Рух суден зерновим коридором з українських портів у Чорному морі відновиться у четвер, 3 листопада.
Як повідомив міністр інфраструктури Олександр Кубраков, домовлено про проходження цього дня коридором восьми суден.
Чорноморська зернова ініціатива триває. У четвер, 3 листопада, через зерновий коридор очікується проходження 8 суден із сільгосппродукцією. Ми отримали підтвердження від ООН”, — написав Кубраков у Twitter.
Також він поінформував, що у середу, 2 листопада, Спільний координаційний центр продовжить проводити інспекції суден біля Босфору, проте не назвав їх кількість.
Напередодні делегації України, Туреччини та ООН домовилися призупинити рух суден зерновим коридором на один день у середу. У вівторок інспектори ООН і Туреччини здійснили 36 перевірок суден, що прибули з вантажем із українських портів в рамках Чорноморської зернової ініціативи.
Минулого тижня Росія поінформувала Спільний координаційний центр у Стамбулі про односторонній вихід із Чорноморської зернової ініціативи, аргументувавши цей крок атакою дронів на Севастопольську бухту, під час якої були пошкоджені кораблі чорноморського флоту РФ. В ООН вважають безпідставним це рішення Росії та закликають російське керівництво припинити використовувати продовольство й загрозу глобального голоду як зброю.
31 жовтня рух зерновим коридором у Чорному морі відновився без участі Росії.
На початку жовтня Росія надіслала генеральному секретарю ООН Антоніу Гутеррешу перелік вимог і заявила, що може вийти з угоди про зерновий коридор, якщо вони не будуть виконані. Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба назвав це «голодними іграми».
Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.
За три місяці з моменту виходу першого судна вдалося експортувати 10 млн тонн продовольства, з них більш ніж 5 млн тонн — до країн Африки та Азії. В рамках Всесвітньої Продовольчої Програми під егідою ООН до країн, що перебувають на межі голоду, було відправлено 190 тис. тонн української пшениці.