Кабмін звільнив двох заступників голови Адміністрації судноплавства


Кабінет міністрів на засіданні у вівторок, 24 січня, звільнив заступників голови Адміністрації судноплавства Анатолія Іванкевича та Віктора Вишньова. Про це повідомив представник уряду у Верховній Раді Тарас Мельничук.

Звільнено: Іванкевича Анатолія Валерійовича з посади заступника голови Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України; Вишньова Віктора Михайловича з посади заступника голови Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації”, — написав Мельничук у Telegram.

Іванкевич та Вишньов були призначені заступниками голови Адміністрації судноплавства (раніше — Морської адміністрації) у жовтні 2021 року. У серпні 2022 року першою заступницею голови Адміністрації судноплавства призначено Юлію Ворону.

23 грудня 2022 року Кабінет міністрів призначив Євгенія Ігнатенка головою Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства (Адміністрації судноплавства). Одночасно Кабмін звільнив Віталія Кіндратіва, який очолював Адміністрацію судноплавства з серпня 2021 року.

У квітні 2022 року колишня Державна служба морського та річкового транспорту (Морська адміністрація) після проведеної урядом оптимізації отримала нову назву — Державна служба морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства (Адміністрація судноплавства). Відомство реалізує державну політику у сфері морського та річкового транспорту, торговельного мореплавства, судноплавства на внутрішніх водних шляхах, навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства, а також у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибної галузі).

 




Експорт української кукурудзи може скоротитися на 15% у 2022-2023 МР


Експорт кукурудзи з України у 2022-2023 маркетинговому році (МР, липень 2022 — червень 2023) демонструє тенденцію до скорочення порівняно з попереднім сезоном на 15% — до 23 млн тонн, прогнозує «АПК-Інформ».

За оцінками аналітиків, за умови подальшого функціонування «зернового коридору», експорт кукурудзи з України у 2022-2023 МР очікується на рівні 23 млн тонн, що на 15% поступиться підсумку попереднього сезону (27 млн тонн)”, — ідеться у прогнозі.

У грудні 2022 року експорт кукурудзи з України становив близько 3,1 млн тонн. Згідно з інформацією аналітиків, це є рекордним місячним показником від початку повномасштабного вторгнення Росії і на 21% перевищує відвантаження в листопаді, які становили 2,5 млн тонн. Водночас порівняно з груднем 2021 року, коли було відвантажено 4,9 млн тонн, експорт кукурудзи скоротився на 38%.

Головними імпортерами української кукурудзи у грудні 2022 року стали: Китай — 839,4 тис. тонн (27% постачань), Іспанія — 485,9 тис. тонн (16%) та Румунія — 417,6 тис. тонн (14%).

Від початку 2022-2023 МР станом на 20 січня Україна експортувала 14,2 млн тонн кукурудзи, зокрема у січні було відвантажено 1,6 млн тонн цієї культури.

 

 




До Африки відправлено майже 200 тис. тонн українського зерна з початку року


Від початку 2023 року до Африки у рамках Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів відправлено 194,4 тис. тонн агропродукції на 8 суднах, у тому числі — 46,5 тис. тонн пшениці. Про це повідомила прес-служба Міністерства аграрної політики та продовольства.

Зазначається, що днями з порту Чорноморськ вийшло четверте судно у межах ініціативи Grain from Ukraine. Amira Hana доставить 30 тис. тонн пшениці до порту Джибуті, а звідти українське зерно буде спрямоване до Ефіопії. Загалом до Ефіопії, яка перебуває на межі голоду, Україна вже доправила 238,3 тис. тонн пшениці.

Найбільше агропродукції від початку роботи «зернової ініціативи» поїхало до Африки у жовтні 2022 року. Тоді було завантажено 25 суден, загальний тоннаж становив 571,4 тис. тонн агропродукції.

За останні сім днів у межах зернового коридору Україна відправила 871 тис. тонн агропродукції, тому числі кукурудзи — 387 тис. тонн, пшениці — 287 тис. тонн.

На жаль, за останній тиждень не збільшилася добова кількість виходів суден із українських портів. Досі спостерігається найнижчий показник за всі майже 6 місяців роботи коридору — 2-3 судна на добу. Основна причина цьому — штучне перешкоджання роботі «зернової ініціативи» з боку російських інспекторів”, — наголосили в Мінагропроді.

Всього з початку роботи зернового коридору з українських морпортів вийшли 673 судна з 18,4 млн тонн української агропродукції.

Із жовтня 2022 року українські порти вимушені працювати менше ніж на половину своєї потужності, а обсяги недопостачання зернових на світовий ринок оцінюються у 2-3 млн тонн щомісяця. При цьому у Босфорі в черзі на інспекцію стоять понад 100 суден. Середній час очікування — від 2 до 5 тижнів, в результаті трейдери і судновласники зазнають збитків понад $20 тис. за кожен день простою.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

На зустрічі у Стамбулі у листопаді погоджено продовження дії Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море під егідою ООН ще на 120 днів — до середини березня 2023 року.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

 




Привітання керівників Асоціації портів України «УКРПОРТ» студентів морських вишів країни з Днем студентів


У День студента щиро вітаємо всю молодь, яка вирішили осягнути складну морську науку та отримати корисну морську спеціальність. Ваше навчання – це перший ступінь становлення вас як професіоналів.

Бажаємо подолати всі випробування, які вам готує навчання, найдостойнішим чином. Будьте впевнені у своїх прагненнях, дотримуйтесь їх з наполегливістю та запопадливістю!

Все  буде Україна!

 

Президент Асоціації портів України “УКРПОРТ”,

Народний депутат України 1994-2014 рр.,

Академік Транспортної Академії України,

Заслужений працівник транспорту України,

Почесний громадянин Одеської області

Ю.Б. Крук

 

Генеральний директор Асоціації портів України «Укрпорт»,

Академік Транспортної Академії  України, к.т.н.,

Почесний працівник морського та річкового транспорту,

Почесний працівник транспорту України

О. С. Леснік

 




Миколаївський порт готується до відновлення роботи


Колектив миколаївського морського порту не втрачає надії на відновлення роботи та вже напрацьовує проєкти з покращення обслуговування суден різних типів.

Порт Миколаєва готується до відновлення роботи. Про це заявив народний депутат, голова Комітету з питань аграрної та земельної політики Олександр Гайду під час візиту до Миколаївської філії ДП «АМПУ».

«Майже 18 мільйонів тонн агропродукції експортувала Україна морем, починаючи із серпня. На жаль, поки тільки з одеських портів. Миколаїв лишається поза «зерновим коридором». Як наслідок, сотні людей без роботи. Аграрії недоотримують кошти, адже витрати на логістику «з’їдають» доходи від урожаю», — зазначив Гайду.

За словами нардепа, відповіді на питання, коли саме Миколаїв приєднається до роботи «зернового коридору», поки немає. Вона залежить від успіхів ЗСУ на Кінбурнській косі, зусиль дипломатів та міжнародних партнерів.

«Відновлення роботи — одне з ключових завдань, яке обговорюється на найвищому рівні. Сподіваємося, його вдасться вирішити успішно. Це буде перемога для аграріїв, Миколаєва, України, а також потужним внеском у нашу та світову продовольчу безпеку», — додав голова комітету.