Поздравление с Днем рождения


Ассоциация портов Украины «УКРПОРТ» поздравляет с днем рождения руководителя предприятия – партнера Ассоциации портов Украины «Укрпорт»,  Олега Исааковича ПЛАТОНОВА




Окупанти уже вивезли з України через Крим зерна на $125 млн — Мінагропрод


З початку повномасштабного вторгнення в Україну російські загарбники вивезли з окупованих районів через територію Криму близько 400-500 тис. тонн зерна, завдавши українським аграріям збитків щонайменше на $125 млн. Про це заявив міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський, повідомляє прес-служба Мінагропроду.

Ми бачимо, що десь 400-500 тисяч тонн зерна вони організовано відправляють в напрямку Криму. Це великий бізнес, який курують люди вищого рівня: працівники спецслужб країни-агресора, військові і різноманітні аферисти, яким такий бізнес підходить”, — сказав Сольський.

Він зазначив, що у Криму тонна краденого українського зерна коштує $250-300, тому втрати українських аграріїв сягають щонайменше $125 млн. При цьому окупанти налагодили канали вивозу цього зерна через порт Севастополя.

«Вони налагоджують канали з завантаженням суден через Севастополь. На нашу думку, практично всі судна, які йдуть із зерном з Севастополя, — з краденим українським зерном. Адже немає ніякого розумного логістичного підходу, щоб переміщувати зерно з континентальної частини Росії і вантажити через Севастополь, якщо це можна робити ближче, через російські порти», — наголосив міністр.

За його словами, на сьогодні є розуміння, які локальні трейдери та представники російського ринку цим займаються. Відповідна інформація передається у правоохоронні органи.

Прокуратура всі факти реєструє. МЗС України працює над тим, щоб за допомогою наших західних партнерів це зерно було оперативно арештоване та конфісковане”, — заявив Сольський.

 

 

 




Україна нарощує експорт агропродукції через західний кордон — Шмигаль


Україна збільшує пропускну спроможність для експорту сільгосппродукції через свій західний кордон та покращує залізничну та автомобільну логістику, а також шукає шляхи розблокування нашої морської торгівлі разом зі своїми міжнародними партнерами. Про це заявив прем’єр-міністр Денис Шмигаль, передає «Інтерфакс-Україна».

Варто розуміти, що в наших нинішніх умовах посіяти врожай — це половина роботи. Його також потрібно зібрати та експортувати. Україна — один із гарантів світової продовольчої безпеки, і те, що Росія блокує експорт української продукції (через морпорти, — ред.), може призвести до глобальної продовольчої кризи”, — сказав Шмигаль.

За його словами, очікувалося, що посівна кампанія 2022 року в умовах російського військового вторгнення стане одним із найбільших викликів для держави на економічному фронті.

Завдяки злагодженій роботі аграріїв та держави, ми досить успішно проходимо цю найважчу в історії України посівну кампанію. Станом на 9 травня різними сільгоспкультурами вже засіяно 8,6 млн га, що всього на 24% менше від минулорічних показників. Підбиваючи проміжні підсумки, можемо сказати, що ми з цим завданням упоралися всі разом”, — нагадав прем’єр.

Шмигаль уточнив, що Україна вже сформувала стратегічні запаси продовольства, яких їй вистачить на роки. При цьому дедалі більше світових лідерів усвідомлюють, що без українських продуктів на окремі частини світу може чекати справжній голод.

Раніше виконавчий директор Всесвітньої продовольчої програми ООН Девід Бізлі заявив, що війна в Україні та блокування українських портів Росією, що розв’язала цю війну, загрожує економічним колапсом сільського господарства України — країни, яка годує 400 млн осіб у всьому світі.

До російського військового вторгнення Україна щомісяця експортувала до 5 млн тонн сільгосппродукції через порти Одеси і Миколаєва, проте зараз через їх морську блокаду з боку РФ країна може щомісяця перевозити близько 500 тис. тонн зернових. Цей показник можна збільшити до 2-3 млн тонн, наростивши пропускну здатність залізничних і логістичних переходів на кордонах з країнами ЄС.

Україна шукає нові логістичні маршрути, зокрема залізничні. Одним з нових є маршрут через порт Констанца в Румунії. Також опрацьовуються коридори через Польщу та порти на Балтійському морі.

 




Заборону судновласникам ЄС перевозити російську нафту відхилили через відсутність єдиної позиції країн G7 — Bloomberg


Важлива заборона на страхування нафтових танкерів продовжує дискутуватися, проте така заборона потребує міжнародної координації. Про це повідомляє Bloomberg.

Втім, Євросоюз збирається пом’якшити пакет санкцій щодо експорту російської нафти після деяких суперечок, хоча будуть збережені ключові пропозиції, які перешкоджатимуть Москві експортувати нафту.

Наразі ЄС відмовляється від запропонованої заборони на судна, що належать операторам з ЄС, які транспортують російську нафту до третіх країн. Однак важливо, що заборона на страхування таких суден все ще доопрацьовується.

Греція, економіка якої значно залежить від судноплавства, була серед країн-членів, які відмовилися від підтримки пункту про експорт до третіх країн. Таким чином, його було виключено з шостого пакету санкцій ЄС. Відсутність єдиної позиції серед країн G7 була вирішальною для відмови від пропозиції. Цей захід ще більше погіршив би експорт Москви — життєво важливе джерело твердої валюти — особливо враховуючи, що грекам належить більше чверті світових нафтових танкерів за місткістю”, — зазначає агентство.

Тим не менш, нинішні пропозиції значно ускладнять життя Москві, якщо вони будуть прийняті. Заборона на страхування охопить переважну більшість світового флоту нафтових операторів, які прагнуть перевозити російські барелі.

Танкерні компанії колективно страхують свої судна від ризиків, включно з розливами нафти. Через Міжнародну групу P&I клубів у Лондоні власники суден спільно купують покриття у 80 перестрахувальників, у тому числі у понад 20 із 25 найбільших постачальників такого покриття у світі. Таким чином, заборона на страхування зробить майже неможливим його отримання, враховуючи, скільки перестрахувальників є європейськими, за словами старшого провідного андерайтера, безпосередньо задіяного в перемовинах.

Члени Міжнародної групи страхують 95% танкерного флоту від розливів та інших страхових випадків. Якщо вони більше не зможуть цього робити, то це змусить Москву або її покупців знайти альтернативні домовленості в той час, коли Росія вже зазнає жорстких санкцій.

У своїй початковій пропозиції ЄС планував заборонити транспортування, у тому числі шляхом перевантаження з судна на судно, до третіх країн сирої нафти та нафтопродуктів, які походять або експортуються з Росії. Зараз від цього відмовилися”, — повідомляє агентство.

Виконавчий орган ЄС також пропонує заборонити європейським компаніям надавати послуги, включаючи страхування, які необхідні для транспортування російської нафти в будь-яку точку світу. Очікується, що ця пропозиція буде ухвалена, незважаючи на небажання деяких країн-членів. Обговорення тривають, формулювання заходів може змінитися до моменту їхнього схвалення всіма 27 країнами.

Згідно з поточними пропозиціями, від заборони буде звільнено товари, які не походять з Росії, навіть якщо вони проходять транзитом через країну. Це звільнило би від заборони нафту з Казахстану чи інших третіх країн.

Пропозиція ЄС спрямована на заборону імпорту сирої нафти і рафінованого палива до ЄС протягом наступних шести місяців. Європейським компаніям буде заборонено надавати «технічну допомогу, брокерські послуги, фінансову чи фінансову допомогу чи будь-які інші послуги, пов’язані з цими заборонами.

У цілому шостий пакет санкцій ЄС охоплює повний спектр заходів, що обмежуватимуть російські продажі нафти та палива.

Як зазначив керівник азіатського відділу Vitol Group Майк Мюллер в подкасті, створеному дубайською Gulf Intelligence, «нафта буде торгуватися зі знижкою, а судна — з надбавкою, тому що власник, який займається цим бізнесом, може виявити, що його судна не будуть прийматися ніким ще деякий час».