Рені Ізмаіл Усть-Дунайск Білгород-Дністровский Іллічівськ Одесса Южний Миколаїв Октябрьск Херсон Євпатория Севастополь Ялта Феодосія Керчь Бердянськ Маріуполь Скадовськ

ЧЛЕНИ АСОЦЇАЦЇЇ

КОРПОРАТИВНІ НОВИНИ

ПАРТНЕРИ

СПІВДРУЖНІСТЬ

ОФІЦІЙНІ САЙТИ

ВІТАННЯ

image_pdfimage_print

Європейська бізнес асоціація (ЄБА) звернулася до ООН та Туреччини із закликом зробити все можливе для того, аби сприяти збільшенню кількості перевірок суден з українським продовольством, а також подальшому продовженню Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів у Чорному морі. Відповідна заява оприлюднена на сайті ЄБА.

Бізнес довіряє та підтримує зернову ініціативу і готовий збільшувати обсяги перевалки, однак, на жаль, все ж існують вузькі логістичні місця, які блокують український експорт агропродукції. У січні 2023 року кількість перевірок суден, які прибувають на завантаження українською сільгосппродукцією, різко скоротилася до 2-3 на день. Це означає, що простій суден збільшиться, а судновласники та експортери зерна понесуть серйозні витрати”, — наголошується у заяві.

Бізнес переконаний, що для уникнення скупчення суден, а також ефективного подолання продовольчої кризи, особливо в тих країнах, де люди знаходяться на межі голоду, необхідно не допустити затримок з перевірками. За підрахунками експертів, для ефективної роботи на добу необхідно проводити не менше 25 перевірок таких суден.

Також в асоціації уточнили, що в Україні залишаються заблокованими мільйони тонн сільськогосподарської продукції, тому низка держав не мають можливості отримувати зерно в необхідній кількості. І цілком ймовірно, що ця ситуація також може призвести до зростання цін та інфляції продовольчих товарів у всьому світі.

Агробізнес Європейської бізнес асоціації звертається до генерального секретаря ООН Антоніу Гутерреша та посла Турецької Республіки в Україні Ягмура Ахмета Гульдере із закликом зробити все можливе для сприяння збільшенню кількості перевірок суден з українською сільськогосподарською продукцією, а також сприяти подальшому продовженню зернової ініціативи”, — наголосили в ЄБА.

З жовтня 2022 року українські порти вимушені працювати менше ніж на половину своєї потужності, а обсяги недопостачання зернових на світовий ринок оцінюються у 2-3 млн тонн щомісяця. При цьому у Босфорі в черзі на інспекцію стоять понад 100 суден. Середній час очікування — від 2 до 5 тижнів, в результаті трейдери і судновласники зазнають збитків понад $20 тис. за кожен день простою.

Станом на 19 січня в рамках зернової ініціативи порти Великої Одеси відправили 659 суден, які експортували 17,8 млн тонн українського продовольства до країн Африки, Азії та Європи.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

На зустрічі у Стамбулі у листопаді погоджено продовження дії Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море під егідою ООН ще на 120 днів — до середини березня 2023 року.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

 

 


ДНІ НАРОДЖЕННЯ

АКТУАЛЬНО

Офiцiйно

ПОЗИЦІЯ

ОГОЛОШЕННЯ

КАЛЕНДАР

Січень 2023
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Гру    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Архіви

Who's Online

5 visitors online now
0 guests, 5 bots, 0 members