Держстивідора «Білгород-Дністровський МТП» не вдалося приватизувати з першої спроби


Перший аукціон з приватизації єдиного майнового комплексу ДП «Білгород-Дністровський морський торговельний порт (МТП)» не відбувся через відсутність заявок учасників. Про це повідомив начальник регіонального відділення Фонду державного майна (ФДМ) по Одеській та Миколаївській областях Олександр Славський.

Аукціон був запланований на 3 березня 2023 року у системі «Prozorro.Продажі». Стартова ціна активу повинна була становити 187,574 млн грн.

Відверто, ми самі здивовані, адже стільки зацікавлених як серед українських, так й іноземних компаній, скільки цікавились цим портом, ще не було в нашому досвіді. Часом таке буває: ринок вважає ціну зависокою. Чи це дійсно так? У нас вже було таке: на другому аукціоні ціна зростає більше, ніж була на першому”, — написав Славський у Facebook.

Наступні торги з пониженням ціни заплановано на 13 березня. Стартова ціна — 93,7 млн грн.

На думку Славського, причини, чому майно держстивідора не вдалося продати на першому приватизаційному аукціоні, є суто ринковими.

По-перше, порт на Дунаї — один з небагатьох діючих в повному обсязі наразі в країні. Обʼєкт у Білгород-Дністровську працює зараз як «сухий порт». По-друге, загальна вартість. До ціни, що ви бачите на аукціоні, додайте 20% ПДВ. А у випадку з Білгород-Дністровським портом, додайте погашення боргів (що на кінець року становили близько 100 млн грн). У будь-якому випадку: різний бізнес був зацікавлений, тож чекаємо на другий аукціон”, — підсумував керівник регіонального відділення ФДМ.

Білгород-Дністровський МТП розташований на західному березі Дністровського лиману, розміщується на 59 га основної виробничої території порту та понад 5 га території портового пункту Бугаз у селищі Затока. Підприємство спеціалізується на перевантажені лісних вантажів, мінеральних добрив, залізорудних окатків, металопродукції та зернових вантажів. Захід суден здійснюється підхідним каналом морської частини Дністровсько-Царгородського гирла довжиною 1,5 км і Дністровсько-Лиманської частини — 14,5 км, глибина підхідного каналу — 3 метри (паспортна — 3,5-4,5 метра).

До складу обʼєкту також входять 9 суден, 4 тепловози, 18 портальних кранів та 56 транспортних засобів (частина транспорту надана в оренду).

У квітні ДП «Білгород-Дністровський МТП» розпочало роботу у форматі транспортно-логістичного центру до відкриття Чорного моря для судноплавства.

До повномасштабного російського вторгнення Кабінет міністрів планував приватизацію державних стивідорних компаній, які працюють у трьох малих морських портах України. Зокрема, конкурс на приватизацію ДП «Білгород-Дністровський МТП» планувалося оголосити у першому кварталі 2022 року. У травні 2021 року його майно було передане під управління ФДМ.

У середині січня відбувся аукціон з продажу єдиного майнового комплексу ДП «Усть-Дунайський МТП». В ході торгів його вартість збільшилася в 3,3 разу порівняно зі стартовою — до 201 млн грн.