Рени Измаил Усть-Дунайск Белгород-Днестровский Ильичевск Одесса Южный Николаев Октябрьск Херсон Евпатория Севастополь Ялта Феодосия Керчь Бердянск Мариуполь Скадовск

Члены ассоциации

Корпоративные новости

Партнеры

Содружество

Официальные сайты

Поздравления

Погода
30°
ясно
влажность: 36%
ветер: 6m/s СВ
Ш 30 • Д 30
29°
Срд
26°
Чтв
29°
Птн
28°
Сбб
27°
Вск
image_pdfimage_print

Одним з рішень для розблокування експорту українського зерна може бути організація «гуманітарного коридору» через Білорусь та подальше вивезення морем через порти на Балтійському морі. Про це заявив міністр транспорту Литви Марюс Скуодіс, передає «Інтерфакс-Україна».

Якщо світова спільнота може говорити про нестачу продовольства у світі через неможливість вивезення українського зерна, то треба наважитись і розблокувати (українські, — ред.) порти, щоб судна могли ходити. Інший варіант — використовувати ту інфраструктуру, яка є — це перевезення зерна через Білорусь, що дозволило б задіяти всі потужності Клайпедського порту, а також потужності латвійських та естонських портів. Для цього буде потрібний якийсь гуманітарний коридор через Білорусь”, — сказав Скуодіс.

За словами міністра, переговори про такий коридор ведуться, але за нього мають відповідати міжнародні структури — ООН або Єврокомісія.

Переговори йдуть, але це, перш за все, обов’язок міжнародних структур — досягти певних домовленостей, оскільки якби український вантаж прийшов з Білорусі, ми б його точно прийняли”, — сказав він.

Основною проблемою для перевезення українського зерна до Литви в обхід Білорусі є нерозвиненість залізничної інфраструктури у західному напрямку. Зараз через Польщу можуть ходити лише 2-3 потяги на добу.

Клайпедський порт здатний перевалювати досить багато — не рахуючи Терміналу насипних вантажів — близько 8 млн тонн, і ця кількість може бути збільшена за рахунок інвестицій у потужності. На жаль, через інфраструктурні обмеження наразі в Литву можна завозити тільки 1-1,5 млн тонн українського зерна на рік”, — сказав Скуодіс.

Логістика між Україною та Литвою ускладнюється й через різні стандарти ширини залізничної колії — в Україні та Литві досі використовується «російський», а в Польщі — європейський, тому при перевезенні вантажів необхідно змінювати рухомий склад.

На початку травня Литовська залізниця (Lietuvos gelezinkeliai) відправила тестовий вантажний поїзд у рамках планів з організації експорту українського зерна та іншої агропродукції у контейнерах через порти на Балтійському морі.

Порт Клайпеда в Литві здатний щорічно перевалювати до 8-9 млн тонн сільгосппродукції з України у разі розв’язання проблем залізничної логістики. Станом на кінець квітня в Україні залишалося 20 млн тонн зерна минулорічного врожаю. До початку широкомасштабного російського вторгнення вона експортувала близько 5 млн тонн зерна щомісяця, але зараз через блокаду українських морських портів країною агресором Росією поставки різко знизилися.

За даними Єврокомісії, Україна займає 10% світового ринку пшениці, 13% — ячменю, 15% — кукурудзи, понад 50% ринку соняшникової олії.

ООН попередила, що закриття українських портів у Чорному морі може спровокувати глобальну продовольчу катастрофу, яка призведе до голоду, масової міграції та політичної нестабільності у світі.

 


Дни рождения

АКТУАЛЬНО

Официально

Позиция

Объявления

Календарь

Август 2022
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Июл    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Архивы

Кто онлайн

19 посетителей онлайн
0 гостей, 19 bots, 0 зарегистрированных