Велика Британія допоможе українським портам подолати наслідки російської агресії


Морська служба Великої Британії надасть Адміністрації судноплавства України необхідну технічну допомогу для боротьби з наслідками російської військової агресії.

Як повідомила прес-служба Адміністрації судноплавства, в рамках 106-ої сесії Комітету з безпеки на морі Міжнародної морської організації її очільник Віталій Кіндратів провів зустріч з Директором морської служби Великої Британії К. Вейр. Сторони обговорили поточний стан морської безпеки в Україні.

Кіндратів повідомив колегам про наслідки агресії РФ. Він наголосив, що дії Росії становлять пряму загрозу морській безпеці та перешкоджає міжнародному комерційному судноплавству в регіонах Чорного та Азовського морів. Також значних збитків Україна зазнає через блокування суден, руйнування портів та обстріли цивільних суден і портової інфраструктури.

Зараз в Україні функціонує лише частина портів, які забезпечують діяльність «зернової ініціативи». Звісно, від цього страждає не тільки українська економіка, а і світова продовольча безпека. Ми маємо давати рішучу відсіч Росії — виключати її з міжнародних організацій, зокрема, ІМО, запроваджувати більш жорсткі санкції”, — сказав Кіндратів.

Керівник Адміністрації судноплавства подякував за підтримку України у протистоянні російській агресії та запровадження санкцій проти країни-агресора. Він відзначив важливість практичної допомоги від Великої Британії — наприклад, визнання наших дипломів на період війни, обмін досвідом з фахівцями Об’єднаного Королівства тощо.

Така співпраця є важливою в умовах подолання наслідків збройної агресії РФ. Подальший обмін професійним досвідом з фахівцями Великої Британії допоможе Україні впоратися з сьогоднішніми викликами швидше та ефективніше”, — наголосив Кіндратів.

Крім цього, сторони обговорили посилення санкційного тиску на Росію, обмеження її прав у Міжнародній морській організації (ІМО) та домовилися про спільне опрацювання цього питання в майбутньому.

В результаті переговорів сторони домовилися, що морська служба Великої Британії надасть Адміністрації судноплавства України необхідну технічну допомогу, яка буде застосована для ліквідації наслідків агресії РФ”, — поінформували у відомстві.




Британія заборонить послуги з транспортування російської нафти


Велика Британія підготувала законопроект, який забороняє послуги з транспортування російської нафти, якщо нафту продано за ціною вище встановленого обмеження. Відповідну заяву уряд країни оприлюднив у минулий четвер, 3 листопада.

Законопроект завадить країнам використовувати британські служби для транспортування російської нафти, якщо вона не куплена за ціною, що відповідає або нижча за стелю цін на нафту, встановлену Коаліцією стелі цін (Price Cap Coalition): G7 і Австралії», — йдеться у заяві.

Відповідна міра щодо сирої нафти набуде чинності 5 грудня 2022 року, нафтопродуктів — 5 лютого 2023 року, щоб синхронізувати дії з аналогічними заходами ЄС.

У вересні 2022 року G7 затвердила план впровадження обмеження цін на російську нафту у розрахунку обмежити доходи РФ від продажу енергоресурсів. Із 5 грудня західні компанії зможуть обслуговувати та страхувати танкери з російською нафтою по всьому світу лише за умови, якщо вона закуповується за ціною, нижче за встановлений рівень. Аналогічні обмеження щодо нафтопродуктів набудуть чинності 5 лютого 2023 року.

 




Українським морякам продовжили термін дії документів


Міністерство інфраструктури продовжило термін дії кваліфікаційних документів моряків до 30 червня 2023 року.

Термін дії кваліфікаційних документів продовжили як для моряків, які перебувають на березі, так і для тих, хто перебуває на судні, повідомляє Профспілка робітників морського транспорту України.Документи моряків продовжили до 30 червня 2023 року, а ПОМ (посвідчення особи моряків) – до 31 грудня 2023 року.

Як раніше повідомляв USM, для виїзду українських моряків за кордон розробили алгоритм отримання документа, який мають видавати у територіальних центрах комплектування.

 

 

 




Депозитний портфель АРМА збільшився за рахунок арешту російських суден


Обсяг депозитного портфеля Агентства з розшуку та менеджменту активів (АРМА) протягом останніх місяців збільшився вдвічі. Це пов’язано в тому числі з арештом російських суден.

Станом на 1 вересня депозитний портфель АРМА становив 717,4 млн грн. Проте вже 1 листопада на депозитних рахунках Нацагентства розміщено понад 1,4 млрд грн, повідомляє пресслужба АРМА.

Найбільшим джерелом поповнення рахунків АРМА останнім часом є кошти, отримані від реалізації арештованого російського майна. Так, раніше АРМА передала в управління українському підприємству 9 російських суден загальною вартістю понад 532 млн грн.

Окрім того, в жовтні правоохоронці передали до Агентства з розшуку та менеджменту активів російське та білоруське майно на суму понад 844 млн гривень. Серед вилученого  — 22 одиниці сільськогосподарської техніки, частка у статутному капіталі вагонобудівного заводу у розмірі 25%, 645 вагонів та інше майно організації, власником якого є громадянин рф.

За кошти з арештованих активів АРМА купує військові облігації й таким чином фінансує оборонні потреби держави під час війни, зазначили в Агентстві. Станом на 4 листопада Нацагентство вже придбало військові облігації на понад 450 млн грн, наразі триває підготовка до придбання цінних паперів ще понад 410 млн грн.

 




Росіяни на Херсонщині окопуються на березі Чорного моря


Російські війська створюють глибоко ешелоновану лінію оборони на східному березі Дніпра на окупованій Херсонщині.

Супутникові знімки Херсонщини демонструють, що російська армія продовжує створювати оборонні позиції на східному березі Дніпра в глибині окупованої території.

Активність військ помітив OSINT-фахівець Бенджамін Піттет, який детально досліджував значну територію півдня України, повідомляє Defence Express.

На опублікованих спеціалістом супутникових знімках видно створення позицій на лівому березі Дніпра в районі Херсона, і навіть на Чорному морі та на схід від Дніпра. Знайдено такі позиції:

Деякі з позицій — класичні опорні пункти, наприклад, укріплення росіян в районі Нової Каховки. На фото нижче видно дві лінії окопів і місця для техніки. Ця лінія оборони є лише передньою лінією, тому що подальші оборонні позиції будуть облаштовані в будівлях.

Також на знімках зафіксували створення ймовірних стаціонарних позиційних районів артилерійських підрозділів, як, наприклад, в районі Голої Пристані. На зображенні нижче видно одну лінію окопів і 10 позицій для, найімовірніше, артилерійських систем.

Деякі з позицій розташовані у віддалених районах, що свідчить про готовність окупантів протистояти глибинним десантним операціям. Така позиція є, наприклад, на березі Чорного моря, в Ягорлицькій затоці.

Зафіксовані супутником позиції дозволяють припустити, що російські війська наразі створюють три лінії оборони, перша з яких проходить уздовж Дніпра, друга — на глибині 5-10 км від нього, третя — на 20-25 км.

Протяжність рубежів оборони становить близько 180-200 км, що потребує значних зусиль для її створення. Проте проведення широкомасштабної операції з форсування Дніпра силами ЗСУ після ліквідації плацдарму російської армії в Херсонській області малоймовірне, через її складність і ресурсовитратність.

Головним є те, що облаштування такої лінії оборони на Херсонщині потребує створення не менш потужної лінії оборони на лінії Василівка – Пологи – Благодатне – Новотроїцьке.

Якщо на цій 200-кілометровій ділянці ведуться подібні приготування, то можна зробити припущення, що Кремль розуміє реальні можливості свого наступального потенціалу й активно «бетонує» свою оборону. Головна мета — зберегти контроль над вже окупованою територією і всіма силами зберегти приблизно на нинішніх позиціях «сухопутний коридор» до окупованого Криму.