в питаннях скорочення витрат підприємства, оптимізації штату, раціонального розподілу об’єктів майна в портах, процедур погоджень різного роду технічної, будівельної та юридичної документації, забезпечення виконання обов’язкових регламентних днопоглиблювальних робіт в портах, що у кінцевому рахунку призводить до недоодержання в бюджет країни сотень мільйонів додаткових надходжень від портової діяльності.

У той же час керівництво Державного Підприємства «Адміністрація Морських Портів України»» постійно анонсує рішення, що знаходяться, на думку Асоціації «Укрпорт», за межами компетенції і повноважень ДП «АМПУ».

«Стратегія розвитку портів України» на 25-річний період, концесія державних стивідорних компаній, методика розрахунку портових зборів у портах України та величини їх зниження, питання і умови приватизації підприємств портової діяльності, корпоратизація Державного Підприємства «Адміністрація Морських Портів України» — це ті питання, по яким повинні бути підготовлені серйозні наукові обгрунтування перш, ніж на рівні державних органів управління, з урахуванням обговорення з галузевою професійною громадськістю, повинні формуватися вкрай важливі для галузі рішення і розроблятися плани та програми їх реалізації.

В існуючій реальності ніяких серйозних (не кажучи вже про наукових) розробок – обґрунтувань, з цих питань не виконується.

Асоціація «Укрпорт» вважає, що організація діяльності та результати роботи Державного Підприємства «Адміністрація Морських Портів України» в можливо короткі терміни повинні стати предметом серйозного аналізу та обговорення на рівні Міністерства інфраструктури із залученням морської спільноти. Це безумовно дасть можливість підготувати відповідні рішення, спрямовані на підвищення ефективності роботи і розвитку як портів, так і в цілому морського і річкового транспорту України та вийти з пропозиціями з цих питань на Кабінет Міністрів України.

III. В галузі морського і річкового транспорту відсутній науково-експертний колегіальний орган для взаємодії з керівництвом галузі в питаннях стратегічного планування, реформування і розвитку.

Звертаємось до Вас, шановний Володимире Володимировичу, з пропозицією і сподіваємось на Вашу підтримку щодо створення «Науково-експертної Ради з реалізації морської політики України» в співдружності з Національною академією наук України – на базі Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України (за згодою).

Необхідність такого дорадчого органу диктується наступним: на теперішній час реально відсутній системний підхід до організації запровадження незалежної наукової експертизи та оцінки очікуваних економічних, соціальних та екологічних наслідків реалізації стратегічних проектів та програмних документів розвитку морської галузі, їх відповідності основним пріоритетам розвитку держави, що унеможливить суб’єктність підходів при прийняті важливих рішень.

Першочерговим, на наш погляд, завданнями для опрацювання Радою можуть бути питання морської політики України, пропозиції щодо «дорожньої карти» проведення приватизації стивідорної діяльності в портах України, пропозиції щодо приватизації конкретних підприємств галузі.

Далі Президент Асоціації портів України «Укрпорт» Крук Ю.Б. запропонував склад Ради  з найбільш досвідчених фахівців морської галузі.

Міністр інфраструктури України В.В.Омелян підтримав ініціативи морської громадськості, які запропонувала Асоціація морських  портів України «Укрпорт» і рекомендував ввести до складу «Науково-експертної Ради з реалізації морської політики України»  додатково ще одного представника з числа українських морських бізнес — структур і одного представника з числа фахівців ЄС, які надають консультативну допомогу в реформуванні морської галузі України.

Scan_Омеляну ред. 01

Прес-служба Асоціації портів України «УКРПОРТ»


Дни рождения

АКТУАЛЬНО

Официально

Позиция

Объявления

Календарь

Сентябрь 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Авг    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Архивы

Кто онлайн

17 посетителей онлайн
1 гостей, 16 bots, 0 зарегистрированных