Рені Ізмаіл Усть-Дунайск Білгород-Дністровский Іллічівськ Одесса Южний Миколаїв Октябрьск Херсон Євпатория Севастополь Ялта Феодосія Керчь Бердянськ Маріуполь Скадовськ

ЧЛЕНИ АСОЦЇАЦЇЇ

КОРПОРАТИВНІ НОВИНИ

ПАРТНЕРИ

СПІВДРУЖНІСТЬ

ОФІЦІЙНІ САЙТИ

ВІТАННЯ

image_pdfimage_print

Від початку 2023 року до Африки у рамках Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів відправлено 194,4 тис. тонн агропродукції на 8 суднах, у тому числі — 46,5 тис. тонн пшениці. Про це повідомила прес-служба Міністерства аграрної політики та продовольства.

Зазначається, що днями з порту Чорноморськ вийшло четверте судно у межах ініціативи Grain from Ukraine. Amira Hana доставить 30 тис. тонн пшениці до порту Джибуті, а звідти українське зерно буде спрямоване до Ефіопії. Загалом до Ефіопії, яка перебуває на межі голоду, Україна вже доправила 238,3 тис. тонн пшениці.

Найбільше агропродукції від початку роботи «зернової ініціативи» поїхало до Африки у жовтні 2022 року. Тоді було завантажено 25 суден, загальний тоннаж становив 571,4 тис. тонн агропродукції.

За останні сім днів у межах зернового коридору Україна відправила 871 тис. тонн агропродукції, тому числі кукурудзи — 387 тис. тонн, пшениці — 287 тис. тонн.

На жаль, за останній тиждень не збільшилася добова кількість виходів суден із українських портів. Досі спостерігається найнижчий показник за всі майже 6 місяців роботи коридору — 2-3 судна на добу. Основна причина цьому — штучне перешкоджання роботі «зернової ініціативи» з боку російських інспекторів”, — наголосили в Мінагропроді.

Всього з початку роботи зернового коридору з українських морпортів вийшли 673 судна з 18,4 млн тонн української агропродукції.

Із жовтня 2022 року українські порти вимушені працювати менше ніж на половину своєї потужності, а обсяги недопостачання зернових на світовий ринок оцінюються у 2-3 млн тонн щомісяця. При цьому у Босфорі в черзі на інспекцію стоять понад 100 суден. Середній час очікування — від 2 до 5 тижнів, в результаті трейдери і судновласники зазнають збитків понад $20 тис. за кожен день простою.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

На зустрічі у Стамбулі у листопаді погоджено продовження дії Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море під егідою ООН ще на 120 днів — до середини березня 2023 року.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

 


ДНІ НАРОДЖЕННЯ

АКТУАЛЬНО

Офiцiйно

ПОЗИЦІЯ

ОГОЛОШЕННЯ

КАЛЕНДАР

Січень 2023
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Гру    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Архіви

Who's Online

18 visitors online now
1 guests, 17 bots, 0 members