Страховики відновили покриття нових постачань зерновим коридором


 

Страхова компанія Ascot, учасник лондонського ринку страхування Lloyd’s, відновила надання страхового покриття щодо нових постачань української агропродукції зерновим коридором у Чорному морі після того, як Росія оголосила про відновлення участі в Чорноморській зерновій ініціативі. Про це повідомляє Reuters.

‎У відповідь на новини, очолюваний Ascot механізм ‎AsOne‎ знову котирується, набираючи чинності негайно, і ми вже випустили котирування сьогодні вранці”‎, — заявив керівник вантажного відділу Ascot Кріс Макгілл увечері у середу, 2 листопада.

Джерела Reuters у страховій галузі повідомили, що інші андеррайтери також відновили надання покриття вантажів для постачання зерна, яке було тимчасово призупинено цього тижня.

Тепер, коли процес перевірки відновлено, ми побачимо, що більше (страховиків) повертаються”, — сказав один зі співрозмовників агентства.

На початку цього тижня Ascot заявляв, що призупиняє покриття після того, як Москва призупинила свою участь в угоді з експорту зерна за посередництва ООН.

2 листопада роботу зернового коридору, що забезпечує постачання агропродукції з українських портів у Чорному морі, було повністю відновлено після повернення до угоди Росії.

Минулого тижня Росія поінформувала Спільний координаційний центр у Стамбулі про односторонній вихід із Чорноморської зернової ініціативи, аргументувавши цей крок атакою дронів на Севастопольську бухту, під час якої були пошкоджені кораблі чорноморського флоту РФ. В ООН вважають безпідставним це рішення Росії та закликають російське керівництво припинити використовувати продовольство й загрозу глобального голоду як зброю. Рух зерновим коридором у Чорному морі було організовано у тимчасовому режимі, без участі Росії.

На початку жовтня Росія надіслала генеральному секретарю ООН Антоніу Гутеррешу перелік вимог і заявила, що може вийти з угоди про зерновий коридор, якщо вони не будуть виконані. Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба назвав це «голодними іграми».

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Угоди діятимуть протягом трьох місяців із можливістю продовження.

Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.

Станом на 3 листопада в рамках зернової ініціативи морські порти Одеса, Чорноморськ та «Південний» відправили 430 суден, обсяг відвантаження агропродукції склав 10 млн тонн.

 




В Дністровському лимані завершено сезон річкових перевезень


 

Сезон водних пасажирських перевезень через Дністровський лиман за маршрутом Білгород-Дністровський—Овідіополь завершено. Про це повідомила Білгород-Дністровська міська рада.

Відновити сполучення планують у 2023 році.

Війна з Росією внесла вагомі корективи у наше життя, проте нами було організовано якісні, комфортні, а головне безпечні водні пасажирські перевезення для кожного. Дякуємо всім, хто скористався нашими послугами в цьому сезоні. З нетерпінням чекатимемо на Вас наступного року”, — зазначається у повідомленні.

У середині серпня катер на підводних крилах «Нібулон Експрес-4» здійснив перший рейс за маршрутом Білгород-Дністровський—Овідіополь, відновивши таким чином пасажирське сполучення через Дністровський лиман в Одеській області. Востаннє катери зв’язували два береги Дністровського лиману у 2004 році.

Сполучення між Білгородом-Дністровським та Одесою ускладнилося через руйнування автомобільно-залізничного моста, який неодноразово піддавався ракетним ударам з боку російських окупаційних військ. Зокрема, дістатися до Білгорода-Дністровського з Одеси та навпаки можна було лише автобусами через автотрасу М15 Одеса—Рені. Тепер з Білгорода-Дністровського можна буде швидко дістатися на катері до Овідіополя, а вже там пересісти на місцеві автобуси до Одеси.

 

 




Російські окупанти масово знищують плавзасоби на Херсонщині


 

Російські окупаційні війська масово знищують приватні катери вздовж Дніпра в Херсонській області. Про це повідомив Генеральний штаб Збройних сил України (ЗСУ).

У Херсонській області масово знищуються приватні катери на узбережжях Дніпра. Двигуни та інше майно з плавзасобів привласнюють окупанти», — йдеться у повідомленні.

Після затоплення цивільних суден частина пального потрапила в дельту річки та безпосередньо загрожує екосистемі Національного природного парку «Нижньодніпровський».

Раніше херсонський журналіст Костянтин Риженко повідомив, що окупанти підривають судна, пришвартовані вздовж Дніпра.

Росіяни підірвали ще два кораблі на Куйбишево. В них був мазут та пальне, які тепер виливаються у Дніпро. Через це може бути екологічна катастрофа в плавнях», — написав Риженко у своєму Telegram-каналі в пятницю, 4 листопада.

Як зазначає Генштаб ЗСУ, війна завдає шкоди навколишньому середовищу і загрожує ще більшими наслідками. Окупанти замінували дамбу Каховської ГЕС та вдаються до ядерного шантажу на окупованій Запорізькій АЕС.

 

 

 




Велика Британія допоможе українським портам подолати наслідки російської агресії


Морська служба Великої Британії надасть Адміністрації судноплавства України необхідну технічну допомогу для боротьби з наслідками російської військової агресії.

Як повідомила прес-служба Адміністрації судноплавства, в рамках 106-ої сесії Комітету з безпеки на морі Міжнародної морської організації її очільник Віталій Кіндратів провів зустріч з Директором морської служби Великої Британії К. Вейр. Сторони обговорили поточний стан морської безпеки в Україні.

Кіндратів повідомив колегам про наслідки агресії РФ. Він наголосив, що дії Росії становлять пряму загрозу морській безпеці та перешкоджає міжнародному комерційному судноплавству в регіонах Чорного та Азовського морів. Також значних збитків Україна зазнає через блокування суден, руйнування портів та обстріли цивільних суден і портової інфраструктури.

Зараз в Україні функціонує лише частина портів, які забезпечують діяльність «зернової ініціативи». Звісно, від цього страждає не тільки українська економіка, а і світова продовольча безпека. Ми маємо давати рішучу відсіч Росії — виключати її з міжнародних організацій, зокрема, ІМО, запроваджувати більш жорсткі санкції”, — сказав Кіндратів.

Керівник Адміністрації судноплавства подякував за підтримку України у протистоянні російській агресії та запровадження санкцій проти країни-агресора. Він відзначив важливість практичної допомоги від Великої Британії — наприклад, визнання наших дипломів на період війни, обмін досвідом з фахівцями Об’єднаного Королівства тощо.

Така співпраця є важливою в умовах подолання наслідків збройної агресії РФ. Подальший обмін професійним досвідом з фахівцями Великої Британії допоможе Україні впоратися з сьогоднішніми викликами швидше та ефективніше”, — наголосив Кіндратів.

Крім цього, сторони обговорили посилення санкційного тиску на Росію, обмеження її прав у Міжнародній морській організації (ІМО) та домовилися про спільне опрацювання цього питання в майбутньому.

В результаті переговорів сторони домовилися, що морська служба Великої Британії надасть Адміністрації судноплавства України необхідну технічну допомогу, яка буде застосована для ліквідації наслідків агресії РФ”, — поінформували у відомстві.

 

 




УДП цьогоріч відремонтувало 38 суден


ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП) протягом десяти місяців 2022 року відремонтувало 9 самохідних і 29 несамохідних одиниць флоту. Про це повідомив Генеральний директор підприємства Дмитро Москаленко.

УДП цього року активно розвиває судноремонту програму, зазначив керівник. У найближчих планах — великий проєкт модернізації двох суховантажних суден, які тривалий час знаходилися у відстої. Зокрема, передбачена заміна двигунів на нові, більш економічні та потужні.

У подальших планах — не лише ремонт, але й будівництво нового несамохідного флоту, дефіцит якого наразі гостро відчуває УДП», — повідомив Москаленко за підсумками зустрічі з міським головою Кілії Вячеславом Чернявським.

УДП прагне посилити виробничі потужності, залучити інвестиції у сучасне обладнання, організувати взаємодію та спільні проєкти з відомими міжнародними суднобудівельними компаніями, запросити досвідчених фахівців — суднобудівельників з Херсону, Миколаєва, Одеси.

Інвестиційна програма УДП безпосередньо сприяє соціально-економічному розвитку Кілії. Домовились наступного року майже вдвічі збільшити штатну чисельність працівників судноремонтного напряму за рахунок залучення нових фахівців, а також реорганізації, що передбачає приєднання до місцевого виробничого майданчика кількох інших структурних підрозділів УДП. Завдяки цьому майже на 100% до 37 млн грн можуть збільшитися відрахування у місцевий бюджет (єдиний соціальний внесок, ПДФО, військовий збір)», — зазначив Москаленко.

Крім того, керівник УДП і мер Кілії обговорили можливу участь УДП у програмах, пов’язаних з розвитком інфраструктури міста. Зокрема, планується разом працювати над механізмом модернізації дорожньої мережі, яка використовується пароплавством.

ПрАТ «УДП» здійснює річкові вантажоперевезення по Дунаю. Компанія експлуатує понад 20 самохідних суден вантажного річкового флоту та приблизно 200 несамохідних суден, що дозволяє оперувати приблизно 20 баржевими караванами. Основу вантажів у 2022 році складають зернові та металургійна сировина. Крім того, компанія почала розвивати напрям контейнерних перевезень і запустила регулярні контейнерні каравани.

Компанія у 2022 році збільшила перевезення вантажів порівняно з 2021 роком. Зокрема, у січні-жовтні річковим флотом перевезено майже 1,5 млн тонн вантажів.

Флот УДП у 2021 році збільшив перевезення вантажів порівняно з 2020 роком на 3,8% — до 1,37 млн тонн.