Рені Ізмаіл Усть-Дунайск Білгород-Дністровский Іллічівськ Одесса Южний Миколаїв Октябрьск Херсон Євпатория Севастополь Ялта Феодосія Керчь Бердянськ Маріуполь Скадовськ

ЧЛЕНИ АСОЦЇАЦЇЇ

КОРПОРАТИВНІ НОВИНИ

ПАРТНЕРИ

СПІВДРУЖНІСТЬ

ОФІЦІЙНІ САЙТИ

ВІТАННЯ

image_pdfimage_print

 

Дію Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів у Чорному морі продовжено на 120 днів, але Росія все ще має інструменти для штучного обмеження її можливостей. Про це повідомив міністр інфраструктури Олександр Кубраков.

77 суден стоять у черзі для проходу інспекції в Туреччині, порти Великої Одеси використовують до 50% своїх потужностей, вартість зерна зростає з кожним новим шантажем з боку Росії. Ми мали досвід проведення 40 інспекцій на добу, зараз через позицію РФ на день інспектується в 5 разів менше. У жовтні Зернова ініціатива дозволила експортувати 4,2 млн тонн зернових, у листопаді не вийдемо і на 3 млн тонн. При цьому, технічно ми можемо вийти на 6 млн тонн на місяць”, — написав Кубраков у Facebook.

Міністр наголосив, що штучне затягування призводить до збитків з боку фермерів та судновласників, у підсумку втрачають найуразливіші верстви населення та країни на межі голоду. Один день простою обходиться щонайменше у $30 тис. Зараз судна очікують на інспекцію від 2 до 5 тижнів.

Стратегічно ми маємо досягти не тільки пришвидшення інспекцій на Босфорі, а й долучення до Ініціативи портів Миколаєва та пролонгації угоди щонайменше на рік. Щодо приєднання до Ініціативи портів Миколаєва ми офіційно звернулися до ООН та Туреччини з пропозицією розглянути зміни до Ініціативи”, — підсумував Кубраков.

У неділю, 27 листопада, разом із Послом США Бріджит Брінк та Спеціальним уповноваженим з санкційної політики США Джеймсом О‘Браєном команда МІУ обговорювала способи посилення Зернової ініціативи та розширення її можливостей. Відвідали порт Одеси та порт «Південний», поспілкувалися з портовим та аграрним бізнесом.

Станом на 27 листопада в рамках зернової ініціативи порти Великої Одеси відправили 501 судно, які експортували 12,2 млн тонн українського продовольства до країн Африки, Азії та Європи.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією.

Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.

На зустрічі у Стамбулі у листопаді погоджено продовження дії Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море під егідою ООН ще на 120 днів — до середини березня 2023 року.


ДНІ НАРОДЖЕННЯ

АКТУАЛЬНО

Офiцiйно

ПОЗИЦІЯ

ОГОЛОШЕННЯ

КАЛЕНДАР

Січень 2023
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Гру    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Архіви

Who's Online

16 visitors online now
0 guests, 16 bots, 0 members