

Страхова компанія Ascot, учасник лондонського ринку страхування Lloyd’s, відновила надання страхового покриття щодо нових постачань української агропродукції зерновим коридором у Чорному морі після того, як Росія оголосила про відновлення участі в Чорноморській зерновій ініціативі. Про це повідомляє Reuters.
У відповідь на новини, очолюваний Ascot механізм AsOne знову котирується, набираючи чинності негайно, і ми вже випустили котирування сьогодні вранці”, — заявив керівник вантажного відділу Ascot Кріс Макгілл увечері у середу, 2 листопада.
Джерела Reuters у страховій галузі повідомили, що інші андеррайтери також відновили надання покриття вантажів для постачання зерна, яке було тимчасово призупинено цього тижня.
Тепер, коли процес перевірки відновлено, ми побачимо, що більше (страховиків) повертаються”, — сказав один зі співрозмовників агентства.
На початку цього тижня Ascot заявляв, що призупиняє покриття після того, як Москва призупинила свою участь в угоді з експорту зерна за посередництва ООН.
2 листопада роботу зернового коридору, що забезпечує постачання агропродукції з українських портів у Чорному морі, було повністю відновлено після повернення до угоди Росії.
Минулого тижня Росія поінформувала Спільний координаційний центр у Стамбулі про односторонній вихід із Чорноморської зернової ініціативи, аргументувавши цей крок атакою дронів на Севастопольську бухту, під час якої були пошкоджені кораблі чорноморського флоту РФ. В ООН вважають безпідставним це рішення Росії та закликають російське керівництво припинити використовувати продовольство й загрозу глобального голоду як зброю. Рух зерновим коридором у Чорному морі було організовано у тимчасовому режимі, без участі Росії.
На початку жовтня Росія надіслала генеральному секретарю ООН Антоніу Гутеррешу перелік вимог і заявила, що може вийти з угоди про зерновий коридор, якщо вони не будуть виконані. Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба назвав це «голодними іграми».
Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.
Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.
Станом на 3 листопада в рамках зернової ініціативи морські порти Одеса, Чорноморськ та «Південний» відправили 430 суден, обсяг відвантаження агропродукції склав 10 млн тонн.