

Антимонопольний комітет (АМКУ) схвалив проєкт постанови Кабінету міністрів, яким передбачається затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для об’єктів портової інфраструктури. Про це повідомила прес-служба АМКУ.
Згідно з проєктом, до категорій отримувачів держдопомоги належатимуть компанії, які не перебувають у скрутному становищі та здійснюють господарську діяльність із використанням об’єктів портової інфраструктури.
При цьому державна допомога повинна мати стимулюючий ефект та спрямовуватись отримувачем на чітко визначений перелік витрат. Зокрема це: інвестиції для нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення інфраструктури порту; інвестиції для нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення інфраструктури доступу; днопоглиблювальні роботи.
Водночас, витрати, пов’язані з діяльністю, яка не відноситься безпосередньо до транспорту, включаючи промислові виробничі потужності, що діють у порту, офіси чи магазини, а також портові надбудови — не є допустимими.
Також проєктом критеріїв визначаються максимальні відсотки інтенсивності держдопомоги для інфраструктури порту, інфраструктури доступу та днопоглиблювальних робіт.
Окрім цього, проєкт визначає, що нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, технічне переоснащення, експлуатація та/або оренда інфраструктури порту повинні здійснюватися компаніями, що визначаються на конкурентній, прозорій та недискримінаційній основі, а доступ до інфраструктури порту має бути відкритим для всіх бажаючих користувачів та надаватися на прозорій і недискримінаційній основі.
Зазначені критерії дадуть змогу запровадити на національному рівні єдині та зрозумілі підходи до оцінювання допустимості держдопомоги у сфері портової інфраструктури та забезпечать належну імплементацію відповідних положень Угоди про асоціацію, наголосили в АМКУ.
Голова ДП «Адміністрація морських портів України» Юрій Литвин. Фото надано держпідприємством