Найбільші контейнерні альянси скасували чверть рейсів до середини лютого


Три найбільші альянси перевізників з 1 січня по 17 лютого скасували 53 рейси на трейді Азія—Європа, що відповідає 23% запланованих на цей період провізних потужностей, свідчать дані Alphaliner.

Як зазначає The Loadstar, після китайського Нового року, який цього року настає 22 січня, перевізники можуть скасувати ще більше рейсів, оскільки попит може бути нижчим, ніж очікувалося.

Члени альянсу Ocean Alliance, куди входять CMA CGM, Cosco, OOCL та Evergreen, у перші сім тижнів цього року скасували 23% рейсів на маршруті Азія—Європа. З них 22% рейсів припадає на Північну Європу та 25% — на Азію. Зазначається, що також скасовуються рейси на середземноморські порти.

Альянс 2M у складі MSC та Maersk за той же період скасував 24% рейсів. 29% рейсів було скасовано у напрямку портів Північної Європи, 14% — з Азії на Середземномор’я.

Члени альянсу THEA (Hapag-Lloyd, ONE, Yang Ming та HMM) скасували найбільше рейсів — 36%. За припущенням Alphaliner, це пов’язано зі стратегією альянсу спрямовувати деякі транзитні рейси з Північної Європи через мис Доброї Надії, щоб заощадити на транзитних зборах через Суецький канал. Така схема додає два тижні до транзитного часу, і, отже, означає пізніше прибуття до Китаю.

З Північної Європи THEA скасував 34% рейсів, з Азії до Середземномор’я — 38%, попри те, що на останньому трейді спотові ставки залишаються високими. Це спонукало альянс 2M минулого тижня оголосити про відновлення на цьому маршруті скасованого раніше рейсу.

За попередніми даними Container Trade Statistics, на які посилається The Loadstar, у листопаді обсяги вантажів з Азії до Європи впали на 14,8%, а у жовтні — на 25,9%. Показники за грудень можуть виявитися ще гіршими.

Цьогорічний період напередодні китайського Нового року відзначився збільшенням кількості незатребуваних слотів на тлі слабкого попиту попри те, що зазвичай він супроводжується сплеском попиту на перевезення.