Колишній голова Адміністрації судноплавства очолить «Держгідрографію»


Кабінет міністрів на засіданні у вівторок, 27 грудня, погодив кандидатуру Віталія Кіндратіва на посаду начальника державної установи «Держгідрографія». Про це повідомив представник уряду у Верховній Раді Тарас Мельничук.

Минулого тижня Кабмін звільнив Віталія Кіндратіва з посади голови Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства (Адміністрації судноплавства), яку він обіймав з серпня 2021 року.

Також минулого тижня Олександр Щипцов, який очолював ДУ «Держгідрографія» з квітня 2018 року, оголосив про закінчення перебування на посаді її голови.

ДУ «Держгідрографія» — науково-виробничий комплекс, що спеціалізується на науково-технічній діяльності у сфері навігації, гідрографії та океанографії, забезпечує виконання міжнародних зобов’язань України щодо навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства. Належить до сфери управління Адміністрації судноплавства.

 




МІУ представило нового керівника Адміністрації судноплавства


Віце-прем’єр-міністр з відновлення України — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков та його профільний заступник Юрій Васьков офіційно представили колективу Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства (Адміністрації судноплавства) нового голову Євгенія Ігнатенка. Про це повідомила прес-служба Адміністрації судноплавства.

Перед новою командою стоїть задача по вдосконаленню роботи галузі, ефективній та прозорій діяльності в умовах військового часу. Важливо працювати із залученням міжнародних партнерів, переймаючи найкращий світовий досвід, попри існуючі перепони. Бажаю команді Адміністрації судноплавства плідної та злагодженої роботи”, — наголосив Кубраков.

Від понеділка, 26 грудня, Ігнатенко повноцінно приступив до виконання своїх обов’язків голови Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства.

Сьогодні мій перший робочий день з командою Адміністрації судноплавства. Перед нами стоять виклики та задачі, до яких я готовий. І які ми будемо вирішувати разом з вами. Це буде новий підхід на базі європейських нормативів. Дякую Олександру Кубракову та всій команді за довіру. Маючи неабиякий досвід в судноплавстві, зроблю все, що від мене залежить, аби суспільство було задоволено результатами нашої роботи”, — в свою чергу звернувся він до команди.

Колишній голова Віталій Кіндратів, якій також був присутній, подякував команді за зроблену роботу та підтримку, яку він отримував впродовж свого перебування на посаді голови Адміністрації судноплавства.

23 грудня Кабінет міністрів звільнив Віталія Кіндратіва, який очолював Адміністрацію судноплавства з серпня 2021 року, та призначив її головою Євгена Ігнатенка.

У квітні 2022 року колишня Державна служба морського та річкового транспорту (Морська адміністрація) після проведеної урядом оптимізації отримала нову назву — Державна служба морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства (Адміністрація судноплавства). Відомство реалізує державну політику у сфері морського та річкового транспорту, торговельного мореплавства, судноплавства на внутрішніх водних шляхах, навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства, а також у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибної галузі).

У жовтні 2021 року на посаду заступника голови Морської адміністрації було призначено Анатолія Іванкевича, заступника голови Морської адміністрації з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації — Віктора Вишньова. У серпні 2022 року першою заступницею голови Адміністрації судноплавства призначено Юлію Ворону.

Адміністрація судноплавства створена рішенням Кабміну 6 вересня 2017 року як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується урядом через міністра інфраструктури. Відомство реалізує державну політику у сфері морського та річкового транспорту, торговельного мореплавства, судноплавства на внутрішніх водних шляхах, навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства, а також у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибної галузі).

 




Найбільший світовий суднобудівник поміняв назву


Південнокорейська суднобудівна корпорація Hyundai Heavy Industries (HHI) змінила назву на HD Hyundai, повідомляє корейське бізнес видання Pulse.

На церемонії перейменування, що збіглася з 50-річчям компанії, керівництво HD Hyundai також оголосило про своє бачення бізнесу на найближчі роки. Це технологічні інновації, декарбонізація та цифровізація.

HD Hyundai будуватиме екологічно чисті судна, зокрема електричні, з використанням безпілотних технологій та інших передових цифрових рішень. Компанія має намір прискорити перехід до стійкої енергетики, орієнтованої на водень та біопаливо”, — йдеться в повідомленні.

На підтвердження цього HD Hyundai планує інвестувати до 2026 року $16,57 млрд в екологічно чисті та цифрові рішення.

HD Hyundai є найбільшою суднобудівною компанією світу. На її частку припадає близько 17% загального світового обсягу виробництва суден.

HD Hyundai є материнською компанією Korea Shipbuilding and Offshore Engineering (KSOE), яка, у свою чергу, контролює верфі Hyundai Heavy Industries, Hyundai Samho Heavy Industries та Hyundai Mipo Dockyard.

 

 




Зерновий коридор: відвантажено 15,5 млн тонн агропродукції


В рамках реалізації Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування морські порти Одеса, Чорноморськ та «Південний» відправили 594 судна, які експортували 15,5 млн тонн агропродукції до країн Азії, Африки та Європи. Про це повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури.

У неділю й понеділок, 25-26 грудня, порти Великої Одеси відправили дев’ять суден із 390 тис. тонн агропродукції. Серед них балкери ALANDA STAR та SSI PRIVILEGE з 68 тис. тонн пшениці для Єгипту та Індонезії, а також танкер EUROCHAMPION з 45 тис. тонн олії для Індії.

В портах під обробкою перебувають 24 судна. На них завантажують понад 860 тис. тонн української агропродукції.

Крім того, зерновим коридором у напрямку України рухаються три судна під завантаження 93 тис. тонн агропродукції.

У Босфорі на проведення інспекції СКЦ очікують 99 суден, з яких 72 — на захід до портів під завантаження, 27 — вже з українською агропродукцією. Деякі судна очікують у водах Туреччини понад місяць.

Це є результатом цілеспрямованих дій російської делегації, мета яких — сповільнити процес інспекцій суден. Спочатку вони скоротили кількість інспекційних груп до трьох, тепер почали затягувати час самих інспекцій. Представники Росії почали перевіряти навіть показники, які не передбачені документами СКЦ і не мають жодного відношення до предмету перевірки (наприклад, чи добре працюють суднові агрегати, скільки палива і таке інше). При такому алгоритмі перевірка одного судна займає від чотирьох годин. Це непродуктивно і сприяє збільшенню черги. Збільшення черги — це зменшення обсягу експорту агропродукції з наших портів і мільйонні збитки для вантажовласників через простої», — пояснив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрій Васьков.

Станом на 23 грудня в рамках зернової ініціативи порти Великої Одеси відправили 580 суден, які експортували 15 млн тонн українського продовольства до країн Африки, Азії та Європи.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією.

Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.

На зустрічі у Стамбулі у листопаді погоджено продовження дії Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море під егідою ООН ще на 120 днів — до середини березня 2023 року.

 

 




Експорт зерна відстає від графіка минулого сезону на 10 млн тонн


Експорт зернових з початку 2022-2023 маркетингового року (МР, липень 2022 — червень 2023) станом на 26 грудня становить 21,478 млн тонн проти 31,575 млн тонн на відповідну дату минулого МР.

За інформацією Державної митної служби, кукурудза стала єдиною зерновою культурою, яка продемонструвала зростання експорту в поточному сезоні — на 14,6%, до 11,806 млн тонн.

Експорт інших основних зернових зменшився, зокрема:

  • пшениці — на 49%, до 7,997 млн тонн;
  • ячменю — у в 3,3 разу, до 1,592 млн тонн.

Крім того, борошна експортовано 67 тис. тонн проти 59 тис. тонн роком раніше, зокрема пшеничного — 63,6 тис. тонн проти 58,1 тис. тонн.

Експорт зернових з початку грудня становить 3,595 млн тонн проти 5,479 млн тонн минулого МР.

У тому числі експорт пшениці збільшився на 24,2% — до 1,227 млн тонн. Експорт інших основних зернових зменшився, зокрема:

  • кукурудзи — на 46,7%, до 4,187 млн тонн;
  • ячменю — на 48,8%, до 244 тис. тонн.

Крім того, борошна експортовано з початку грудня 11,7 тис. тонн проти 6,6 тис. тонн роком раніше, зокрема пшеничного — 11,4 тис. тонн проти 6,4 тис. тонн.