Рені Ізмаіл Усть-Дунайск Білгород-Дністровский Іллічівськ Одесса Южний Миколаїв Октябрьск Херсон Євпатория Севастополь Ялта Феодосія Керчь Бердянськ Маріуполь Скадовськ

ЧЛЕНИ АСОЦЇАЦЇЇ

КОРПОРАТИВНІ НОВИНИ

ПАРТНЕРИ

СПІВДРУЖНІСТЬ

ОФІЦІЙНІ САЙТИ

Погода
9°
хмарно
humidity: 84%
wind: 9m/s SSW
H 9 • L 9
17°
Fri
11°
Sat
11°
Sun
10°
Mon
11°
Tue
image_pdfimage_print

Стивідори найбільшого морського порту України «Південний» звернулися до Президента України Володимира Зеленського з проханням посприяти відновленню роботи порту, який заблоковано через саботаж представників Росії у Спільному координаційному центрі (СКЦ). Про це повідомила прес-служба групи терміналів ТІС.

Вельмишановний Пане Президенте! Ми, підприємства, які є портовими операторами найбільшого українського морського порту «Південний», від імені трудових колективів, де працюють більше, ніж 10 тис. співробітників, щиро дякуємо Вам за великі зусилля щодо організації Чорноморської зернової ініціативи та її подальшого продовження, яка надає змогу великій галузі працювати, підтримуючи економіку країни в складні часи та позитивно впливати на обороноспроможність нашої України в протистоянні з агресором. Діяльність наших підприємств в акваторії морського порту «Південний» дає змогу формувати більше за 80% всіх надходжень до місцевих бюджетів ОТГ міста Южне та смт. Визирка, де сукупно проживає 45 тис. людей. Пане Президенте, ми змушені просити Вас звернути увагу на прикрий факт систематичного саботажу Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів (Чорноморської зернової ініціативи)”, — ідеться у зверненні.

Починаючи з 29 квітня 2023 року, жодного судна в морський порт «Південний» не було включено до інспекції СКЦ в Стамбулі та відповідними інспекційними групами. Сторона агресора щоденно, без пояснення причин, відмовляє в інспектуванні суден, що прямують до морського порту «Південний».

На тлі загального штучного сповільнення роботи Чорноморської зернової ініціативи, яке впливає також i на два інших порти-учасники Чорноморської зернової ініціативи, такі дії критично впливають на обсяги експорту української продукції (зернових, соняшникової олії та шротів) та не дозволяють Україні виконувати наші зобов’язання перед ООН та Туреччиною щодо спільного забезпечення продовольчої безпеки у с віті.

Наразі з трьох українських портів, які зазначені в Чорноморській зерновій ініціативі, де-факто працюють лише два. Тим часом найбільші за пропускною здатністю вантажні потужності зосереджено саме в морському порту «Південний», що означає фактичне блокування 50% обсягів експорту української продукції.

Понад 1,5 млн тонн зернових та соняшникової олії, що вже два місяці зберігаються на потужностях операторів порту «Південний» для відправки у країни Африки та Азії, не можуть бути експортовані в зв’язку з вищенаведеним саботажем. При цьому, в черзі до порту «Південний» очікують 26 суден, витрати на вимушений простій флоту вже перевищують $50 млн.

Таким чином, описаний саботаж автоматично впливає на майбутні контракти із трейдерами — наразі вони не укладаються та не будуть укладатися до моменту прозорого розуміння ефективності роботи Чорноморської зернової ініціативи”, — поінформували стивідори.

Отже, Україна фактично не виконує половину зобов‘язань, які взяла на себе перед ООН та Туреччиною щодо постачання продовольства на світові ринки. Тим часом, Росія експортує свої зернові вільно та без жодних інспекцій, фактично викреслюючи Україну з економічної карти постачальників продовольства (зерна, соняшникової олії та шротів) на світові ринки», — наголошують стивідори. Світ у черговий раз поставлено на межу голоду через злочинні дії Росії.

У зв’язку з наведеним вище, просимо Вашого негайного втручання в дану ситуацію. Вважаємо, що даний факт може бути неочевидним нашим міжнародним партнерам, а саме Організації Об’єднаних Націй та Туреччині, які також взяли на себе зобов’язання перед 400 млн людей, залежних від українського продовольства, тож просимо Вас звернути ïx увагу на описаний прикрий факт. Ми готові долучитися до будь-якого формату перемовин та надати усю необхідну інформацію”, — наголошується у зверненні.

Звернення підписали: ТОВ «ТІС», ТОВ «ТІС-Зерно», ТОВ «ТІС-Міндобрива», ТОВ «М.В. Карго», ТОВ «ДП Ворлд ТІС-Південний», ТОВ «ТІС-Руда», ТОВ «ТІС-Вугілля», ТОВ «ТІС-24 причал», АТ «Одеський припортовий завод», ТОВ «Термінал Боріваж», ТОВ «Дельта Вілмар Україна», ТОВ «Стивідорінг і К», ТОВ «Олсідз Блек Сі», ТОВ «Оіл Експорт Термінал».

17 травня Україна, ООН, Туреччина і Росія домовилися про продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море до 18 липня 2023 року.

19 травня Спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі відновив інспекції суден, які рухаються до портів Одеса та Чорноморськ у рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море, проте рух до найбільш глибоководного порту «Південний» продовжує блокуватися представниками Росії.

Останнє наразі судно, яке навантажувалося українською агропродукцією в рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, у середу, 17 травня, вирушило зерновим коридором з України. У період із 7 по 18 травня жодне судно не було пропущено до українських портів в рамках Чорноморської зернової ініціативи.

Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця заявляв на засіданні Ради Безпеки ООН, що Росія вдає, ніби має збитки від Чорноморської зернової ініціативи, хоча насправді вдвічі збільшила експорт свого зерна.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

З початку дії «зернової ініціативи», за даними ООН, з українських портів у Чорному морі відправлено 952 судна, які транспортували до країн Африки, Азії та Європи 30,3 млн тонн агропродукції, у тому числі кукурудзи — 15,3 млн тонн, пшениці — 8,4 млн тонн, соняшникової олії — 1,5 млн тонн.

Фото: facebook.com/tis.terminals

 


ДНІ НАРОДЖЕННЯ

АКТУАЛЬНО

Офiцiйно

ПОЗИЦІЯ

ОГОЛОШЕННЯ

КАЛЕНДАР

Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Лют    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архіви

Who's Online

74 visitors online now
4 guests, 70 bots, 0 members