Зустріч керівників Асоціації портів України «Укрпорт» з керівниками Асоціації попередніх років


1 листопада 2022 року в офісі Асоціації портів України «Укрпорт» відбулася зустріч Президента Асоціації портів України «Укрпорт» Ю.Б.КРУКА та Генерального директора Асоціації О.С.ЛЕСНІКА з Г.П. СКВОРЦОВИМ, членом Ради Асоціації портів України «УКРПОРТ» (2006-2019 р.р.), Президентом Асоціації портів України «УКРПОРТ» (2010-2013р.р.), екс-начальником Адміністрації морського торговельного порту «Чорноморськ» України, Почесним працівником морського та річкового транспорту України, кавалером Почесного Знаку Асоціації портів України «УКРПОРТ», та В.А. БОРИСЕНКО,Генеральним директором Асоціації портів України «УКРПОРТ» з 2000 по 2012р.р., заступником голови Одеської обласної державної адміністрації (1993-1995рр.), заступником директора департаменту морського та річкового транспорту (1995-200рр.), радником Президента Асоціації з 2016 року, Почесним працівником морського та річкового транспорту України Кавалером Почесного знаку Асоціації портів України «УКРПОРТ».

Під час зустрічі обговорювалися питання специфіки роботи Асоціації портів України «Укрпорт» в умовах воєнного часу, підготовки до проведення загальних зборів Асоціації та планування роботи після закінчення війни.

 

Прес-служба Асоціації портів України «Укрпорт»




Олександр Олійник. 86500 тонн агропродукції завантажено на судна біля причалів ДП «МТП «Южний» у жовтні


Структура вантажообігу включає: шрот – 48400 тонн, пшениця – 9600 тонн, насіння соняшника – 26000 тонн та ячмінь – 2500 тонн.

За період роботи «Зернового коридору» держстивідор обробив 162415 тонн експортних вантажів.

Сьогодні завантаження кожного судна потребує великих зусиль та напруження. Протягом минулого місяця портовики обробили 10 суден. З початку дії зернової угоди біля причалів порту було пришвартовано 14 балкерів.

Перевалка аграрних вантажів стала ключовою для підприємства. Виконано багато роботи для забезпечення обробки зерна, що дає задовільні результати. Працюємо заради відродження держави.

 

 

https://www.facebook.com/




ООН спростувала брехню РФ про атаку на російські кораблі з зернового коридору


Жодне цивільне судно, яке перевозило збіжжя зерновим коридором у Чорному морі, не могло бути причетним до атаки на військові кораблі Росії, як вона це заявляє. На цьому наголосив заступник генерального секретаря ООН з гуманітарних питань Мартін Гріффітс, передає «Європейська правда».

Коридор — це просто лінії на карті: коли судна, які беруть участь в ініціативі, не перебувають у цьому районі, коридор не має особливого статусу. Він не забезпечує ані прикриття, ані захисту для наступальних або оборонних військових дій. Це не щит, не прикриття, не зона обмеженого доступу”, — пояснив Гріффітс під час засідання Ради Безпеки ООН у понеділок, 31 жовтня.

Коментуючи питання про можливе використання Україною цивільного судна як прикриття для здійснення нападу на кораблі РФ, представник ООН наголосив: «Жодне цивільне судно не було в коридорі в ніч проти 29 жовтня, коли відбулася згадана атака. І жодне цивільне судно не повідомляло про цей інцидент протягом вихідних».

Водночас Гріффітс заявив про готовність розглянути докази, які стосуються тверджень Росії.

Представник ООН повідомив також, що організація не вважає, що призупинення Росією участі в «зерновій угоді» означає втрату нею чинності, й інспектори ООН продовжать перевірку суден, що транспортують збіжжя з українських портів.

Ми твердо дотримуємося думки, що Чорноморська зернова ініціатива залишається в силі, незважаючи на призупинення участі в ній Росії. Росія не припинила дію «зернової угоди» і не вийшла з неї. Вони заявили, що призупинили участь у ній на невизначений термін. І, як результат цього, ми продовжуємо через цю ініціативу направляти судна, які рухаються (з України); разом із Туреччиною, де це можливо, і з Україною — перевіряти ці судна”, — наголосив він.

У суботу, 29 жовтня, Росія поінформувала Спільний координаційний центр у Стамбулі про односторонній вихід із Чорноморської зернової ініціативи, аргументувавши цей крок атакою дронів на Севастопольську бухту, під час якої були пошкоджені кораблі чорноморського флоту РФ. Міноборони Росії стверджувало, що один з безпілотників, який уразив російські кораблі, міг бути запущений «з борту одного з цивільних суден, зафрахтованих Києвом або його західними господарями для вивезення сільськогосподарської продукції з морських портів України».

31 жовтня рух зерновим коридором у Чорному морі відновився без участі Росії.

На початку жовтня Росія надіслала генеральному секретарю ООН Антоніу Гутеррешу перелік вимог і заявила, що може вийти з угоди про зерновий коридор, якщо вони не будуть виконані. Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба назвав це «голодними іграми».

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.

Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.

З моменту виходу першого судна вдалося експортувати понад 9 млн тонн продовольства, з них більш ніж 5 млн тонн — до країн Африки та Азії. В рамках Всесвітньої Продовольчої Програми під егідою ООН до країн, що перебувають на межі голоду, було відправлено 190 тис. тонн української пшениці.




Відставання в експорті зерна скоротилося до 16% у жовтні


Експорт зернових з початку 2022-2023 маркетингового року (МР, липень 2022 — червень 2023) станом на 31 жовтня становить 12,913 млн тонн проти 19,41 млн тонн на відповідну дату минулого МР.

За інформацією Державної митної служби, кукурудза стала єдиною зерновою культурою, яка продемонструвала зростання експорту в поточному сезоні — утричі, до 6,843 млн тонн.

Експорт інших основних зернових зменшився, зокрема:

  • пшениці — в 2,5 разу, до 4,936 млн тонн;
  • ячменю — у в 4,1 разу, до 1,087 млн тонн.

Крім того, борошна експортовано 36,9 тис. тонн проти 43,4 тис. тонн роком раніше, зокрема пшеничного — 34,1 тис. тонн проти 43 тис. тонн.

Експорт зернових у жовтні становив 4,221 млн тонн проти 5,047 млн тонн минулого року.

При цьому експорт кукурудзи збільшився в 2,6 разу — до 1,999 млн тонн. Експорт інших основних зернових зменшився, зокрема:

  • пшениці — на 44,8%, до 1,895 млн тонн;
  • ячменю — в 2,2 разу, до 313 тис. тонн.

Крім того, борошна експортовано у жовтні 12,3 тис. тонн проти 6,9 тис. тонн роком раніше, зокрема пшеничного — 12 тис. тонн проти 6,8 тис. тонн.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією.

Перше завантажене судно в рамках ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.

З моменту виходу першого судна вдалося експортувати понад 9 млн тонн продовольства, з них більш ніж 5 млн тонн — до країн Африки та Азії. В рамках Всесвітньої Продовольчої Програми під егідою ООН до країн, що перебувають на межі голоду, було відправлено 190 тис. тонн української пшениці.

 




Зерновий коридор: відвантаження подолало позначку 10 млн тонн


За три місяці реалізації Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування морські порти Одеса, Чорноморськ та «Південний» відправили 422 судна, які експортували 10 млн тонн агропродукції до країн Азії, Африки та Європи. Про це повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури.

Цей обсяг міг би бути на 30-40% більше, якби Росія не блокувала проведення інспекцій в Босфорі”, — наголосили в МІУ.

У вівторок, 1 листопада, порти Чорноморськ та «Південний» відправили три судна з 85 тис. тонн агропродукції для країн Африки та Європи. Серед них — балкери Bomustafa O (прапор — Панама) з 22,8 тис. тонн пшениці для Лівії та Nimet Torlak (прапор — Ліберія) з 12,6 тис. тонн шроту для Марокко.

Своєю чергою українські порти прийняли два танкери під завантаження олією для Йорданії та Румунії.

В МІУ поінформували також, що завдяки тому, що ООН та Туреччина збільшили кількість інспекційних груп до 10, Спільний координаційний центр (СКЦ) 31 жовтня перевірив 46 суден з 1,7 млн тонн української агропродукції, які вже вирушили до портів призначення. Черга із суден в Босфорі, які очікують на інспекцію, скоротилася до 147 суден як на вихід, так і на вхід.

Напередодні ООН та Туреччина наголосили на необхідності продовження «Зернової ініціативи» та погодили рух суден гуманітарним коридором. У той же час тривають перемовини ООН та Туреччини з делегацією Росії, де сторони продовжують шукати рішення для повноцінної реалізації ініціативи. Україна зі свого боку продовжує виконувати свої зобов’язання та залишається гарантом продовольчої безпеки для всього цивілізованого світу.

У суботу, 29 жовтня, Росія поінформувала Спільний координаційний центр у Стамбулі про односторонній вихід із Чорноморської зернової ініціативи, аргументувавши цей крок атакою дронів на Севастопольську бухту, під час якої були пошкоджені кораблі чорноморського флоту РФ. Міноборони Росії стверджувало, що один з безпілотників, який уразив російські кораблі, міг бути запущений «з борту одного з цивільних суден, зафрахтованих Києвом або його західними господарями для вивезення сільськогосподарської продукції з морських портів України».

31 жовтня рух зерновим коридором у Чорному морі відновився без участі Росії.

На початку жовтня Росія надіслала генеральному секретарю ООН Антоніу Гутеррешу перелік вимог і заявила, що може вийти з угоди про зерновий коридор, якщо вони не будуть виконані. Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба назвав це «голодними іграми».

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.

Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.