МІУ готує концесійні проєкти в Одеському та Ізмаїльському портах


Попри повномасштабне військове вторгнення Росії, державно-приватне партнерство в українських портах не поставлено на паузу — триває робота над підготовкою концесійних проєктів в Одеському та Ізмаїльському морських портах. Про це заявила директор Команди підтримки реформ (RST) Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури Ірина Кошель-Репневська, повідомляє «Інтерфакс-Україна».

Питання лише в інвесторах та їхній зацікавленості у реалізації цих проєктів. Це проєкти приватної ініціативи, які були розпочаті до війни, і приватні ініціатори зацікавлені у продовженні підготовки навіть у цей час. Я можу озвучити, оскільки це було у публічній площині, один із проєктів — в Одеському порту, інший — в Ізмаїльському”, — сказала Кошель-Репневська.

Вона нагадала, що концесія завжди супроводжується проведенням конкурсу, уточнивши, що у рамках вимог законодавства RST підтримує весь процес підготовки проєктної пропозиції.

Кошель-Репневська вважає виправданим рішення про приватизацію майнового комплексу ДП «Білгород-Дністровський МТП» з урахуванням висновку, зробленого іноземними експертами, які вивчали можливість реалізації концесії у цьому порту.

За його результатами експерти дійшли висновку, що це недоцільно та інвестиційно непривабливо. Власне, тоді у висновках було зазначено, що одним із можливих варіантів може бути приватизація”, — зазначила вона.

На її думку, подальший розвиток українських портів залежатиме від ситуації навколо зернової угоди та можливості розширення її шляхом включення в експорт не лише аграрних вантажів, а й, зокрема, металургійних. З початку війни більшість таких вантажів були переорієнтовані на наземний транспорт, але західний кордон і автомобільні пункти пропуску не завжди витримують навантаження, що призводить до затримки вантажів. У цій ситуації також виросло навантаження на порти Дунайського регіону, але вони, на відміну від портів Великої Одеси, не глибоководні та не можуть повною мірою забезпечити потреби у транспортуванні вантажів.

Питання подальшого розвитку морських портів загалом перебуває у площині успіхів України у війні та гарантіях безпеки з боку союзників, наголосила директор Команди підтримки реформ МІУ.