Біля Босфору чекають понад півтори сотні суден. МЗС звинуватило Росію у затримці роботи зернового коридору


Міжнародне співтовариство повинно вимагати від Росії негайно припинити штучні і політично вмотивовані затримки в перевірках суден, що ідуть зерновим коридором з України. Про це ідеться у заяві Міністерства закордонних справ.

З 14 жовтня російські інспектори Стамбульського спільного координаційного центру значно подовжили перевірку суден, які прямують до портів України для завантаження зерном або вже завантажені та прямують до кінцевого пункту призначення. В результаті понад 165 суден застрягли в черзі біля протоки Босфор, і ця кількість продовжує зростати щодня, наголосили у міністерстві.

У нас є підстави вважати, що зволікання з перевірками Росією суден зернової ініціативи є політично мотивованими. Нещодавно російське керівництво без законних підстав намагалося поставити під сумнів зерновий коридор, вимагаючи нових переваг за згоду Москви продовжити угоду”, — ідеться у заяві МЗС.

Наголошується, що дії Росії підривають глобальну продовольчу безпеку, зокрема в регіоні Глобального Півдня. Затримки з перевірками через політичні амбіції Росії вже не дозволили Україні експортувати додаткові 3 млн тонн зерна, внаслідок чого 10 млн людей в світі не отримали вчасно їжу.

Ми закликаємо міжнародне співтовариство, зокрема країни Африки та Азії, які покладаються на експорт зернових з України, вимагати від Росії негайно припинити ці штучні затримки в перевірках суден зернового коридору. Ми не повинні дозволити Кремлю тримати мільйони людей заручниками його голодних ігор”, — наголосили в МЗС.

Україна також звернулася до Секретаріату Спільного координаційного центру з проханням терміново врегулювати питання затримок з боку Росії, зокрема шляхом збільшення кількості інспекторів в протоці Босфор.

На початку жовтня Росія надіслала генеральному секретарю ООН Антоніу Гутеррешу перелік вимог і заявила, що може вийти з угоди про зерновий коридор, якщо вони не будуть виконані. Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба назвав це «голодними іграми».

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.

Станом на 24 жовтня в рамках зернової ініціативи морські порти Одеса, Чорноморськ та «Південний» відправили 386 суден, обсяг відвантаження агропродукції склав 8,8 млн тонн.

За інформацією Міністерства інфраструктури, через те, що Росія штучно затримує інспекцію суден в Босфорі, українські порти останніми днями змушені працювати лише на 25-30% своїх можливостей.




Експорт агропродукції з морських портів скоротився другий тиждень поспіль


Упродовж дванадцятого тижня роботи «зернового коридору», з 17 по 23 жовтня 2022 року, через морські порти Одеса, Чорноморськ та «Південний» було експортовано 787,9 тис. тонн агропромислової продукції, що на 8% менше, ніж за попередній тиждень. Такі дані наводить Український клуб аграрного бізнесу (УКАБ).

З 17 по 23 жовтня було завантажено 32 судна — це на 11 суден, або на чверть менше, ніж за попередній тиждень.

Найбільше протягом дванадцятого тижня роботи зернового коридору було експортовано:

  • кукурудзи — 278 тис. тонн, або 35% експорту за цей період;
  • ріпаку — 177 тис. тонн (22%);
  • пшениці — 156 тис. тонн (20%).

Також морем експортувалися ячмінь, соняшникова макуха, соняшникова олія, насіння соняшнику та інша агропродукції.

Українська продукція була відправлена до країн на трьох континентах:

  • Азії — 362 тис. тонн, або 46% експорту за цей період;
  • Європи — 325 тис. тонн (41%);
  • Африки — 101 тис. тонн (13%).

В УКАБ повідомляють, що вже другий тиждень поспіль в українських морських портах падають показники як обсягу відвантаженої продукції, так і кількість завантажених суден. Причина такої динаміки — велика черга суден, які чекають біля Босфору інспекції Спільного координаційного центру.

З 14 жовтня російські інспектори Стамбульського спільного координаційного центру значно подовжили перевірку суден, які прямують до портів України для завантаження зерном або вже завантажені та прямують до кінцевого пункту призначення. В результаті понад 165 суден застрягли в черзі біля протоки Босфор, і ця кількість продовжує зростати щодня.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.

Станом на 24 жовтня в рамках зернової ініціативи морські порти Одеса, Чорноморськ та «Південний» відправили 386 суден, обсяг відвантаження агропродукції склав 8,8 млн тонн.

За інформацією Міністерства інфраструктури, через те, що Росія штучно затримує інспекцію суден в Босфорі, українські порти останніми днями змушені працювати лише на 25-30% своїх можливостей.

 




Зерновий коридор: відвантажено майже 9 млн тонн агропродукції


В рамках реалізації Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування морські порти Одеса, Чорноморськ та «Південний» відправили 390 суден, які експортували 8,9 млн тонн агропродукції до країн Азії, Африки та Європи. Про це повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури.

У вівторок, 25 жовтня, порти Великої Одеси відправили чотири судна з 107,2 тис. тонн агропродукції для споживачів у Європі. Зокрема, з Одеського порту вийшов балкер Regius, а з порту «Південний» — балкери Captain J.Neofotistos та Sanin 1 і танкер Zumrut Ana.

Станом на 24 жовтня в рамках зернової ініціативи морські порти Одеса, Чорноморськ та «Південний» відправили 386 суден, обсяг відвантаження агропродукції склав 8,8 млн тонн.

З 14 жовтня російські інспектори Стамбульського спільного координаційного центру значно подовжили перевірку суден, які прямують до портів України для завантаження зерном або вже завантажені та прямують до кінцевого пункту призначення. В результаті понад 165 суден застрягли в черзі біля протоки Босфор, і ця кількість продовжує зростати щодня.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.

Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.

 




Привітання Асоціації портів України «УКРПОРТ» із Днем заснування Ізмаїльського морського торговельного порту


Шановні портовики!

Прийміть щирі вітання з Днем заснування Ізмаїльського морського торговельного порту!

Сторінки історії порту налічують долі тисяч людей, що зв’язали своє життя з цим підприємством, заснували його, побудували і зробивши його одним із найбільших портів на Дунаї. Непрості випробування на зламі епох і під час війни переживає порт. Але, ми переконані, що лише злагоджена робота керівників підприємства та двовікові традиції, професіоналізм, працьовитість та відданість справі портовиків допоможуть подолати всі труднощі воєнного часу та досягти Перемоги!

Шановні портовики! Цього дня прийміть щирі побажання міцного здоров’я, миру та оптимізму, віри у добрі зміни, віри у Перемогу.

Все буде Україна!

 

 

Народний депутат України від Придунав’я 1994-2014 рр.,

Почесний громадянин м. Ізмаїла,

Президент Асоціації портів України “УКРПОРТ”,

Заслужений працівник транспорту України

Ю.Б. Крук

 

 

Генеральний директор Асоціації портів України «Укрпорт»,

Академік Транспортної Академії, к.т.н.,

Почесний працівник морського та річкового транспорту,

Почесний працівник транспорту України

О. С. Леснік