В морських портах заблоковані майже 70 суден, в Маріуполі — шість


В морських портах України заблоковані майже 70 суден під іноземним прапором, в тому числі в Маріупольському порту — шість суден. Про це повідомили заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков та директор ДП «Маріупольський морський торговельний порт» Ігор Барський, передає кореспондент сайту «Порти України».

Сьогодні майже 70 суден заблоковані в портах, з яких неможливо здійснювати судноплавство. Найгірша ситуація стосовно екіпажів була в Маріуполі, тому що в інших портах екіпажі мали можливість евакуюватися наземним шляхом», — сказав Васьков на прес-конференції у п’ятницю, 6 травня.

Як розказав Барський, в Маріупольськом порту заблокованими залишилося шість суден під, деякі судна потребуть заводського ремонту, однак Азовський судноремонтний завод також практично зруйнований.

Ми збираємо всю можливу інформацію про підприємство, портовиків — відгукнулися 1660 осіб з 3 тис. У нас також є інформація про 23 загиблих працівників підприємства. Однак ми виплачуємо людям зарплату, готуємося до повернення, будуємо плани щодо відновлення підприємства. У цих питаннях нам допомагає Міністерство інфраструктури», — повідомив він.

За його словами, пошкодження та руйнування порту наразі складно оцінити, за наявною інформацією, практично всі споруди повністю або частково зруйновані.

Проте ми вважаємо, що як тільки порт буде звільнено, ми в найкоротший період зможемо відновити якусь роботу», — зазначив Барський.

За словами Васькова, збитки від руйнування інфраструктури у портах внаслідок російського військового вторгнення сягають десятків мільярдів гривень.

Раніше Барський повідомив, що на початку війни російські військові обстріляли кранове господарство, склади та деякі будівлі Маріупольського порту.




Україна не може експортувати близько 25 млн тонн зерна через блокаду портів — FAO


Близько 25 млн тонн зерна застрягли в Україні та не можуть покинути країну через заблоковані морські порти та проблеми з інфраструктурою. Про це повідомив заступник директора відділу ринків і торгівлі Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (FАО) Йозеф Шмідхубер, інформує «Ладифундист».

За його словами, блокування портів вважається причиною високих цін на продукти харчування, які досягли рекордного рівня в березні після російського вторгнення в Україну, а потім трохи послабилися у квітні.

Згідно з даними Міжнародної ради з зернових, Україна була четвертим у світі експортером кукурудзи (кукурудзи) у сезоні 2020-2021 та шостим експортером пшениці.

Це майже абсурдна ситуація, яку ми бачимо зараз в Україні з майже 25 млн тонн зерна, яке можна було б експортувати, але яке не може залишити країну через відсутність інфраструктури, блокаду портів», — зауважив Шмідхубер.

Разом з тим, Шмідхубер відмітив, що повні силоси можуть призвести до дефіциту сховищ під час наступного збору врожаю в липні та серпні.

Всупереч війні, умови для збору врожаю виглядають не такими вже й жахливими. Це дійсно може означати, що в Україні недостатньо складських потужностей, особливо якщо не буде відкритого пшеничного коридору для експорту з України», — акцентував він.

Шмідхубер додав, що занепокоєння викликають повідомлення про знищення частини зернових складів під час бойових дій.

 




У квітні вдалося експортувати понад 1 млн тонн зерна переважно через порти Румунії


Україна у квітні 2022 року експортувала 1,09 млн тонн зерна переважно через румунські порти – це більш ніж у п’ять разів перевищує показники березня, але вже влітку країна матиме проблеми з вивезенням зерна через Румунію через активізацію перевалки портами цієї країни агропродукції з інших країн регіону. Про це повідомляє “Інтерфакс-Україна”.

За квітень ми перевезли більше, ніж я очікував – 1,09 млн. тонн. Раніше ми вивозили 5 млн тонн на місяць переважно своїми чорноморськими портами. У березні, після початку війни, ми загалом вивезли близько 200 тис. тонн”, – наголосив міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський на брифінгу.

За його даними, більшість експортних поставок здійснювалася через порти Дунаю, оскільки українські морські порти заблоковані російськими кораблями.

Збільшили сильно кількість барж, збільшили кількість вагонів, які їдуть. Найбільшу динаміку ми бачимо по Румунії… Баржі по Дунаю із центральноєвропейських та східноєвропейських країн у великій кількості зійшлися в українських портах та додали пропозиції логістичних послуг”, – пояснив міністр.

Водночас, за його словами, за два місяці логістика української сільгосппродукції через Румунію може ускладнитися через сезонне завантаження цих портів урожаєм румунської, сербської, угорської та болгарської озимої пшениці та ячменю, які традиційно перевалюються через портову інфраструктуру цієї країни.