Експорт збіжжя з українських портів сповільнився попри продовження зернової угоди — ООН


Експорт українського зерна почав сповільнюватися, попри продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів. Про це свідчать дані ООН, передає Reuters.

Зазначається, що з портів України щодня виходять не більше п’яти суден, порівняно з попередніми тижнями й місяцями, коли виходило близько десяти суден.

Речник Чорноморської зернової ініціативи в Стамбулі від ООН Ісміні Палла сказала, що на рух суден вплинула минула невизначеність щодо продовження угоди, погані погодні умови в Стамбулі для інспекцій і ротація нового персоналу та інспекторів у Спільному координаційному центрі (СКЦ).

Також зазначається, що цього місяця рух сповільнився, частково через невизначеність серед вантажовідправників і страховиків щодо того, чи погодиться Росія продовжити угоду.

Загалом за сім днів до 23 листопада з України вирушили 27 суден, порівняно з 36 за попередній тиждень і 38 за період з 27 жовтня по 2 листопада. Лише 8 суден вирушили між 3 і 9 листопада, відразу після того, як Росія ненадовго призупинила свою участь в угоді, обмеживши рух суден в Україну.

Перевірки суден також сповільнилися в останні тижні. Близько 112 суден очікують перевірок у водах біля Стамбула, у тому числі деякі з них стоять більше місяця, повідомили в СКЦ, додавши, що обговорюються шляхи збільшення перевірок.

Посол України в Туреччині Василь Боднар зазначив, що уповільнення пов’язане з невизначеністю минулого тижня щодо поновлення угоди, а також через відмову Росії прискорити перевірки та збільшити кількість команд.

Одна головна проблема полягає в тому, що росіяни сповільнюють перевірки, ймовірно, навмисно”, — наголосив Боднар.

Протягом семи днів до 23 листопада щодня проводилося від нуля до шести перевірок у порівнянні з 5-8 на день попереднього тижня і до 11 — ще тижнем раніше. Крім того, погана погода призупинила деякі перевірки минулого тижня.

Речник Чорноморської зернової ініціативи в Стамбулі додала, що за останні два тижні працювали три інспекційні групи.

СКЦ продовжує обговорення того, як скоригувати планування інспекцій на зиму та розгорнути достатню потужність”, — підсумувала вона.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією.

Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.

На зустрічі у Стамбулі у листопаді погоджено продовження дії Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море під егідою ООН ще на 120 днів — до середини березня 2023 року.

З початку дії Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів у Чорному морі експортовано 12 млн тонн агропродукції.

 




Державне підприємство "Ізмаїльський морський торговельний порт» збільшило  вантажопереробку  в 1,5 рази у порівнянні з 2021 роком 


 У порівнянні з 2021 роком  вантажопереробка   ДП “Ізмаїльський морський торговельний порт» збільшилася у 1,5 рази.

Як відомо, у зв’язку із воєнною агресією відбулося блокування українських портів на Чорному морі і єдиним морським коридором з країнами Європи залишилися морські порти, розташовані на річці Дунай,  тому певна частина вантажів, які раніше перевантажувались у портах великої Одеси (зернові, олія, нафтопродукти, контейнери тощо), почали перевантажуватися у ДП “Ізмаїльський морський торговельний порт», за рахунок чого відбулася заміна втраченого та залучення нових вантажопотоків.

У ДП «ІЗМ МТП» відбулися зміни в  структурі вантажопереробки:

– в наслідок нападу Росії на Україну підприємство втратило транзитний   вантажопотік:,

– проте  зросло перевантаження імпортного та експортного напрямку.

За рахунок збільшення вантажопереробки чистий прибуток  склав 380,9 млн грн,  та у порівнянні з 2021 роком зріс у 18 разів.

Відповідно зросли  в двічі середньомісячна заробітна плата одного працівника та  майже в 4 рази  виплати на користь держави.

З перших часів воєнної агресії Російської Федерації проти України діяльність підприємства зосереджена також на задоволенні потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, забезпечення функціонування національної економіки в умовах воєнного стану та життєдіяльності населення.

В рамках виконання мобілізаційних завдань працівники підприємства забезпечують заходи:

-надання послуг з транспортних перевезень (вантажних та пасажирських) для задоволення потреб Збройних Сил України;
-надання послуг з транспортних перевезень для забезпечення функціонування національної економіки;
-надання послуг з транспортних перевезень річковим та морським транспортом для забезпечення системи життєдіяльності держави.

В зв’язку з наслідками блокування Російською Федерацією морських портів Чорноморського басейну підприємство збільшило експортно – імпортні операції по перевантаженню вантажів необхідних, як для Збройних Сил України, так і для національної економіки, вдвічі

Проблемні питання.

 

Основним проблемним питання, що потребує вирішення  залишається  норматив відрахування частини чистого прибутку у розмірі  80 %.  Головним спрямуванням  коштів, що залишаються у розпорядженні підприємства –  здійснення капітальних інвестицій. Зниження розміру відрахування до 30 % дало б змогу підприємству накопичити кошти для більш вартісного оновлення парку портальних кранів та буксирного флоту підприємства.

Прес-служба Асоціації портів України «Укрпорт»




УДП налагодило роботу на Середньому Дунаї


ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП) минулого тижня відправило до Сербії черговий караван з вантажем залізорудної сировини, і ще один караван готується до виходу в рейс. Про це повідомив Генеральний директор УДП Дмитро Москаленко.

УДП після тривалої паузи успішно повернулося на Середній Дунай. Перший рейс стартував у жовтні, відтепер на лінії постійно працює декілька караванів. Крім руди працюємо ще і вугіллям з Констанци. Завдяки відновленню співпраці з європейськими металургійними виробниками наша компанія диверсифікувала вантажні потоки, забезпечила флот стабільною роботою на вигідних умовах”, — написав Москаленко у Facebook.

За його словами, навігація на частині Дунаю поки що залишається закритою, але ситуація з рівнями води в річці покращилася, глибини прохідні, що дозволяє флоту УДП виконувати всі заплановані завдання.

Наприкінці вересня в УДП анонсували повернення на Середній Дунай частини флоту, який був передислокований на інші маршрути для забезпечення експорту аграрної продукції в умовах закриття українських морських портів у Чорному морі. У жовтні перший караван із вантажем аглоруди та котунів вирушив до Сербії.

ПрАТ «УДП» здійснює річкові вантажоперевезення по Дунаю. Компанія експлуатує понад 20 самохідних суден вантажного річкового флоту та приблизно 200 несамохідних суден, що дозволяє оперувати приблизно 20 баржевими караванами. Основу вантажів у 2022 році складають зернові та металургійна сировина. Крім того, компанія почала розвивати напрям контейнерних перевезень і запустила регулярні контейнерні каравани.

Компанія у 2022 році збільшила перевезення вантажів порівняно з 2021 роком. Зокрема, у січні-жовтні річковим флотом перевезено майже 1,5 млн тонн вантажів.

Флот УДП у 2021 році збільшив перевезення вантажів порівняно з 2020 роком на 3,8% — до 1,37 млн тонн.

 




Привітання А.П.ГАЙДУЦЬКОГО


Асоціація портів України «Укрпорт» вітає з Днем народження Андрія Павловича ГАЙДУЦЬКОГО – голову наглядової ради Адміністрації морських портів України