Кількість незатребуваних слотів контейнерних ліній різко зросла напередодні китайського Нового року


Оператори морських контейнерних ліній цього річ страждають від слабкого попиту напередодні китайського Нового року, попри те, що зазвичай цей період супроводжується сплеском попиту на перевезення, свідчать дані Xeneta.

Перевізники в шість разів перевершили кількість незатребуваних слотів основним коридором з Азії на західне узбережжя США напередодні китайського Нового року порівняно з відповідним допандемійним періодом 2019 року. Це може бути лише верхівкою айсберга, оскільки дані враховують лише порожні слоти, відомі у першій декаді січня, а китайський Новий рік настає 22 січня.

За чотири тижні до свята перевізники оголосили про незатребувані слоти в 220,5 тис. TEU. Це різке збільшення порівняно з 29,8 тис. TEU за той же період 2019 року.

Інші провідні торгові коридори також постраждали: у торгівлі між Азією та Північною Європою кількість порожніх слотів збільшилася у 8,1 разу порівняно з показниками 2019 року і в даний час становить 226 тис. TEU, а порожні слоти від Далекого Сходу до східного узбережжя США зросли в 4,4 разу — до 140 тис. TEU.

Це справді демонструє низький рівень попиту в галузі нині. У звичайний рік ми зазвичай бачимо дуже мало порожніх рейсів напередодні цього великого китайського свята, оскільки вантажовідправники запасаються товарами. Тож це тривожна подія для перевізників і, без сумніву, погана ознака того, що станеться наступного року”, — стверджує головний аналітик Xeneta Пітер Санд.

Сенд додає, що в різдвяно-новорічний тиждень також спостерігалося зниження активності: порожні слоти на маршруті з Азії на західне узбережжя США нині становлять 58 тис. TEU — в рази більше, ніж 6,8 тис. TEU у 2019 році.

І ці цифри, ймовірно, збільшаться до 22 січня, як і кількість невиконаних рейсів у наступні чотири тижні, коли перевізники традиційно обмежують свої пропозиції через падіння виробництва в Китаї та експорту”, — зазначає він.

Незважаючи на стриманий прогноз, аналіз Xeneta показує, що насправді минулого року кількість порожніх рейсів була набагато більшою. Однак це була, як зазначає Санд, виняткова ситуація.