Привітання Президента Асоціації портів України «Укрпорт» Ю.Б.Крука членів Асоціації з Днем створення Асоціації «Укрпорт»


Шановні колеги, друзі!

Від імені Ради, виконавчої дирекції Асоціації портів України «Укрпорт» та від себе особисто вітаю вас із 31-річчям від дня створення Асоціації «Укрпорт»!

Від усієї душі зичу вам міцного здоров’я, непохитної віри, незгасаючої надії мужності та стійкості духу!

Щиро бажаю, щоб вкрай важлива праця кожного з нас завжди була плідною і натхненною задля подальших здобутків та перемог на благо нашої незалежної Батьківщини й українського народу!

Миру, здоров’я, добра, успіхів, Перемоги!

Дякуємо за співпрацю та підтримку!

Сім футів під килем!

 

Все буде Україна!

З повагою

Президент Асоціації портів України “УКРПОРТ

Ю.Б. Крук




Кабмін збільшив обсяг гуманітарного зерна для країн Африки та Азії


Кабінет міністрів на засіданні у п’ятницю, 23 грудня, ухвалив постанову, відповідно до якої збільшив на 21 тис. метричних тонн обсяг гуманітарної допомоги у вигляді зерна, яку Україна надає країнам Африки та Азії. Про це повідомив постійний представник уряду у Верховній Раді Тарас Мельничук.

Відповідні зміни уряд вніс до постанови №1313 «Про надання гуманітарної допомоги державам Африки та Азії» задля врегулювання питання закупівлі, доставки та оплати транспортування зерна пшениці та/або зерна кукурудзи до Республіки Судан, Республіки Ємен, Республіки Кенія та Федеративної Республіки Нігерія.

Зокрема, замінено умови постачання товарів гуманітарної допомоги з CIF (коли продавець зобов’язаний придбати морське страхування для товару, — ред.) на FOB (коли продавець не зобов’язаний купляти морське страхування, — ред.) та збільшено на 21 тис. метричних тонн обсяг закупівлі зерна пшениці та/або зерна кукурудзи”, — написав Мельничук у Telegram.

У листопаді Кабінет міністрів ухвалив постанову №1313, якою доручив Міністерству внутрішніх справ та Державній службі з надзвичайних ситуацій поставити пшеницю та/або кукурудзу загальним обсягом до 125 тис. метричних т державам Африки та Азії, як гуманітарну допомогу.

Дослідницький криголам «Ноосфера» вийшов у другу експедицію під українським прапором

 

Флагман українського наукового флоту — океанське дослідницьке судно льодового класу «Ноосфера» вирушило з Кейптауна (Південно-Африканська Республіка), де перебувало на зимівлі, в Антарктику. Про це повідомила прес-служба Національного антарктичного наукового центру (НАНЦ).

Це вже другий його антарктичний сезон під синьо-жовтим прапором. Капітаном судна, як і минулого разу, є Павло Панасюк”, — вказала прес-служба.

Нинішня експедиція є спільною українсько-польською і фінансована переважно Польською антарктичною програмою. Тож спочатку «Ноосфера» вирушить до польської антарктичної станції «Арцтовський», яка знаходиться на острові Кінг Джордж. Потому він доставить вантажі та українську команду технічних спеціалістів на українську станцію «Академік Вернадський».

Ці фахівці попри всі складнощі мають завершити розпочату модернізацію інфраструктури станції. Цього сезону в планах заміна системи опалення, облаштування нового майданчика для зберігання човнів, роботи з заземлення дизельної та головної будівлі станції, а також низка інших невідкладних робіт, потрібних для успішної зимівлі 28-ї УАЕ”, — поінформували в НАНЦ.

Попереду в судна — довга дорога через Атлантичний та Південний океани. Очікується, що криголам дістанеться «Вернадського» до кінця січня 2023 року.

До речі, «Ноосфера» йде до Антарктиди з великим тризубом на борту (розміром 1.25 м на 1.05 м). Два малі Державні Герби України були встановлені восени цього року під командуванням капітана Олександра Гришко під час ремонту та підготовки судна до антарктичного рейсу. Наші символи посіли чільне почесне місце — на фальштрубах з правого та лівого борту судна. Світ має бачити нашу незламність та впевненість у Перемозі повсюди, навіть посеред айсбергів та вічних снігів. Все буде Україна!”, — розповіли в НАНЦ.

Фото: uac.gov.ua

З кінця січня до кінця травня 2022 року відбувся перший антарктичний сезон «Ноосфери». Судно успішно забезпечило ротацію зимівників на українській станції «Академік Вернадський», перезмінку полярників на польській станції «Арцтовський» та проведення унікальних досліджень з вивчення Південного океану.

«Ноосфера» належить Національному антарктичному науковому центру України. Власний океанографічний криголам дозволить Україні після тривалої перерви повернутися до досліджень Світового океану, розв’язати логістичні проблеми на антарктичній станції «Академік Вернадський» та розширити можливості сезонних експедицій, створювати науково-дослідні та логістичні консорціуми з іншими країнами, а також проводити дослідження не лише в Антарктиді, а й в Арктиці, і, за необхідності, в інших регіонах океану.

Криголам був придбаний в установи «Дослідження та інновації» Великобританії (куди входить Британська антарктична служба) за $5 млн. У серпні на судні піднято прапор України, а 5 жовтня воно прибуло з порту Фредеріксхавн (Данія) до нового порту приписки Одеса. У грудні 2021 — січні 2022 року на судні було проведене технічне обслуговування в доку ПАТ «Іллічівський судноремонтний завод» (ІСРЗ). Судно збудувала суднобудівна компанія Swan Hunter (Уоллсенд, Великобританія), спуск на воду відбувся у 1990 році. Довжина судна — 100 метрів, ширина — 18 метрів, водотоннажність — 5,7 тис. тонн. Судно здатне рухатися крізь шар льоду завтовшки до чотирьох метрів.

 




Дослідницький криголам «Ноосфера» вийшов у другу експедицію під українським прапором


Флагман українського наукового флоту — океанське дослідницьке судно льодового класу «Ноосфера» вирушило з Кейптауна (Південно-Африканська Республіка), де перебувало на зимівлі, в Антарктику. Про це повідомила прес-служба Національного антарктичного наукового центру (НАНЦ).

Це вже другий його антарктичний сезон під синьо-жовтим прапором. Капітаном судна, як і минулого разу, є Павло Панасюк”, — вказала прес-служба.

Нинішня експедиція є спільною українсько-польською і фінансована переважно Польською антарктичною програмою. Тож спочатку «Ноосфера» вирушить до польської антарктичної станції «Арцтовський», яка знаходиться на острові Кінг Джордж. Потому він доставить вантажі та українську команду технічних спеціалістів на українську станцію «Академік Вернадський».

Ці фахівці попри всі складнощі мають завершити розпочату модернізацію інфраструктури станції. Цього сезону в планах заміна системи опалення, облаштування нового майданчика для зберігання човнів, роботи з заземлення дизельної та головної будівлі станції, а також низка інших невідкладних робіт, потрібних для успішної зимівлі 28-ї УАЕ”, — поінформували в НАНЦ.

Попереду в судна — довга дорога через Атлантичний та Південний океани. Очікується, що криголам дістанеться «Вернадського» до кінця січня 2023 року.

До речі, «Ноосфера» йде до Антарктиди з великим тризубом на борту (розміром 1.25 м на 1.05 м). Два малі Державні Герби України були встановлені восени цього року під командуванням капітана Олександра Гришко під час ремонту та підготовки судна до антарктичного рейсу. Наші символи посіли чільне почесне місце — на фальштрубах з правого та лівого борту судна. Світ має бачити нашу незламність та впевненість у Перемозі повсюди, навіть посеред айсбергів та вічних снігів. Все буде Україна!”, — розповіли в НАНЦ.

 

З кінця січня до кінця травня 2022 року відбувся перший антарктичний сезон «Ноосфери». Судно успішно забезпечило ротацію зимівників на українській станції «Академік Вернадський», перезмінку полярників на польській станції «Арцтовський» та проведення унікальних досліджень з вивчення Південного океану.

«Ноосфера» належить Національному антарктичному науковому центру України. Власний океанографічний криголам дозволить Україні після тривалої перерви повернутися до досліджень Світового океану, розв’язати логістичні проблеми на антарктичній станції «Академік Вернадський» та розширити можливості сезонних експедицій, створювати науково-дослідні та логістичні консорціуми з іншими країнами, а також проводити дослідження не лише в Антарктиді, а й в Арктиці, і, за необхідності, в інших регіонах океану.

Криголам був придбаний в установи «Дослідження та інновації» Великобританії (куди входить Британська антарктична служба) за $5 млн. У серпні на судні піднято прапор України, а 5 жовтня воно прибуло з порту Фредеріксхавн (Данія) до нового порту приписки Одеса. У грудні 2021 — січні 2022 року на судні було проведене технічне обслуговування в доку ПАТ «Іллічівський судноремонтний завод» (ІСРЗ). Судно збудувала суднобудівна компанія Swan Hunter (Уоллсенд, Великобританія), спуск на воду відбувся у 1990 році. Довжина судна — 100 метрів, ширина — 18 метрів, водотоннажність — 5,7 тис. тонн. Судно здатне рухатися крізь шар льоду завтовшки до чотирьох метрів.

 




Привітання В.В.БЕЗДОЛЬНОГО


Асоціація портів України УКРПОРТ вітає з Днем народження Віктора Володимировича БЕЗДОЛЬНОГО – Президента Асоціації лоцманів України – об’єднання-партнера Асоціації портів України «УКРПОРТ».




Компанія з зернового коридору відкинула звин увачення у привласненні коштів американського хедж-фонду


GNT Group, яка керує зерновим терміналом «Олімпекс Купе Інтернешнл» в Одеському морському порту, відкидає звинувачення в нецільовому використанні кредитних коштів, готова погасити кредитні зобов’язання перед Argentem Creek Partners і відкрита до переговорів щодо надання усіх необхідних фінансових документів для проведення аудиту. Про це ідеться у заяві керуючої компанії G.N. Terminal Enterprises Limited.

Минулого тижня американський хедж-фонд Argentem Creek Partners повідомив, що розпочав примусові дії проти GNT Group. Це пов’язано з кредитними лініями сукупним розміром $75 млн, погодженими у листопаді 2019 року.

GNT Group заявляє про готовність погасити кредитні зобов’язання перед Argentem Creek Partners і відкриті до переговорів щодо надання усіх необхідних фінансових документів для проведення аудиту. Адже жодних порушень і нецільового використання кредитних коштів бути не могло. Ми хотіли б підкреслити, що GNT Group є одним з учасників, задіяних у зерновому коридорі за підтримки ООН і ніколи не вдавалися до жодних зловживань кредитними коштами за всю свою понад 20-річну історію”, — заявили в G.N. Terminal Enterprises Limited.

У компанії нагадали, що історія зернового терміналу «Олімпекс Купе Інтернешнл» в Одеському порту почалася ще у 2000 році. За понад 20 років збудовано з нуля один з десяти найбільших зернових терміналів в Україні. Весь цей час GNT Group співпрацювала з великими міжнародними компаніями та фінансовими інституціями. Обсяг інвестицій у розбудову терміналу сягнув понад $80 млн. Так, з 2009 по 2019 рік до проєкту залучалися кредитні кошти міжнародної компанії CHS Inc. та Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР).

У листопаді 2019 року керуюча компанія GNT Group залучила у Argentem Creek Partners дві кредитні лінії у розмірі $25 млн та $50 млн. Фактично, всі ці кошти були спрямовані на погашення кредиту ЄБРР та викуп 26% частки CHS Europe S.a.r.l. у зерновому терміналі «Олімпекс Купе Інтернешнл».

У своїй заяві фонд Argentem Creek Partners повідомив, що підозрює GNT Group у зловживанні наданими кредитними коштами. Але кредитний договір був укладений таким чином, що всі кредитні кошти мали суто цільове призначення, і будь-яке їхнє нецільове використання було неможливим. Крім того, кредитний договір був укладений так, що пряма комунікація з кредитором була відсутня, оскільки обслуговування кредитного договору було покладене на міжнародного довіреного управляючого — трастову компанію Madison Pacific Trust Limited», — наголосили в керуючій компанії GNT.

У компанії нагадали, що, у 2022 році Україна опинилася в ситуації повної морської блокади у зв’язку з війною з Росією, що суттєво вплинуло на фінансові показники усіх гравців ринку перевалки вантажів.

Кредитний договір дозволяв GNT Group відтерміновувати виплати по кредитам, на що були отримані обумовлені договором вейвери (відтермінування), наголосили в G.N. Terminal Enterprises Limited.