Рені Ізмаіл Усть-Дунайск Білгород-Дністровский Іллічівськ Одесса Южний Миколаїв Октябрьск Херсон Євпатория Севастополь Ялта Феодосія Керчь Бердянськ Маріуполь Скадовськ

ЧЛЕНИ АСОЦЇАЦЇЇ

КОРПОРАТИВНІ НОВИНИ

ПАРТНЕРИ

СПІВДРУЖНІСТЬ

ОФІЦІЙНІ САЙТИ

Погода
6°
хмарно
humidity: 69%
wind: 2m/s NNE
H 6 • L 6
5°
Wed
3°
Thu
5°
Fri
8°
Sat
6°
Sun
image_pdfimage_print

Після заяв про продовження роботи Чорноморської зернової ініціативи Росія погодилася відновити вхідні інспекції лише у два порти з трьох. Про це повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков, передає «Інтерфакс-Україна».

Станом на ранок 19 травня стало відомо, що Росія погодилася відновити інспекції вхідного флоту до портів Одеса та Чорноморськ, але відмовилася інспектувати судна, що прямують на порт «Південний»”, — сказав Васьков.

Заступник міністра уточнив, що на сьогодні в очікуванні інспекцій біля узбережжя Туреччини стоять 62 судна, і деякі з них — уже кілька місяців. За його словами, дії Росії в СКЦ призводять до значного подорожчання логістики та підвищення цін на її складові: страхування, фрахт тощо.

Він підтвердив також, що після того, як 17 травня судно DSM Capella під прапором Барбадосу з 30 тис. тонн кукурудзи вирушило з порту Чорноморськ до Туреччини, жодного іншого судна-учасника ініціативи в українських портах поки що немає.

Тому ми й бачимо сьогодні в черзі на заходження лише 62 судна. Тому що з певного моменту справді зупинився фрахт додаткових суден, тому що не було зрозуміло, що буде. Ринку завжди потрібна прогнозованість”, — зазначив Васьков.

За його словами, за нормального функціонування зернового коридору Україна готова експортувати з трьох портів 6 млн тонн аграрної продукції на місяць, проте з листопада Росія знаходить нові приводи, щоб обмежити експорт і призупинити «зернову угоду», внаслідок чого від початку травня до 17 травня було експортовано менш як 1 млн тонн, а у квітні — 2,7 млн тонн.

У квітні представники Росії в СКЦ викреслювали судна, представлені за планами українських портових операторів, і пропонували свій перелік суден.

Ми, безумовно, на це не погодилися. Після цього теж була зупинка на кілька днів. У результаті ООН і Туреччина запропонували перейти до принципу «живої черги» — подавати на інспекцію судна, які фізично прийшли раніше. І ми з цим погодилися, хоча це й не відповідає планам наших портових операторів. Але ми погодилися, бо зрештою це краще, ніж якщо ініціатива взагалі не працюватиме, і це теж прозоро”, — описав розвиток подій представник України.

Він додав, що так робота тривала близько тижня, але потім РФ в односторонньому порядку зупинила інспекцію суден, які прямували до порту «Південний», а пізніше — і до інших портів.

За його словами, очікується, що після розблокування роботи СКЦ першими інспекцію на вхід мають пройти судна, які найдовше перебували в черзі. У разі її проходження сьогодні, 19 травня, такі судна вже до кінця тижня можуть бути в українських портах.

Як тепер буде, ми побачимо. Поки що, як я говорив, ініціатива не запрацювала. Поки що немає проведеної інспекції на вхід”, — сказав Васьков.

17 травня Україна, ООН, Туреччина і Росія домовилися про продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море до 18 липня 2023 року.

Росія погрожувала вийти із зернової ініціативи з 18 травня — на половині стандартного чотиримісячного терміну дії угоди — якщо не будуть виконані її вимоги. У квітні та з початку травня її представники у СКЦ неодноразово створювали перешкоди для реєстрації суден у зерновій ініціативі та відмовилися працювати за планами українських портів. Це скоротило включення нових суден у зерновий коридор.

Останнє наразі судно, яке навантажувалося українською агропродукцією в рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, у середу, 17 травня, вирушило зерновим коридором з України. З початку минулого тижня жодне судно не було пропущено до українських портів в рамках Чорноморської зернової ініціативи.

Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця заявляв на засіданні Ради Безпеки ООН, що Росія вдає, ніби має збитки від Чорноморської зернової ініціативи, хоча насправді вдвічі збільшила експорт свого зерна.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

З початку дії «зернової ініціативи», за даними ООН, з українських портів у Чорному морі відправлено 952 судна, які транспортували до країн Африки, Азії та Європи 30,3 млн тонн агропродукції, у тому числі кукурудзи — 15,3 млн тонн, пшениці — 8,3 млн тонн, соняшникової олії — 1,5 млн тонн.

 


ДНІ НАРОДЖЕННЯ

АКТУАЛЬНО

Офiцiйно

ПОЗИЦІЯ

ОГОЛОШЕННЯ

КАЛЕНДАР

Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Лют    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архіви

Who's Online

30 visitors online now
5 guests, 25 bots, 0 members