Звернення УСПП щодо опитування серед підприємств малого і середнього бізнесу


Доводимо до відома   Звернення Українського союзу промисловців і підприємців щодо опитування серед підприємств малого і середнього бізнесу стосовно поточної енергетичної кризи та методів, якими користуються підприємства, аби мінімізувати вплив кризи для виживання та збереження власної конкурентоздатності. Текст Звернення дивіться нижче.

 




США відклали впровадження стелі цін для завантажених до 5 грудня танкерів з російською нафтою


 

Танкери, завантажені російською нафтою до 5 грудня 2022 року, будуть мати змогу розвантажитися до 19 січня 2023 року, не потрапивши під дію обмеження цін, яке раніше домовилися встановити ЄС та США. Про це ідеться у роз’ясненні Міністерства фінансів США, пише The Wall Street Journal.

Уточнення Мінфіну США покликане заспокоїти нафтові ринки, оскільки постачання з російських портів на Балтійському морі до країн Азії можуть тривати 45-60 днів.

Партії російської нафти, що відвантажуються 5 грудня або після цієї дати, як і раніше, необхідно буде продавати за встановленою обмеженою ціною, щоб мати доступ до західних страхових, фінансових і транспортних послуг.

5 грудня набирає чинності восьмий пакет санкцій ЄС проти Росії, що включає введення граничної ціни на російську нафту, яка перевозиться танкерами. Цінова стеля задумана як спосіб зберегти доступність російської нафти на світових ринках і уникнути скорочення постачання, водночас зменшуючи доходи Росії від продажу нафти.

Саму стелу цін планується визначити ближче до моменту, коли почнеться дія обмежень. За даними медіа, граничну ціну встановлять виходячи з «історичної» середньої вартості російської нафти в діапазоні $63-64 за барель. Наразі російська нафта коштує близько $75.

Росія заявляє, що не торгуватиме нафтою за невигідними цінами.

 




Опубліковані супутникові фото російських кораблів після атаки дронів у Севастополі


Перші публічно доступні супутникові знімки Севастопольської бухти після атаки дронів-камікадзе на кораблі Чорноморського флоту РФ можуть свідчити про потенційні пошкодження мінімум одного фрегата класу «Адмірал Григорович» (проект 11356Р), носія восьми крилатих ракет «Калібр».

Як повідмляє Defence Express, супутникові фото опублікував OSINT-аналітик Бенджамін Пітте (Benjamin Pittet) у Twitter. Знімки зроблені 1 листопада о 5:35 та 11:06.

Аналітик припускає, що фрегат як мінімум втратив хід, при цьому ремонт пошкодженого корабля росіяни почали лише через кілька днів після атаки.

Пітте також оприлюднив супутникове фото, на якому фрегат ведуть два буксири, що може свідчити про втрату ним ходу.

На супутникових знімках також можемо зауважити два патрульні корвети проекту 22160 та один ракетний корвет проекту 21631, статус яких невідомий. Та два фрегати проекту 1135 і ракетний корабель «Бора», які майже взагалі не брали участь у війні проти України», — зазначає Defence Express.

Втім, характер імовірних пошкоджень кораблів по фото встановити неможливо.

Видання також зауважує, що всі кораблі «запрудили» собою причал поблизу зернового терміналу, через який російські окупанти перевалюють зерно, вкрадене на тимчасово окупованій території України.

Раніше група волонтерів-розслідувачів GeoConfirmed припустила, що внаслідок атаки безпілотних надводних апаратів було пошкоджено щонайменше три кораблі Чорноморського флоту РФ, зокрема флагманський фрегат «Адмірал Макаров».

 




Морський експорт нафти зі США збільшився на чверть за три квартали


 

Морські перевезення нафти на експорт зі США у січні-вересні 2022 року зросли на 24,2% порівняно з аналогічним періодом минулого року — до 120,1 млн. тонн.

Такий результат, за даними Banchero Costa, є рекордним.

З усієї кількості експортованої зі США нафти у звітний період близько 45% припало на країни Азії, 42% — на Європу, інше – на Північну та Південну Америки.

За перші дев’ять місяців року близько 38,3 млн тонн (32% від загального обсягу) було експортовано зі США до Європейського союзу та близько 12 млн тонн (10%) — до Великої Британії. Загальний експорт із США до ЄС у січні-вересні збільшився на 52,2% порівняно з показником на рік раніше, до Великої Британії — на 47%.

Зокрема, на європейському напрямку морським транспортом було поставлено 8,9 млн тонн до Нідерландів, 6,1 млн тонн до Італії, 6 млн тонн до Іспанії, 5,7 млн тонн до Франції, 4,6 млн тонн до Німеччини та 1, 7 млн тонн до Данії.

На азійському напрямку зі США до Південної Кореї морськими танкерами було доставлено близько 14,1 млн тонн (12% від загального обсягу експорту США), що на 6,2% більше у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року.

Експорт нафти зі США до Індії впав на 28,3% — до 9,7 млн тонн. Постачання нафти до Сінгапуру, навпаки, злетіли в 3,2 разу і досягли 9 млн тонн — в 3,2 разу більше порівняно з минулорічним показником. До материкового Китаю експорт зріс на 27,5% — до 8,7 млн тонн, до Японії — на 65,2%, до 1,1 млн тонн.

Зростання експорту нафти зі США в останні роки зросло, Штати зараз є четвертим за величиною експортером нафти після Саудівської Аравії, Іраку та Росії.

За 2021 рік на порти США припадало 7,1% світових відвантажень нафти (без урахування каботажних перевезень). Близько 57% міжнародного експорту нафти зі США завантажується в порту Корпус-Крісті, близько 16% — у порту Галвестон, близько 9% — у порту Х’юстон, близько 5% — у Луїзіанському морському нафтовому порту (LOOP), близько 3% — у Бейпорті, майже 3% – у Бомонті.

У 2020 році із США було вивезено 137,8 млн тонн експортної нафти, у 2021 — 134,3 млн тонн.

 




Зерновий коридор: рух суден відновиться 3 листопада


 

Рух суден зерновим коридором з українських портів у Чорному морі відновиться у четвер, 3 листопада.

Як повідомив міністр інфраструктури Олександр Кубраков, домовлено про проходження цього дня коридором восьми суден.

Чорноморська зернова ініціатива триває. У четвер, 3 листопада, через зерновий коридор очікується проходження 8 суден із сільгосппродукцією. Ми отримали підтвердження від ООН”, — написав Кубраков у Twitter.

Також він поінформував, що у середу, 2 листопада, Спільний координаційний центр продовжить проводити інспекції суден біля Босфору, проте не назвав їх кількість.

Напередодні делегації України, Туреччини та ООН домовилися призупинити рух суден зерновим коридором на один день у середу. У вівторок інспектори ООН і Туреччини здійснили 36 перевірок суден, що прибули з вантажем із українських портів в рамках Чорноморської зернової ініціативи.

Минулого тижня Росія поінформувала Спільний координаційний центр у Стамбулі про односторонній вихід із Чорноморської зернової ініціативи, аргументувавши цей крок атакою дронів на Севастопольську бухту, під час якої були пошкоджені кораблі чорноморського флоту РФ. В ООН вважають безпідставним це рішення Росії та закликають російське керівництво припинити використовувати продовольство й загрозу глобального голоду як зброю.

31 жовтня рух зерновим коридором у Чорному морі відновився без участі Росії.

На початку жовтня Росія надіслала генеральному секретарю ООН Антоніу Гутеррешу перелік вимог і заявила, що може вийти з угоди про зерновий коридор, якщо вони не будуть виконані. Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба назвав це «голодними іграми».

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.

За три місяці з моменту виходу першого судна вдалося експортувати 10 млн тонн продовольства, з них більш ніж 5 млн тонн — до країн Африки та Азії. В рамках Всесвітньої Продовольчої Програми під егідою ООН до країн, що перебувають на межі голоду, було відправлено 190 тис. тонн української пшениці.