Європейські порти відмовилися розвантажувати танкер з російським дизпаливом


Нідерландські докери слідом за шведськими колегами відмовилися розвантажувати танкер із російським дизельним паливом на тлі очікуваного запровадження європейських санкцій щодо експорту енергоресурсів із Росії після її військового вторгнення до України. Про це повідомляє Bloomberg.

Танкер Sunny Liger (прапор — Маршаллові острови) взяв на борт близько 60 тис. тонн дизельного палива в російському порту Приморськ наприкінці квітня. Незважаючи на те, що судно оперує не під російським прапором, і санкції Євросоюзу на нього формально не поширюються, воно отримало відмову у розвантаженні в порту Гетеборг у Швеції, куди прямувало спочатку. Після цього воно вирушило до Нідерландів — тут його не пустили спочатку до порту Роттердам, а потім до порту Амстердам.

Якщо докери десь у світі відмовляються від вантажу, ми також відмовимося. Ми робимо це на основі міжнародної солідарності”, — заявив директор портового підрозділу голландської профспілки FNV Нік Стам.

Зараз судно стоїть біля Аймаудена, неподалік порту Амстердам, і наразі незрозуміло, як довго воно там чекатиме.

Раніше міністр закордонних справ Нідерландів Вопке Гукстра назвав ситуацію «дивною», адже судно не оперує під російським прапором, не перебуває в списку санкцій і не перевозить заборонені вантажі.

Доки Sunny Liger очікує на подальшу долю, інше судно з вантажем дизельного палива з Приморська, CB Caribic (прапор — Португалія), увійшло в район порту Амстердама в неділю.

З 17 квітня у всіх державах Європейського союзу, які мають морські або річкові порти, почала діяти директива ЄС про заборону входу до портів суден, що пов’язані з РФ. Водночас державам-членам дозволено ухвалювати обґрунтовані винятки, як-то для суден, які перевозять сільськогосподарську та продовольчу продукцію, гуманітарну допомогу та енергоносії. Санкції також не застосовуються до суден, які належать російським компаніям, фінансуються або керуються із Росії, але зареєстровані під прапорами інших країн до 24 лютого 2022 року.

Наприкінці лютого заходити до своїх портів всім російським суднам заборонила Велика Британія. Для суден, що належать російським власникам або зареєстровані в Росії, закрила свої води та порти також Канада.

Європейський Союз активно працює над шостим пакетом санкцій проти Росії за війну в Україні, який може включати часткову заборону на імпорт російської нафти, а також може бути орієнтований на більшу кількість банків РФ, які будуть виключені з міжнародної платіжної системи SWIFT.

 




Перевалка зерна в українських портах на Дунаї подорожчала в 4 рази на місяць


Через блокаду ключових українських портів у чорному морі вартість перевалки зернових вантажів у портах річки Дунай зросла до $15 за тонну і далі дорожчатиме. Про це заявив радник міністра внутрішніх справ Вадим Денисенко, передає «Інтерфакс-Україна».

Ціна перевалки вантажів за місяць зросла в чотири рази. Порти Ізмаїл і Рені до лютого 2022 року не користувалися високим попитом, ставка перевалки була на рівні $5-6 за тонну, вартість флоту за маршрутом до Констанци (Румунія) — $9-10 за тонну. З початком війни ціна на послуги перевалки зросла до $12 за тонну і кожні п’ять днів збільшувалася. Вартість флоту зросла в середньому втричі-вчетверо”, — сказав Денисенко.

За його даними, оплату перевалки через дунайські порти після початку війни було переведено з долара на євро, і у квітні вона склала вже €15 за тонну порівняно з $5-6 за тонну у лютому. На травень вартість перевалки вже оцінюється у €20 за тонну.

Не говоритиму про ділків, які на цьому наживаються, але через кілька днів обов’язково будуть і прізвища. Держава від цього практично нічого не отримує. Я розумію про заробіток. Але збільшення вчетверо — це вже не ринок, а шантаж”, — наголосив Денисенко.

До російського військового вторгнення Україна щомісяця експортувала до 5 млн тонн сільгосппродукції через порти Одеси і Миколаєва, проте зараз через їх морську блокаду з боку РФ країна може щомісяця перевозити близько 500 тис. тонн зернових. Цей показник можна збільшити до 2-3 млн тонн, наростивши пропускну здатність залізничних і логістичних переходів на кордонах з країнами ЄС.

Україна шукає нові логістичні маршрути, зокрема залізничні. Одним з нових є маршрут через порт Констанца в Румунії. Також опрацьовуються коридори через Польщу та порти на Балтійському морі.

До початку війни Україна входила до топ-5 постачальників зернових і олійних культур, годуючи до 400 млн людей у світі.

 




Біля Одеси сапери знешкодили плавучу міну


У Чорному морі біля Одеси сапери ВМС ЗСУ знешкодили морську міну. Про це повідомило Оперативне командування «Південь».

В Одеській затоці було знешкодженно міну, яка спливла на поверхню води. З метою убезпечення населення, спрацювали фахівці підривної команди ВМС ЗСУ. Підрив міни контрольований. Небезпеки немає”, — ідеться у повідомленні.

У квітні сапери ВМС ЗСУ знешкодили морську міну, яку штормом викинуло на берег біля порту «Південний».

26 березня рух суден через протоку Босфор був призупинений після виявлення рибалками об’єкту, що зовні нагадує міну. Пізніше Міноборони Туреччини підтвердило, що об’єктом виявилася міна, яку успішно нейтралізували. 28 березня плавучі морські міни були виявлені і знешкоджені біля населеного пункту Ігнеада поблизу кордону Туреччини з Болгарією і біля узбережжя Румунії в районі міст Корбу та Неводарі. 5 квітня ще одну дрейфуючу міну знешкодили біля острова Кефкен поблизу турецького узбережжя в Чорному морі.

За інформацією Міністерства закордонних справ України, збройні сили РФ використовують у Чорному морі міни, що були захоплені у 2014 році під час військового вторгнення та тимчасової окупації Росією українського міста Севастополь. Відтак, Росія, використовуючи морські міни з захоплених у 2014 році військових складів, свідомо вдається до провокацій та дискредитації України перед міжнародними партнерами.

 




Європейські заводи ВР більше не купують російську нафту


Європейські нафтопереробні заводи (НПЗ) транснаціональної нафтогазової компанії ВР більше не купують російську нафту. Про це заявив глава компанії Бернард Луні, інформує «Інтерфакс-Україна».

Компанія володіє чотирма НПЗ у Європі, зокрема в Іспанії, Німеччині та Нідерландах.

Ми адаптували (переробку), і тепер європейські НПЗ не купують російську нафту”, — наголосив Луні під час телеконференції.

Глава ВР очікує зменшення надходження російської нафти на ринок, коли почне діяти заборона на транзакції з російськими нафтогазовими держкомпаніями.

За його словами, комерційні запаси нафти й газу є досить низькими, вільні потужності порівняно низькі, наразі на ринку є безліч невизначеностей.

Євросоюз запровадив санкції, які забороняють будь-які транзакції з російськими нафтогазовими держкомпаніями з 15 травня 2022 року. Винятком є постачання енергоресурсів до країн ЄС, тобто забороняються контракти на купівлю для трейдерських цілей, при цьому купівля нафти та нафтопродуктів для постачання європейського ринку дозволена.

 




Поздравление с Днем рождения


Ассоциация портов Украины «УКРПОРТ» поздравляет с днем рождения руководителя предприятия – члена Ассоциации портов Украины «Укрпорт»- члена КМТИ – Николая Владимировича ТРИКОЛЕНКО.