Миколаївський порт готовий взяти участь у роботі зернового коридору — Кім


Миколаївський морський порт фізично уже готовий приєднатися до роботи Чорноморської зернової ініціативи. Про це заявив голова Миколаївської обладміністрації Віталій Кім в інтерв’ю LIGA.net, коментуючи воєнну ситуацію на Кінбурнській косі.

Географічно Кінбурнська коса дуже близько підходить до Очаківської громади. І через цю протоку є прямий захід до морських портів Миколаївщини. Тобто це дозволить унеможливити обстріл легкою зброєю, ПТРК, мінометними та артилерійськими снарядами суден, які потенційно проходитимуть зерновим коридором”, — сказав Кім.

Деокупація Кінбурнської коси дозволить Україні відновити роботу не тільки Миколаївського порту, але й Новоодеського і Вознесенського терміналів компанії «Нібулон», розташованих вище по річці Південний Буг.

Фізично [експортувати зерно з Миколаєва] уже можливо. Але це — рішення вищого керівництва. І перемовин. Тому що насамперед вони мають юридично долучитися до цього коридору”, — зазначив Кім.

За інформацією Оперативного командування «Південь», наразі на Кінбурнській косі у Миколаївській області триває військова операція в режимі тиші.

Потенціал експорту агропродукції через порти Миколаїв та «Ольвія» у Миколаївській області оцінюється у 2,5 млн тонн щомісяця.

З початку дії Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів у Чорному морі експортовано понад 12 млн тонн агропродукції.

 




Третє судно зайшло під завантаження пшеницею за програмою Grain from Ukraine


До Одеського морського порту зайшов балкер Neva (прапор — Маршаллові острови) під завантаження 25 тис. тонн пшениці від України для Сомалі за гуманітарною програмою Grain from Ukraine.

Як повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури, балкер Neva — це третє за рахунком судно в рамках програми, започаткованої Президентом України Володимиром Зеленським в партнерстві зі Всесвітньою продовольчою програмою ООН (WFP). Її мета — допомога бідним країнам у боротьбі з голодом.

Друге судно, BC Callisto, завершує в порту Чорноморськ завантаження 30 тис. тонн пшениці, які будуть відправлені до Ефіопії. Перший балкер Nord Vind з 27 тис. тонн пшениці для Ефіопії вирушив з Одеського порту в середині листопада.

Очікується, що порти до кінця весни 2023 року приймуть понад 60 суден, які доставлять українську пшеницю для бідних країн.

Україна системно виконує свої зобовʼязання у рамках «Зернової ініціативи» та продовжує працювати над розвитком ініціативи Президента Володимира Зеленського Grain from Ukraine. Ми вдячні країнам-учасницям проєкту та впевнені, що спільними зусиллями зможемо не тільки боротися зі світовим голодом, але й зберегти за Україною статус ключового експортера агропродукції”, — наголосив віце-прем’єр — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

У рамках «Зернової ініціативи» у п’ятницю, 2 грудня, з портів Великої Одеси вийшли сім суден з 287,4 тис. тонн агропродукції для країн Азії. Серед них балкер Al Saad з 55 тис. тонн пшениці для Індонезії, яка потерпає від продовольчої кризи.

З початку роботи зернового коридору Україна експортувала 12,7 млн тонн агропродукції.

 




Siemens пропонує встановити плавучі електростанції біля Одеси, Миколаєва й Ізмаїла


Німецька Siemens Energy звернулася до уряду України з пропозицією розміщення своїх плавучих електростанцій в акваторіях біля Одеси, Миколаєва й Ізмаїла, пише «Forbes.Україна».

За даними видання, Siemens пропонує Україні електростанції потужністю 150-300 MВт, розміщені на суднах з осадкою від 5 метрів. Для виробництва електроенергії на них спалюють скраплений природний газ, мазут або біодизель. За допомогою кабелів судна з’єднуються з наземною мережею.

В «Укренерго» прокоментували виданню, що держкомпанія не веде жодних перемовин щодо плавучих електростанцій. А прес-служба Міністерства енергетики відмовилася від коментарів на цю тему.

Разом з тим один з чиновників анонімно проінформував: «Перемовини дійсно були. Але поки це вилами по воді, більш схоже на просування комерційних інтересів, тому ми обережні».

Раніше стало відомо, що турецька електроенергетична компанія Karpowership веде перемовини про відправлення до України трьох суден-електростанцій загальною потужністю 300 МВт для постачання електроенергії до енергетичної інфраструктури.

 




ДЛЯ РОЗШИРЕННЯ СПЕКТРУ ПОСЛУГ РЕГІСТР СУДНОПЛАВСТВА ПОДАВ ЗАЯВКИ ДО НАЦІОНАЛЬНОЇ АГЕНЦІЇ З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ


Регістр судноплавства України є сучасною компанією, що поступово впроваджує нові стандарти та Європейські норми.

Так, за рішенням Генерального директора Олександра Ріффи з метою подальшого розширення клієнтської бази Регістром були подані заявки до Національної агенції з акредитації України (НААУ) на акредитацію Органу інспектування на відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 17020 і Сертифікаційного органу для оцінки відповідності вимогам міжнародного стандарту ISO 17021_1.

«Ми визначили для себе сферу акредитації з п’яти позицій. Мова йде про технічний нагляд за суднами та іншими плавучими засобами; конвенційна сертифікація суден на відповідність вимогам міжнародних конвенцій за дорученням морських Адміністрацій; технічний нагляд в промисловості; технічний нагляд за контейнерами та технічний нагляд за гідротехнічними спорудами і промірними роботами. Акредитація в Національному органі за вимогами зазначених стандартів позитивно вплине на імідж Регістра та розширить можливості нашого класифікаційного товариства. Це – новий крок на шляху розвитку нашого підприємства та європейського визнання», – зазначив генеральний директор Регістра судноплавства Олександр Ріффа.

Регістр судноплавства України надає у галузі морського та річкового транспорту широкий спектр профільних послуг, а клієнтами та партнерами національного класифікаційного товариства є чимало українських та зарубіжних компаній.

Так, з 2016 року на базі Регістра судноплавства успішно функціонує Орган по сертифікації систем менеджменту що діє у міжнародній системі сертифікації SIC (System of International Certification) і перевагами цього напряму роботи експертів Регістра користуються відомі судноплавні компанії України та Європи.

Детально про спектр послуг РУ – https://shipregister.ua/poslugi




Звернення Асоціації портів України «Укрпорт» до Прем’єр-Міністра України  Шмигаля Д.А.     


 

Прем’єр-Міністру України  Шмигалю Д.А.

 

Шановний Денисе Анатолійовичу!

 

Асоціація портів України з великою вдячністю та підтримкою сприйняла рішення Кабінету Міністрів України (Постанова КМУ від 23.03.2022 р. № 387) про встановлення частини чистого прибутку, що відраховуються до держбюджету у першому півріччі 2022 року державними підприємствами – морськими портами  та ДП «Адміністрація морських портів України» в розмірі 30%.

Це те, про що Асоціація «Укрпорт» наполегливо пропонувала та аргументувала багато років у мирний час, бо порти – це об’єкти стратегічної інфраструктури України, які експлуатуються у складних умовах агресивного морського середовища та потребують постійного та безперервного обслуговування, ремонту, оновлення та модернізації. А це все дуже витратні (з урахуванням вартості та масштабів споруд та обладнання) заходи.

Треба особливо зазначити, що прийняття рішення про зниження частки відрахувань дивідендів до розміру 30% в умовах дії воєнного стану в Україні – це дуже важливий та принципово виправданий крок.

Приймаючи до уваги функціонування вітчизняних портів, як головних ланцюгів в діючому зерновому коридорі, по гуманітарній програмі «Grain from Ukrain» на довготерміновій основі, та мабуть, важливіше – що після перемоги України саме порти стануть основними пунктами постачання всього необхідного для відновлення та розвитку нашої країни – це ще й далекоглядний крок з боку Держави, як раціонального і ефективного власника та менеджера портів.

Шановний пане Прем’єр – Міністре!

Дякуючи членам Уряду та Вам особисто за Державницьку позицію по відношенню до функціонування в умовах воєнного стану українських портів, розуміючи величезні труднощі з наповненням держбюджету в умовах війни із російською україноненавистьською агресією, Асоціація «Укрпорт» від імені портової галузевої спільноти звертається  з проханням про продовження терміну дії встановленої на перше півріччя 2022р. частки відрахувань дивідендів для морських портів та ДП «Адміністрація морських портів України» в розмірі 30% на період до кінця 2022 року і далі.

Таке рішення буде сприяти розвитку всієї транспортної галузі, інфраструктури Держави та ще більше зміцнить Україну в її боротьбі.

Слава Україні!

 

З повагою,

Президент Асоціації

портів України «Укрпорт»,

Народний депутат України 1994-2014 рр..,

Заслужений працівник транспорту    України                                                 Ю.Б.Крук

 

EPSON MFP image