Окупанти намагаються вивезти зерно й метал з Маріупольського порту залізницею


Російська окупаційна адміністрація розпочала спробу вивезення залізницею металопрокату та залишків зерна з території Маріупольського порту. Про це заявив радник міського голови Маріуполя Петро Андрющенко.

Через проблеми з відновленням роботи порту, окупанти приступили до спроби вивезення металопрокату та залишків зерна з території Маріупольського порту залізницею. Терміново розпочали роботи з ремонту зазізничного полотна в Маріуполі та станції Сартана”, — написав Андрющенко у Telegram.

Також повідомляється про одночасну спробу відновлення залізничних колій в районі Волновахи

Декілька десятків мільйонів долларів США — достатня мотивація і справжня мета окупаційної влади Маріуполя”, — наголосив Андрющенко.

Раніше Андрющенко повідомляв, що російські окупаційні війська намагаються поновити роботу Маріупольського порту, але їм це не вдається, поки залишається затопленим судно «Меотида» при вході у нові «ворота», які є основними для поновлення морських перевезень.

На початку травня Міністерство інфраструктури видало наказ про закриття морських портів Бердянськ, Маріуполь, Скадовськ та Херсон, які розташовано на окупованих Росією територіях Запорізької, Донецької та Херсонської областей, до відновлення над ними контролю.

 

 

 

 




Окупанти вивозять зерно з Бердянська до Криму й Росії


Російські окупанти прискореними темпами вивозять значні обсяги зерна зі складів Бердянська.

Як повідомляють місцеві медіа, уздовж усього Мелітопольського шосе вишикувалася автомобільна колона з вкрадених у перевізника «Аскет Шиппінг» зерновозів.

Бердянці нарахували понад 30 фур із причепами, які завантажені зерном зі складів у районі заводу «Азовкабель». Водії кажуть, що зерно везуть до Криму і далі до Росії.

Раніше Олександр Сауленко, який називає себе новим міським головою Бердянська, розпорядився вилучити на користь російських окупантів зерно з розташованих у місті складів ТОВ «Полетехніка».

У квітні стало відомо, що посібники окупантів в Бердянську організували виробництво хліба із зерна, викраденого зі складів портового оператора «Аскет Шиппінг». Крім того, наприкінці квітня російські загарбники викрали в окупованому Бердянську директора ООО «Автотранспортне підприємство «Аскет Шиппінг» Андрія Солодія.

Наприкінці лютого російські війська окупували місто Бердянськ. Місцева влада відмовилась від співпраці з окупантами.

 




HHLA з’єднає Одесу та Трієст залізничним контейнерним маршрутом


Німецька транспортно-логістична група Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), яка керує Одеським контейнерним терміналом (КТО) та двома інтермодальними логістичними компаніями в Україні, організує залізничний контейнерний маршрут Одеса—Трієст. Про це заявив керуючий директор HHLA International Філіп Джозеф Свенс, передає «Інтерфакс-Україна».

Зараз ми створюємо ланцюжок, який зв’язує Одесу та Трієст, і намагаємося керувати якомога більшою кількістю поїздів”, — сказав Свенс на організованому Європейською бізнес асоціацією обговоренні ведення бізнесу в умовах війни в Україні.

Він зазначив, що Україна вже стикається з нестачею залізничних платформ та небажанням судноплавних ліній відправляти контейнери назад до України.

Так що поки що це трохи односторонній маршрут”, — констатував Свенс.

Коментуючи ситуацію на одеському терміналі, він повідомив, що той був закритий на вимогу влади на початку війни, і на ньому здійснюється лише обмежений набір операцій з доставки та приймання контейнерів, оскільки російські кораблі, як і раніше, перешкоджають будь-якому руху торгових суден у Чорному морі.

Керуючий директор HHLA International додав, що проводиться технічне обслуговування всього наявного обладнання, тому все в робочому стані і термінал готовий буде швидко відновити роботу, якщо з’явиться така можливість.

HHLA — найбільша портова та транспортно-логістична компанія Німеччини. Управляє контейнерними терміналами Altenwerder, Burchardkai та Tollerort у порту Гамбург, терміналом ДП «Контейнерний термінал Одеса» та терміналом Transiidikeskuse у порту Таллінн. На три контейнерні термінали в Гамбурзі припадає три чверті сукупного контейнерообороту групи. Інтермодальний бізнес групи представлений компаніями Metrans та Polzug.

На початку 2021 року HHLA закрила угоду щодо придбання контрольного пакета (50,01%) акцій багатофункціонального терміналу Piattaforma Logistica Trieste (PLT) в італійському порту Трієст на узбережжі Адріатичного моря. Перевантажувальний комплекс, який отримав ім’я HHLA PLT Italy, розпочав роботу у лютому 2021 року. Він став третім термінальним активом німецької компанії за межами Гамбурга після Одеси і Таллінна




Небезпека ракетних ударів з Чорного моря посилилася — ОК «Південь»


До угруповання російських загарбників у Чорному морі з Севастополя висунувся фрегат «Адмірал Макаров» з крилатими ракетами на борту. Про це ідеться в ранковому зведенні Оперативного командування «Південь».

На Одещині ситуація стабільна і контрольована. Але враховуючи, що до угруповання в Чорному морі з 7 великих десантних кораблів та 2 ракетних, з Севастополя висунувся один з новітніх кораблів чорноморського флоту «Адмірал Макаров», слід враховувати, що вірогідність ракетних ударів ще підвищується”, — ідеться у повідомленні.

Голова Одеської ВЦА Сергій Братчук висловив надію, що фрегат «Адмірал Макаров» підтримає флешмоб утопленого українськими силами оборони крейсера «Москва».

Фрегат «Адмірал Макаров» проекту 11356Р типу «Буревісник» є одним із найновіших кораблів російського флоту. Має універсальні пускові установки на вісім крилатих ракет «Калібр». Після затоплення ракетного крейсера «Москва» російське командування планує зробити його флагманом ЧФ РФ. Кораблем керує колишній український військовий, уродженець Вінниччини, військовий злочинець і колаборант із Росією капітан 1 рангу Григорій Бреєв, який 2014 року зрадив присязі ЗСУ та прийняв присягу ЗС РФ.

 




Україна налагодила два альтернативні маршрути для експорту продовольства — Кулеба


Україна разом з партнерами налагодила два альтернативні сухопутні маршрути для експорту продовольства і доставки до регіонів, які його потребують. Про це заявив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба.

Росія наражає мільйони людей на загрозу голоду, блокуючи наші порти. Разом з партнерами Україна налагодила два альтернативні наземні маршрути для доставки продовольчого експорту і порятунку Африки та інших регіонів від голоду”, — написав Кулеба у Twitter в суботу, 21 травня.

Міністр наголосив, що Росія повинна зняти блокаду українських портів, щоб міг відбуватися повноцінний і вільний експорт.

За даними Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (FАО), станом на початок травня в Україні застрягли близько 25 млн тонн зерна, яке неможливо вивезти через блокування Росією морських портів та проблеми з інфраструктурою.

12 травня Єврокомісія затвердила план допомоги Україні з вивезення до липня не менше 20 млн тонн зерна. Зокрема, Єврокомісія закликає допомогти вивезти зерно, прискоривши митні процедури, вивільнивши склади, створивши логістичні коридори та збільшивши пропускну спроможність морських портів. За даними Єврокомісії, Україна займає 10% світового ринку пшениці, 13% — ячменю, 15% — кукурудзи, понад 50% ринку соняшникової олії.

До російського військового вторгнення Україна щомісяця експортувала до 5 млн тонн сільгосппродукції через порти Одеси і Миколаєва, проте зараз через їх морську блокаду з боку РФ країна може щомісяця перевозити близько 500 тис. тонн зернових. Цей показник можна збільшити до 2-3 млн тонн, наростивши пропускну здатність залізничних і логістичних переходів на кордонах з країнами ЄС.

Україна шукає нові логістичні маршрути, зокрема залізничні. Одним з нових є маршрут через порт Констанца в Румунії. Також опрацьовуються коридори через Польщу та порти на Балтійському морі.

 

.