Рени Измаил Усть-Дунайск Белгород-Днестровский Ильичевск Одесса Южный Николаев Октябрьск Херсон Евпатория Севастополь Ялта Феодосия Керчь Бердянск Мариуполь Скадовск

Члены ассоциации

Корпоративные новости

Партнеры

Содружество

Официальные сайты

Поздравления

Погода
18°
переменная облачность
влажность: 37%
ветер: 4m/s ЗСЗ
Ш 18 • Д 18
17°
Чтв
18°
Птн
17°
Сбб
18°
Вск
14°
Пон
image_pdfimage_print

Україна не виключає можливості створення гуманітарного коридору через Білорусь для постачання українського зерна до портів країн Балтії через стислі терміни для налагодження експортної логістики. Про це заявив заступник міністра економіки — торговий представник України Тарас Качка, передає «Інтерфакс-Україна».

Найбільшу здатність із перевезення товарів мають балтійські порти — Литви, Латвії та Естонії. Сумісність залізничних колій у цьому напрямку технічно спрощує перевезення. Якщо ми ставимо запитання про розблокування наших портів, то теоретично можна поставити запитання і про гумкоридори через Білорусь”, — сказав Качка під час дискусії, організованої у п’ятницю проєктом «Ціна держави».

Водночас, за його словами, політично ця опція є менш прийнятною, ніж розблокування портів. Ніхто не може гарантувати, що постачання через білоруську територію безпечніше, ніж морем: там фіксують переміщення військ, є проблеми з передбачуваністю дій Білорусі.

Проте Україна не відкидає жодних варіантів. Якби у нас не було тиску часу, можна було б сконцентруватися виключно на західному кордоні. Але час підтискає — питання треба вирішити до осені”, — зазначив торгпред.

Україна зверталася по допомогу в цьому питанні до FAO, Світової організації торгівлі, ООН.

Те, що забезпечуватиметься міжнародним тиском третіх сторін, те й використовуватиметься. Якщо їхні гарантії дозволять їздити через Білорусь — будемо везти через Білорусь, якщо морем — іще краще”, — зазначив Качка.

Як вважають у Мінекономіки, у найближчі три місяці повністю забезпечити експорт через західний кордон буде неможливо, хоча це можна зробити у найближчі роки.

Наразі Україна має не лише логістичні, а й бюрократичні труднощі з експортом зерна через ЄС. Так, покупці українського зерна у Євросоюзі вимагають застарілого пакету документів. Це свідчить про те, що не було традиції торгівлі таким товаром через Румунію, Угорщину чи Польщу.

Раніше міністр транспорту Литви Марюс Скуодіс назвав два шляхи вивезення зерна з України: розблокувати за допомогою міжнародних структур українські порти або створити гуманітарний коридор для перевезення вантажів через Білорусь до портів країн Балтії.

12 травня Єврокомісія затвердила план допомоги Україні з вивезення до липня не менше 20 млн тонн зерна. Зокрема, Єврокомісія закликає допомогти вивезти зерно, прискоривши митні процедури, вивільнивши склади, створивши логістичні коридори та збільшивши пропускну спроможність морських портів.

За даними Єврокомісії, Україна займає 10% світового ринку пшениці, 13% — ячменю, 15% — кукурудзи, понад 50% ринку соняшникової олії.

ООН попередила, що закриття українських портів у Чорному морі може спровокувати глобальну продовольчу катастрофу, яка призведе до голоду, масової міграції та політичної нестабільності у світі.

 

 


Дни рождения

АКТУАЛЬНО

Официально

Позиция

Объявления

Календарь

Октябрь 2022
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Сен    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Архивы

Кто онлайн

21 посетителей онлайн
3 гостей, 18 bots, 0 зарегистрированных