На підготовку до вивезення зерна з українських портів знадобиться 3-5 тижнів після досягнення компромісу — Туреччина


 

Туреччина у найближчі дні очікує на рішення щодо механізму вивезення зерна й інших товарів із заблокованих нині портів України морським шляхом, але навіть після досягнення домовленості знадобиться близько п’яти тижнів для фактичного відкриття коридору. Про це сказав речник президента Туреччини Ібрагім Калин, передає Anаdolu.

Навіть якщо ми домовимося про основні питання, то, напевно, знадобиться ще 3-5 тижнів, щоб розпочати операцію. Тому що коли йдеться про розмінування, підготовку коридору і відправлення суден, час працює проти нас. Тому кажемо всім нашим колегам і співрозмовникам, що чим швидше ми почнемо, тим краще”, — сказав Калин.

За його словами, Туреччина проводить інтенсивну дипломатичну роботу для запобігання світовій продовольчій кризі, спричиненій розв’язаною Росією війною проти України.

Він також зазначив, що українська сторона повинна буде провести роботи з розмінування у портах, зокрема в Одесі.

Але натомість є певні справедливі очікування гарантій, що російські кораблі не прориватимуться у ці порти”, — зазначив Калин.

Раніше міністр закордонних справ Дмитро Кулеба заявляв, що Україна готова створити необхідні умови для відновлення експорту з Одеського порту і шукає рішення разом з ООН і партнерами, щоб Росія не змогла цим скористатися для нападу.

Українське зерно може бути доставлене на світові ринки завдяки механізму командного центру, що планується створити у Стамбулі. Так, під егідою ООН було підготовлено дорожню карту для розв’язання глобальної продовольчої кризи. А її деталі обговорюватимуться найближчими днями на зустрічі за участю представників Росії, України, Туреччини та ООН.

Через блокування українських морських портів Росією близько 20 млн тонн збіжжя залишаються заблокованими в Україні.

24 лютого президент РФ Володимир Путін оголосив про початок вторгнення до України. Російські війська обстрілюють та знищують ключові об’єкти інфраструктури, здійснюють масовані обстріли житлових районів українських міст та селищ з використанням артилерії, реактивних систем залпового вогню та балістичних ракет.

З перших днів повномасштабного вторгнення флот РФ поцілив щонайменше у вісім цивільних суден в Азовському і Чорному морях і в Бузькому лимані. Піддаються обстрілам також морські порти. Росіяни називають це «антитерористичною операцією».




УДП вдруге продало на «англійському аукціоні» послуги перевезення зерна за кордон з портів Рені та Ізмаїл


ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП) вдруге реалізувало на «англійському аукціоні» (торги за відкритою процедурою) через електронний майданчик Prozorro.Sale послуги з перевезення зернових вантажів власним флотом за кордон з українських портів Рені та Ізмаїл на Дунаї.

Торги відбулися у п’ятницю, 3 червня. Продано всі 12 виставлених лотів.

Учасниками торгів були від 5 до 7 компаній, залежно від лоту. У ході торгів кожна компанія могла зробити три підвищення ставки. У ході напружених торгів по кожному лоту було виявлено переможця.

Середня ставка переможців піднялася майже удвічі порівняно зі стартовою — з 2,254 млн грн до 4,237 млн грн (до €98,7 за тонну важкого зерна та €137,9 за тонну легкого зерна при середньостатистичній завантаженості баржі з €52,5 та €73,4 відповідно).

Завантаження барж здійснюватиметься в порту Ізмаїл або Рені 15-30 червня.

Результати торгів свідчать, що інтерес до дунайських перевезень зернових продовжує зростати. Аграрії пересвідчились, що логістичний маршрут працює, а УДП виконує зобов’язання”, — заявив в.о. генерального директора ПрАТ «УДП» Дмитро Москаленко.

Він прогнозує, що у подальшому ціни на послуги з перевезення зернових стабілізуються.

Ми продовжуємо докладати максимум зусиль для збільшення кількості нашого флоту. Всі ремонті бази УДП повністю завантажені. Протягом квітня ми поставили під український прапор 23 критих баржі. У травні додалось ще 12 барж, які в найближчий час отримають документи Регістру судноплавства України та почнуть працювати. Збільшення пропозиції флоту стабілізує ціни”, — наголошує очільник підприємства.

На «англійському аукціоні» 20 травня УДП реалізувало також 12 лотів послуги з перевезення зернових вантажів власним флотом з українських портів Рені та Ізмаїл на Дунаї. Середня ставка переможців (у перерахунку на тонну важкого зерна) піднялася більш ніж удвічі порівняно зі стартовою: у перевезеннях із Рені — до €76 зі стартової €34, з Ізмаїлу — до €87 зі стартової €36.

 

 




Власник заблокованого в Маріупольському порту балкера звернувся до Італії через намір окупантів «націоналізувати» судно


Група Fratelli Cosulich S.p.A (Італія), що є власником заблокованого в окупованому Маріупольському морському порту балкера Tzarevna (прапор — Мальта), звернулася до італійського уряду з проханням про допомогу через анонсований російськими загарбниками намір «націоналізувати» судно і його вантаж. Про це повідомляє «Інтерфакс-Україна».

РФ хоче «націоналізувати» наш суховантаж Tzarevna, який перебуває в порту Маріуполь з початку війни в Україні”, — сказав керуючий директор групи Fratelli Cosulich Аугусто Косуліч.

За його словами, так звана «ДНР» хоче забрати судно та вантаж, про що італійським судновласникам повідомили усно.

Це крадіжка, начебто в тебе машину викрали”, — додав Косуліч.

Судно Tzarevna з 15 тис. тонн слябів на борту, яке повинно було вирушити до італійського порту Монфальконе, разом з п’ятьма іншими торговими суднами перебуває в порту Маріуполь з початку російського вторгнення до України 24 лютого. Судно належить судноплавній компанії Vulcania srl, яка входить до групи Fratelli Cosulich S.p.A.

Косуліч звернувся до МЗС Італії та Мальти з проханням сприяти поверненню судна судновласнику. Аналогічні прохання італійській владі направили губернатор регіону Лігурія Джованні Тоті та сенатор від автономного регіону Фріулі-Венеція-Джулія Тетяна Ройц.

За оцінками Fratelli Cosulich Group, ринкова вартість судна становить близько $8-9 млн, а вартість вантажу слябів — $12 млн.

Наприкінці травня російські загарбники голосили про намір «націоналізувати» судна, що перебувають на території морського порту в окупованому Маріуполі.

Раніше директор ДП «Маріупольський морський торговельний порт» Ігор Барський заявив, що російські окупанти намагаються частково відновлювати порт в окупованому Маріуполі, на території якого перебувають зерно та український метал вартістю понад $170 млн, що сигналізує про намір ворога вивозити крадене українське майно.

Радник міського голови Маріуполя Петро Андрющенко повідомляв, що російські окупаційні війська намагаються поновити роботу Маріупольського порту, але їм це не вдається, поки залишається затопленим судно «Меотида» при вході у нові «ворота», які є основними для поновлення морських перевезень. Поки що окупанти зуміли розблокувати лише так звані старі ворота, через які можуть пройти судна класу «річка-море» з осадкою до 3,5 метра, проте глибина в яких не достатня для проходження завантажених морських балкерів.

Крім того, окупанти розпочали термінові роботи з ремонту залізничного полотна в Маріуполі та станції Сартана, щоб спробувати вивезти металопрокат та залишки зерна з території Маріупольського порту залізницею.

На початку травня Міністерство інфраструктури видало наказ про закриття морських портів Бердянськ, Маріуполь, Скадовськ та Херсон, які розташовано на окупованих Росією територіях Запорізької, Донецької та Херсонської областей, до відновлення над ними контролю.

 

 




Posco відновила роботу зернового терміналу в Миколаївському порту


Posco International після кількамісячного простою частково відновила роботу зернового терміналу «Миколаївський комбінат хлібопродуктів» (МКХП) у Миколаївському порту. Про це пише The Korea Herald.

Минулого тижня з термінала МКХП, де зберігається близько 115 тис. тонн пшениці та кукурудзи, було експортовано 2 тис. тонн пшениці. Транспортування зерна здійснювалося автомобільним транспортом, оскільки чорноморські порти заблоковані.

Також у компанії заявили, що планують продовжувати зберігати зерно нового врожаю в Україні, щоб мінімізувати негативний вплив на індустрію, адже липень і серпень є визначальними місяцями для урожаю в Україні.

Крім того, Posco International планує зміцнити свій ланцюжок створення вартості, об’єднавши сільське господарство, зберігання, переробку та транспортування для збільшення своєї присутності на світовому ринку зерна.

Зерновий термінал МКХП планував перевалити 2 млн тонн зернових у 2021-2022 маркетинговому році (МР, липень 2021 — червень 2022).

У лютому 2019 року Posco та українська група «Орексім» уклали договір купівлі-продажу нового зернового терміналу у Миколаївському морському порту. Після закриття угоди частка корейської компанії становила 75%. Корейський інвестор також анонсував плани створення власного парку залізничних вагонів.

«Орексім» збудувала новий термінал на базі ЗАТ «Миколаївський комбінат хлібопродуктів». Потужність одноразового зберігання — понад 140 тис. тонн. Термінал оснащений транспортною галереєю закритого типу для транспортування вантажів на причал №10 Миколаївського порту експлуатаційною потужністю 1 тис. тонн на годину, навантаження на судна здійснюється за допомогою вантажної машини.

Перший контейнерний караван УДП повернеться до Ізмаїльського порту з Констанци

Перший контейнерний караван повинен наприкінці цього тижня прибути по Дунаю до порту Ізмаїл в Одеській області після перевантаження в порту Констанца (Румунія). Про це повідомила прес-служба ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП).

Перший контейнерний караван у складі самохідного судна «Капітан Ширков» та п’яти барж загальною місткістю 300 TEU був сформований в Ізмаїлі наприкінці травня.

На даний час розвантажувальні роботи у Констанці завершені. Караван вже частково (180 TEU) завантажений імпортним вантажем. Сподіваємось в кінці наступного тижня зустрічати наші судна в Ізмаїлі”, — повідомили в УДП.

Поки чорноморські порти України заблоковані російським військовим флотом, судноплавство здійснюється через річку Дунай. В УДП зазначають, що контейнерний напрям — це можливість використовувати флот більш ефективно. Адже каравани з зерном, як правило, змушені здійснювати зворотні переходи в баласті. Водночас контейнерні перевезення можуть бути затребувані як для експортних операцій, так і для імпортних.

Ми починали контейнерні перевезення з невеликих обсягів, у квітні-травні частка експортних вантажів в рази перевищувала імпорт. Але нам вдалось знайти баланс, зацікавити фрахтувальників, сформувати потрібні обсяги вантажу в обох напрямках. Наша ідея сформувати контейнерний караван спрацювала, попит на контейнерні перевезення буде зростати — ми це вже відчуваємо”, — зазначив в.о. генерального директора ПрАТ «УДП» Дмитро Москаленко.

ПрАТ «УДП» здійснює річкові вантажоперевезення по Дунаю та морські вантажоперевезення. До складу вантажного річкового флоту входять 75 самохідних та 245 несамохідних суден. Морський вантажний флот представлений сімома суднами дедвейтом 3,3-4 тис. тонн (шість суховантажів типу «Ізмаїл» та один танкер «Десна»). Основу вантажів складає металургійна сировина, що постачається до придунайських країн. Річковий пасажирський флот компанії представлений теплоходами «Молдавія», «Україна», «Дніпро» та «Волга».

Флот УДП у 2021 році збільшив перевезення вантажів порівняно з 2020 роком на 3,8% — до 1,37 млн тонн. У тому числі, перевезення річковим флотом УДП минулого року зменшилися на 0,9% — до 1,08 млн тонн.