Рені Ізмаіл Усть-Дунайск Білгород-Дністровский Іллічівськ Одесса Южний Миколаїв Октябрьск Херсон Євпатория Севастополь Ялта Феодосія Керчь Бердянськ Маріуполь Скадовськ

ЧЛЕНИ АСОЦЇАЦЇЇ

КОРПОРАТИВНІ НОВИНИ

ПАРТНЕРИ

СПІВДРУЖНІСТЬ

ОФІЦІЙНІ САЙТИ

ВІТАННЯ

image_pdfimage_print

Жодне цивільне судно, яке перевозило збіжжя зерновим коридором у Чорному морі, не могло бути причетним до атаки на військові кораблі Росії, як вона це заявляє. На цьому наголосив заступник генерального секретаря ООН з гуманітарних питань Мартін Гріффітс, передає «Європейська правда».

Коридор — це просто лінії на карті: коли судна, які беруть участь в ініціативі, не перебувають у цьому районі, коридор не має особливого статусу. Він не забезпечує ані прикриття, ані захисту для наступальних або оборонних військових дій. Це не щит, не прикриття, не зона обмеженого доступу”, — пояснив Гріффітс під час засідання Ради Безпеки ООН у понеділок, 31 жовтня.

Коментуючи питання про можливе використання Україною цивільного судна як прикриття для здійснення нападу на кораблі РФ, представник ООН наголосив: «Жодне цивільне судно не було в коридорі в ніч проти 29 жовтня, коли відбулася згадана атака. І жодне цивільне судно не повідомляло про цей інцидент протягом вихідних».

Водночас Гріффітс заявив про готовність розглянути докази, які стосуються тверджень Росії.

Представник ООН повідомив також, що організація не вважає, що призупинення Росією участі в «зерновій угоді» означає втрату нею чинності, й інспектори ООН продовжать перевірку суден, що транспортують збіжжя з українських портів.

Ми твердо дотримуємося думки, що Чорноморська зернова ініціатива залишається в силі, незважаючи на призупинення участі в ній Росії. Росія не припинила дію «зернової угоди» і не вийшла з неї. Вони заявили, що призупинили участь у ній на невизначений термін. І, як результат цього, ми продовжуємо через цю ініціативу направляти судна, які рухаються (з України); разом із Туреччиною, де це можливо, і з Україною — перевіряти ці судна”, — наголосив він.

У суботу, 29 жовтня, Росія поінформувала Спільний координаційний центр у Стамбулі про односторонній вихід із Чорноморської зернової ініціативи, аргументувавши цей крок атакою дронів на Севастопольську бухту, під час якої були пошкоджені кораблі чорноморського флоту РФ. Міноборони Росії стверджувало, що один з безпілотників, який уразив російські кораблі, міг бути запущений «з борту одного з цивільних суден, зафрахтованих Києвом або його західними господарями для вивезення сільськогосподарської продукції з морських портів України».

31 жовтня рух зерновим коридором у Чорному морі відновився без участі Росії.

На початку жовтня Росія надіслала генеральному секретарю ООН Антоніу Гутеррешу перелік вимог і заявила, що може вийти з угоди про зерновий коридор, якщо вони не будуть виконані. Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба назвав це «голодними іграми».

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.

Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.

З моменту виходу першого судна вдалося експортувати понад 9 млн тонн продовольства, з них більш ніж 5 млн тонн — до країн Африки та Азії. В рамках Всесвітньої Продовольчої Програми під егідою ООН до країн, що перебувають на межі голоду, було відправлено 190 тис. тонн української пшениці.


ДНІ НАРОДЖЕННЯ

АКТУАЛЬНО

Офiцiйно

ПОЗИЦІЯ

ОГОЛОШЕННЯ

КАЛЕНДАР

Січень 2023
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Гру    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Архіви

Who's Online

23 visitors online now
1 guests, 22 bots, 0 members