Перевалка зерна в українських портах на Дунаї подорожчала в 4 рази на місяць


Через блокаду ключових українських портів у чорному морі вартість перевалки зернових вантажів у портах річки Дунай зросла до $15 за тонну і далі дорожчатиме. Про це заявив радник міністра внутрішніх справ Вадим Денисенко, передає «Інтерфакс-Україна».

Ціна перевалки вантажів за місяць зросла в чотири рази. Порти Ізмаїл і Рені до лютого 2022 року не користувалися високим попитом, ставка перевалки була на рівні $5-6 за тонну, вартість флоту за маршрутом до Констанци (Румунія) — $9-10 за тонну. З початком війни ціна на послуги перевалки зросла до $12 за тонну і кожні п’ять днів збільшувалася. Вартість флоту зросла в середньому втричі-вчетверо”, — сказав Денисенко.

За його даними, оплату перевалки через дунайські порти після початку війни було переведено з долара на євро, і у квітні вона склала вже €15 за тонну порівняно з $5-6 за тонну у лютому. На травень вартість перевалки вже оцінюється у €20 за тонну.

Не говоритиму про ділків, які на цьому наживаються, але через кілька днів обов’язково будуть і прізвища. Держава від цього практично нічого не отримує. Я розумію про заробіток. Але збільшення вчетверо — це вже не ринок, а шантаж”, — наголосив Денисенко.

До російського військового вторгнення Україна щомісяця експортувала до 5 млн тонн сільгосппродукції через порти Одеси і Миколаєва, проте зараз через їх морську блокаду з боку РФ країна може щомісяця перевозити близько 500 тис. тонн зернових. Цей показник можна збільшити до 2-3 млн тонн, наростивши пропускну здатність залізничних і логістичних переходів на кордонах з країнами ЄС.

Україна шукає нові логістичні маршрути, зокрема залізничні. Одним з нових є маршрут через порт Констанца в Румунії. Також опрацьовуються коридори через Польщу та порти на Балтійському морі.

До початку війни Україна входила до топ-5 постачальників зернових і олійних культур, годуючи до 400 млн людей у світі.