Рені Ізмаіл Усть-Дунайск Білгород-Дністровский Іллічівськ Одесса Южний Миколаїв Октябрьск Херсон Євпатория Севастополь Ялта Феодосія Керчь Бердянськ Маріуполь Скадовськ

ЧЛЕНИ АСОЦЇАЦЇЇ

КОРПОРАТИВНІ НОВИНИ

ПАРТНЕРИ

СПІВДРУЖНІСТЬ

ОФІЦІЙНІ САЙТИ

Погода
5°
хмарно
humidity: 80%
wind: 2m/s NW
H 5 • L 5
7°
Wed
2°
Thu
8°
Fri
8°
Sat
7°
Sun
image_pdfimage_print

Спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі відновив інспекції суден, які рухаються до портів Одеса та Чорноморськ у рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море, проте рух до порту «Південний» продовжує блокуватися представниками Росії. Про це повідомила прес-служба Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури.

Так, 19 травня, було проінспектовано три судна, які пройшли на завантаження до портів Одеса та «Чорноморськ». В інспекції і реєстрації суден на порт «Південний» Росія відмовила в односторонньому порядку і без пояснення причин.

20 травня російська делегація в СКЦ погодилася провести 7 інспекцій вхідного флоту на порти Одеса та «Чорноморськ», але провела лише дві. Всі заявлені на порт «Південний» Росія знов викреслила як з реєстраційного списку, так і з інспекційного плану.

21 травня було заплановано лише чотири інспекції, а фактично проведено три — і знов без суден на порт «Південний».

Таку деструктивну політику країна-агресор здійснює вже майже місяць, з 29 квітня 2023 року. Наразі в порту «Південний» понад 1,5 млн тонн агропродукції для 10 країн світу, в тому числі Африка та Азія, має бути завантажено на 26 суден, які продовжують очікувати в територіальних водах Туреччини”, — вказала прес-служба.

Наразі роботу порту «Південний» через брак флоту зупинено.

Фактично Росія не допускає його до участі в Чорноморській зерновій ініціативі, що є черговим грубим порушенням підписаної угоди. Таким чином Росія знайшла новий шлях, як зменшити ефективність «зернової угоди» і відповідно зменшити експорт на потреби світу. Адже порт «Південний» є найбільшим портом за пропускною здатністю і його виключення суттєво вплине на зменшення експортних обсягів”, — заявили в МІУ.

Росія вкотре демонструє, що для неї не існує ані норм міжнародного права, ані принципів, наголошують у міністерстві.

Країна-агресор не планує виконувати домовленості, під якими вона сама підписалась, і продовжує використовувати їжу, як зброю в політиці шантажу. Сподіваємося партнери по угоді знайдуть рішення. В протилежному випадку змушені констатувати, що «Зернова ініціатива» не працює на умовах підписаної всіма сторонами угоди”, — підсумували в МІУ.

17 травня Україна, ООН, Туреччина і Росія домовилися про продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море до 18 липня 2023 року.

Росія погрожувала вийти із зернової ініціативи з 18 травня — на половині стандартного чотиримісячного терміну дії угоди — якщо не будуть виконані її вимоги. У квітні та з початку травня її представники у СКЦ неодноразово створювали перешкоди для реєстрації суден у зерновій ініціативі та відмовилися працювати за планами українських портів. Це скоротило включення нових суден у зерновий коридор.

Останнє наразі судно, яке навантажувалося українською агропродукцією в рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, у середу, 17 травня, вирушило зерновим коридором з України. У період із 7 по 18 травня жодне судно не було пропущено до українських портів в рамках Чорноморської зернової ініціативи.

Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця заявляв на засіданні Ради Безпеки ООН, що Росія вдає, ніби має збитки від Чорноморської зернової ініціативи, хоча насправді вдвічі збільшила експорт свого зерна.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

З початку дії «зернової ініціативи», за даними ООН, з українських портів у Чорному морі відправлено 952 судна, які транспортували до країн Африки, Азії та Європи 30,3 млн тонн агропродукції, у тому числі кукурудзи — 15,3 млн тонн, пшениці — 8,4 млн тонн, соняшникової олії — 1,5 млн тонн.


ДНІ НАРОДЖЕННЯ

АКТУАЛЬНО

Офiцiйно

ПОЗИЦІЯ

ОГОЛОШЕННЯ

КАЛЕНДАР

Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Лют    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архіви

Who's Online

35 visitors online now
6 guests, 29 bots, 0 members