Порти на Дунаї можуть обробити 20 млн тонн вантажів у 2023 році — МІУ


Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури очікує у 2023 році зростання перевалки вантажів на річковий і морський транспорт через українські порти на Дунаї до 20 млн тонн.

Про це заявив міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков в ході візиту на Одещину спільно з Послом Сполучених Штатів Америки Бріджит Брінк, директором Місії USAID в Україні Джеймсом Хоупом, Генеральним директором Секретаріату Дунайської Комісії Манфредом Зайтцем та представником генерального директорату мобільності та транспорту Європейської Комісії Аланом Бароном.

Дунайські порти є стабільним шляхом для експорту продукції, зокрема і аграрної. Попри складнощі, здійснені днопоглиблювальні роботи в портах Ізмаїл та Рені, відновлені всі паспортні характеристики портів та каналів. Наразі прохідна осадка складає 6,5 метра. В морських портах Ізмаїл та Рені підготовлена необхідна інфраструктура та організована перевалка нових вантажопотоків — контейнерів, наливних, зернових та інших вантажів”, — зазначив Кубраков.

Разом із американськими та європейськими партнерами обговорили перші результати запуску додаткових портових потужностей: розпочата експлуатація більше 20 нових морських терміналів; опрацьовані нові технології перевантаження з використанням плавкранів, мобільних перевантажувачів, ліхтерів, суден-накопичувачів у якості плавучих складів, інших засобів; побудовані нові тимчасові склади, обладнані ваги, лабораторії тощо. Відновлено залізничне сполучення — дільниця Басарабяска—Березино, якою вантажі можуть відносно швидко дістатись портів. Продовжується робота над сполученням пункту Джурджулешти на україно-молдовському кордоні та румунського порту Галац.

Усе це дозволило в минулому році перевалити понад 16 млн тонн вантажів. Це втричі більше, ніж довоєнний максимум. У поточному році ми плануємо обробити щонайменше 20 млн тонн через річку Дунай”, — наголосив Кубраков.

За словами міністра, попри те, що сьогодні порти Ізмаїл, Рені та «Усть-Дунайськ» задіяли майже усі наявні потужності для перевалки вантажів, потенціал для подальшого розвитку є. А саме: модернізація та оновлення інфраструктури портів, залучення інвестицій для будівництва нових терміналів і днопоглиблення. Потреба в