Поздравление с Днем рождения


Ассоциация портов Украины «УКРПОРТ» поздравляет с днем рождения руководителя предприятия Юрия Петровича ГУБАНКОВА.




Єврокомісія відкриє «шляхи солідарності» для заблокованого Росією експорту українського зерна


Європейська комісія у четвер, 12 травня, представила план заходів під назвою Solidarity Lanes, щоб допомогти Україні експортувати свою сільськогосподарську продукцію з огляду на заблоковані Росією порти.

Внаслідок вторгнення Росії в Україну і блокади нею українських портів, українське зерно та інші сільськогосподарські товари вже не можуть бути доставлені за призначенням. Така ситуація загрожує глобальній продовольчій безпеці, тому терміново необхідно створити альтернативні логістичні маршрути з використанням усіх відповідних видів транспорту”, — ідеться у повідомленні на сайті Єврокомісії.

Зазначається, що, незважаючи на негайні зусилля Європейського Союзу та його держав-членів полегшити перетин кордону між Україною та ЄС, тисячі вагонів і вантажівок чекають з української сторони на дозвіл перетнути кордон. Середній поточний час очікування вагонів становить 16 днів, а на деяких кордонах — до 30 днів. Ще більше зерна все ще зберігається на українських елеваторах, готове до експорту.

Серед проблем — різна ширина колії: українські вагони несумісні з більшою частиною залізничної мережі ЄС, тому більшість вантажів потрібно перевантажувати на вантажівки або вагони, які відповідають стандартній колії ЄС. Цей процес займає багато часу, а перевантажувальних споруд уздовж кордонів мало.

Щоб подолати ці перешкоди та створити «маршрути солідарності», Єврокомісія разом із державами-членами та зацікавленими сторонами опрацьовує пріоритетні заходи у короткостроковій перспективі.

Першим пріоритетам названо додатковий вантажний рухомий склад, судна й вантажівки. З цією метою комісія закликає учасників ринку ЄС терміново надати додаткові транспортні засоби. Щоб погодити попит і пропозицію та встановити відповідні контакти, комісія створить логістичну платформу для встановлення контактів і попросить держави-члени призначити спеціальні контактні пункти Solidarity Lanes.

Іншим пріоритетом названо пропускну спроможність транспортних мереж і перевантажувальних терміналів: експортні постачання української сільськогосподарської продукції мають бути пріоритетними, а керівники інфраструктури мають надати залізничні слоти для цього експорту. Комісія також закликає учасників ринку терміново перекинути мобільні зернонавантажувачі на відповідні прикордонні термінали для прискорення перевалювання. Угода про автомобільні перевезення з Україною також повинна усунути вузькі місця.

Також серед пріоритетів — митні операції та інші перевірки і зберігання продукції на території ЄС. З цією метою комісія закликає національну владу проявляти максимальну гнучкість і забезпечувати адекватне укомплектування персоналом для прискорення процедур у пунктах перетину кордону, оцінить доступні складські потужності в ЄС та координуватиме свої дії з державами-членами, щоб допомогти забезпечити більше потужностей для тимчасового зберігання українського експорту.

У середньостроковій перспективі для покращення сполучення між ЄС та Україною Єврокомісія працюватиме над збільшенням пропускної спроможності інфраструктури нових експортних коридорів та над створенням нових інфраструктурних зв’язків у рамках реконструкції України.

Наступний раунд конкурсу Connecting Europe Facility (CEF) дасть змогу підтримати проекти щодо покращення транспортного сполучення з Україною, зокрема для залізничного сполучення і залізничних терміналів. Тож комісія сьогодні ухвалила рішення підписати з Україною угоду високого рівня про оновлення карт Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T) у рамках політики комісії з розширення TEN-Т у сусідні країни”, — наголошується у прес-релізі.

За словами європейського комісара з питань транспорту Адіни Велян, комплекс заходів спрямований на інтеграцію інфраструктури України та ЄС для вивезення за кордон 20 млн тонн українського зерна протягом найближчих трьох місяців.

За даними Єврокомісії, за звичайних умов близько 75% українського зерна йде на експорт, що дозволяє генерувати близько 20% від загального обсягу річних експортних надходжень. До початку війни через чорноморські порти України перевозилося до 90% обсягу експорту зернових та олійних культур. Близько третини експорту припадало на Європу, Китай та Африку.

Раніше виконавчий директор Всесвітньої продовольчої програми ООН Девід Бізлі заявив, що війна в Україні та блокування українських портів Росією, що розв’язала цю війну, загрожує економічним колапсом сільського господарства України — країни, яка годує 400 млн осіб у всьому світі.

До російського військового вторгнення Україна щомісяця експортувала до 5 млн тонн сільгосппродукції через порти Одеси і Миколаєва, проте зараз через їх морську блокаду з боку РФ країна може щомісяця перевозити близько 500 тис. тонн зернових. Цей показник можна збільшити до 2-3 млн тонн, наростивши пропускну здатність залізничних і логістичних переходів на кордонах з країнами ЄС.

Україна шукає нові логістичні маршрути, зокрема залізничні. Одним з нових є маршрут через порт Констанца в Румунії. Також опрацьовуються коридори через Польщу та порти на Балтійському морі.

 




Єврокомісія відкинула план транзиту українського зерна через Білорусь


У Єврокомісії вважають за необхідне створити логістичні коридори та збільшити пропускну спроможність морських портів, щоб допомогти Україні вивезти на експорт зерно, але можливість перевезень через територію Білорусі не розглядається. Про це заявив делегований Литвою єврокомісар Віргініюс Сінкявічюс, передає «Інтерфакс».

Це політично неможливо. Як гарантувати, що зерно, що надходить з України, потрапить до Клайпеди, а не до якогось російського порту? Якщо Лукашенку здається нормальним примусово посадити літак там, де він хоче, для нього точно не буде проблемою змінити напрямок поїзда”, — зазначив Сікнявічус.

Раніше міністр транспорту Литви Марюс Скуодіс назвав два шляхи вивезення зерна з України: розблокувати за допомогою міжнародних структур українські порти або створити гуманітарний коридор для перевезення вантажів через Білорусь до портів країн Балтії.

12 травня Єврокомісія затвердила план допомоги Україні з вивезення до липня не менше 20 млн тонн зерна. Зокрема, Єврокомісія закликає допомогти вивезти зерно, прискоривши митні процедури, вивільнивши склади, створивши логістичні коридори та збільшивши пропускну спроможність морських портів.

За даними Єврокомісії, Україна займає 10% світового ринку пшениці, 13% — ячменю, 15% — кукурудзи, понад 50% ринку соняшникової олії.

ООН попередила, що закриття українських портів у Чорному морі може спровокувати глобальну продовольчу катастрофу, яка призведе до голоду, масової міграції та політичної нестабільності у світі.

 




Держстивідор ММТП тимчасово вивільнив майже усіх працівників


ДП «Маріупольський морський торговельний порт» (ММТП) з четверга, 12 травня, призупинило дію трудових договорів своїх працівників у зв’язку із тимчасовим закриттям окупованого російськими загарбниками Маріупольського морського порту. Про це повідомила прес-служба держстивідора.

В умовах оголошеного в Україні воєнного стану, віднесення Маріупольської міської територіальної громади до громади, що розташована в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), Маріупольський порт в таких складних обставинах підтримував своїх працівників та здійснював виплати. Але у зв’язку з неможливістю забезпечення працівників роботою та виконання такої роботи далі, враховуючи накази Міністерства інфраструктури №256 від 28 квітня «Про закриття морських портів» та Маріупольської філії ДП «АМПУ» №182-к від 11 травня «Про припинення простою та призупинення дії трудових договорів з працівниками Маріупольської філії ДП «АМПУ», керуючись статтею 13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня № 2136-ІХ, було видано наказ №25-к/вс від 12 травня «Про припинення простою та призупинення дії трудових договорів з працівниками», відповідно до якого з 12 травня року призупиняється дія трудових договорів, а тому й всі належні виплати (в т.ч. й за колективним договором) на період воєнного стану, але не пізніше дня його припинення або скасування”, — вказала прес-служба.

Зазначається, що ДП «ММТП» продовжить здійснювати виплати відповідно до чинного законодавства лише працівникам, які залученні до виконання обов’язків, передбачених Законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про основи національного спротиву».

В держстивідорі зауважили, що, відповідно до законодавства, призупинення дії трудового договору з працівниками не тягне за собою припинення трудових відносин. Відшкодування заробітної плати, гарантійних та компенсаційних виплат працівникам на час призупинення дії трудового у повному обсязі покладається на державу, що здійснює військову агресію проти України.

В таких умовах чинне законодавство України не забороняє Вам працевлаштування на іншому підприємстві (установі, організації) та за можливістю повідомити про це адміністрацію порту; отримати статус безробітного (за спрощеним механізмом) звернувшись до відповідних центрів зайнятості та отримувати належні виплати (максимальний розмір допомоги по безробіттю не може перевищувати розміру 1,5 мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року, тобто — 9750 грн. (…) Адміністрація порту висловлює Вам вдячність та подяку за роботу та чекаємо на найскоріше завершення військової агресії, повернення до нашого міста Маріуполь для відновлення роботи рідного підприємства)”, — ідеться у повідомленні.

Повідомляється також, що підприємство на початку червня здійснить виплати працівникам за частину травня. Працівники, які не отримали 2/3 за квітень, але вийшли на зв’язок з підприємством, також отримають виплату за квітень до кінця травня.

 

Фото: facebook.com/marport.offpage

На початку травня Міністерство інфраструктури видало наказ про закриття морських портів Бердянськ, Маріуполь, Скадовськ та Херсон, які розташовано на окупованих Росією територіях Запорізької, Донецької та Херсонської областей, до відновлення над ними контролю.

24 лютого президент РФ Володимир Путін оголосив про початок вторгнення до України. Російські війська обстрілюють та знищують ключові об’єкти інфраструктури, здійснюють масовані обстріли житлових районів українських міст та селищ з використанням артилерії, реактивних систем залпового вогню та балістичних ракет.

 

 




Без морпортів Україна може щомісяця експортувати не більше 1,5 млн тонн зерна — Мінагропрод


Експорт української сільгосппродукції через країни Євросоюзу, у тому числі з урахуванням постачання через дунайські річкові порти, за будь-яких обставин не може перевищити 1,5 млн тонн на місяць, тоді як до блокади українських морських портів військами Росії країна могла щомісяця перевалювати понад 5 млн тонн сільгоспкультур. Про це заявив перший заступник міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький, передає «Інтерфакс-Україна».

Попередньо ми підрахували, що до півтора мільйона тонн — це все одно максимум”, — заявив Висоцький під час експертної дискусії «Заблокована торгівля: чи може Україна збільшити експортні потужності» у п’ятницю, 13 травня.

Він уточнив, що в Україні достатньо сільгосппродукції для експорту — українські аграрії можуть поставити на зовнішні ринки стільки зерна, скільки потрібно. Обсяги його експорту обмежені лише логістичними можливостями.

Як повідомив міністр агрополітики Микола Сольський, Україна у квітні 2022 року експортувала 1,09 млн тонн зерна переважно через румунські порти, що більш ніж уп’ятеро перевищує показники березня. За його даними, більша частина експортних постачань з України здійснювалася у квітні через річкові порти Дунаю, оскільки українські чорноморські порти заблоковані російськими окупаційними військами.

При цьому логістика української сільгосппродукції через Румунію може ускладнитися і сповільнитись у червні, коли до морпортів цієї стани почне надходити новий урожай румунської, сербської, угорської та болгарської озимої пшениці та ячменю, які створять конкуренцію постачанням з України.

До російського військового вторгнення Україна щомісяця експортувала до 5 млн тонн сільгосппродукції через порти Одеси і Миколаєва, проте зараз через їх морську блокаду з боку РФ країна може щомісяця перевозити близько 500 тис. тонн зернових. Цей показник можна збільшити до 2-3 млн тонн, наростивши пропускну здатність залізничних і логістичних переходів на кордонах з країнами ЄС.

12 травня Єврокомісія затвердила план допомоги Україні з вивезення до липня не менше 20 млн тонн зерна. Зокрема, Єврокомісія закликає допомогти вивезти зерно, прискоривши митні процедури, вивільнивши склади, створивши логістичні коридори та збільшивши пропускну спроможність морських портів. За даними Єврокомісії, Україна займає 10% світового ринку пшениці, 13% — ячменю, 15% — кукурудзи, понад 50% ринку соняшникової олії.

ООН попередила, що закриття українських портів у Чорному морі може спровокувати глобальну продовольчу катастрофу, яка призведе до голоду, масової міграції та політичної нестабільності у світі.