Поздравление с Днем рождения


Ассоциация портов Украины «УКРПОРТ» поздравляет с днем рождения заместителя руководителя высшего учебного заведения г.Одессы – члена Ассоциации портов Украины «Укрпорт», Председателя комитета по механизации, технологии и информатике Ассоциации портов Украины «УКРПОРТ»,  д.т.н., профессора Алексея Олеговича НЕМЧУКА




Поздравление с Днем рождения


Ассоциация портов Украины «УКРПОРТ» поздравляет с днем рождения Вице-президента Ассоциации, члена Совета Ассоциации «УКРПОРТ» Василия Алексеевича ЗУБКОВА.

 




Болгарія пропонує порт Варна як логістичний хаб для українського експорту


Болгарія готова надати порт Варна як логістичний хаб у Чорному морі для перевалки української агропродукції. Про це заявив прем’єр-міністр Болгарії Кирило Пєтков, передає «Інтерфакс-Україна».

Болгарія буде абсолютно рада запропонувати порт Варна, як логістичний хаб, зокрема, для перевалки борошна та соняшника, та перевантажувати зерно, яке ви не можете перевантажувати через ваші порти. Ми готові надати Варну як центральну логістичну точку для вас”, — сказав Петков на зустрічі із Президентом України Володимиром Зеленським у Києві в четвер, 28 квітня.

Раніше президент Латвії Егілс Левітс заявив, що його країна може допомогти Україні з експортом зернових через латвійські порти. Окрім того, до Литви відправився тестовий потяг з українською агропродукцією. За словами міністра аграрної політики та продовольства Миколи Сольського, Литва та Латвія мають хороші можливості експортувати українське зерно, але в Україні та країнах Балтії залізнична колія ширша, ніж у Польщі. Проте, залізниці країн працюють над проблемою, і очікується, що технічні рішення буде знайдено.

Також Україна та Польща домовилися створити спільне логістичне підприємство, покликане кардинально збільшити обсяг залізничних перевезень українського експорту до ЄС та на світові ринки через Європу.

Після початку масштабного російського вторгнення морські порти України були закриті через мінну небезпеку, а також через загрозу піратства з боку кораблів ЧФ РФ.

ООН попередила, що закриття українських портів у Чорному морі може спровокувати глобальну продовольчу катастрофу, яка призведе до голоду, масової міграції та політичної нестабільності у світі.




Румунія відремонтує залізницю з Рені до порту Галац


Румунія розпочне ремонт залізниці широкої колії 1520 мм, яка від портового та промислового міста Галац доходить до молдовського кордону у Джурджулештах та єднає порт Рені на півдні Одещини з рештою дунайських портів. Про це заявив міністр транспорту Румунії Сорін Гриндяну, повідомляє RailExpoUA.

До 19 травня Румунія проведе тендер на ремонт ширококолійної залізничної лінії Джурджулешти—Галац. Ремонт цього відрізка має зайняти 60 днів з моменту підписання контракту. Вартість робіт влада Румунії оцінює в 1,28 млн леїв. Гроші виділять із інфраструктурного бюджету Залізниці Румунії.

Ця залізнична лінія дозволить перевозити товари в Україну та із України через Молдову та порт Галац. Цей дунайський порт стане нарівні з портом у Констанці, одним із ключових пунктів транспортування сировини та товарів у регіоні”, — наголосив Гриндяну.

Наразі від Джурджулешти до Галацу залізнична лінія має «суміщену» колію — тут одночасно прокладені рейки як для європейської колії 1435 мм, так і широкої 1520 мм, яка використовується в Україні, Молдові та інших пострадянських країнах, а також у Фінлянді та Монголії. Для вантажних перевезень з України та Молдови ця гілка використовувалася ще 2017 року.

Залізниця широкої колії до Галацу була побудована ще наприкінці XIX століття від міста Бендери. Вона проходить через вузлову станцію Басарабяска у Молдові та через українські міста Болград і Рені в Одеській області. За часів СРСР ця залізниця мала стратегічне значення, оскільки дозволяла безпосередньо, без перевантаження доставляти до Галацу сировину на місцевий гігантський металургійний комбінат. Також по цій залізниці йшов сухопутний потік вантажів до порту Рені.

Зараз гілка колії 1520 мм, яка заходить на територію Румунії, починається від станції Рені в Одеській області, проходить ділянку території Молдови у Джурджулештах, до неї під’єднується нова залізнична лінія, збудована у 2008 році у Молдові від станції Кагул. Далі залізниця перетинає Прут по мосту і йде до Галацу, де є дві станції широкої колії — одна для перевантаження з вагонів широкої колії у вагони стандартної європейської колії, і ще одна сортувальна вже біля металургійного комбінату.

Використання залізничної гілки в Галац для потреб зовнішньої торгівлі України можливе за умови транзиту вантажів через Молдову — аж від її північних районів з заходом потягів з України або через Могилів-Подільський, або через Кам’янець-Подільский чи Чернівці. Дві інші залізниці до Молдови, які проходять від станціій Слобідка та Роздільна в Одеській області — йдуть транзитом через Придністров’я, тому зараз не можуть бути використані.

 




У порту Констанца завантажили українським зерном перше судно


У чорноморському порту Констанца (Румунія) на судно Unity N (прапор — Маршаллові острови) здійснено перше після початку війни завантаження 71 тис. тонн української кукурудзи, повідомляє Reuters.

Це перше судно класу panamax з українською кукурудзою, що вийде з порту. Підтримати експорт українського зерна — означає запобігти колосальній хвилі світового голоду, спровокованій блокуванням українських портів”, — сказав агентству керівник портового оператора Comvex Віорел Панайт.

За його словами, раніше цього тижня оператор завершив навантаження близько 35 тис. тонн української залізної руди, і очікується, що друге судно буде завантажено приблизно 15 травня.

Оскільки морські порти України заблоковані від початку війни, Україна змушена відправляти вантажі потягом через свій західний кордон або через свої невеликі річкові порти на Дунаї до Румунії.

Наразі до Констанци відправлено близько 80 тис. тонн українського зерна. Ще 80 тис. тонн схвалено, вони перебувають у дорозі, повідомив у вівторок менеджер порту Констанци. Проте, за словами Панайта, потрібна додаткова робота над сполучною інфраструктурою порту.

Інфраструктура навколо порту є проблемою для всієї економічної діяльності в Румунії. Повільний доступ призводить до додаткових витрат у цих галузях”, — сказав він.

Панайт привітав плани румунського уряду щодо відновлення кількох залізничних ліній, які з’єднують порти з українськими кордонами.

Наприкінці березня Україна домовилася з Румунією про можливість відправки своєї агропродукції через румунський морський порт Констанца.

Судна під українським прапором мають пріоритетний доступ до румунських портів і звільнені від оплати портових послуг.