Робоча зустріч Президента Асоціації «Укрпорт» Ю.Б.Крука з  головою профільного комітету В.Б.Осиповим


14 березня 2023 р. Президент Асоціації портів України «Укрпорт» Ю.Б.Крук зустрівся з В.Б.Осиповим- Головою комітету з безпеки навколишнього середовища та життєдіяльності Асоціації портів України «Укрпорт», Президентом Південноукраїнського екологічного союзу,1м заступником Голови Одеської регіональної Національної спілки журналістів України, доктором філософії.

Під час зустрічі обговорювалися питання екологічної безпеки в портах України та  питання плановой  роботи комітету у цьому році.

Прес-служба Асоціації портів України «Укрпорт»

 




Мінагропрод пропонує змінити схему закупівель зерна для гуманітарної програми Grain from Ukraine


Міністерство аграрної політики та продовольства пропонує змінити схему закупівель агропродукції для гуманітарної продовольчої програми Grain from Ukraine, що реалізується спільно з ООН.

Як повідомила прес-служба Мінагропроду, така пропозиція була озвучена під час зустрічі міністра аграрної політики та продовольства Миколи Сольського із заступником в.о. керівника Департаменту логістики та публічних закупівель ООН Раміро Армандо де Олівейрою Лопесом да Сілвою.

Міністр озвучив ідею в рамках реалізації Grain from Ukraine, аби проводити закупівлю зерна за такою схемою: 50% передоплати навесні — на закупку зернових, а другу половину — восени вже після збору врожаю і за ринковою ціною”, — вказала прес-служба.

Закупівля зерна з передплатою 50% дозволить аграріям розуміти, що вони працюватимуть не в збиток, вважає Сольський.

Наприкінці минулого року та початку поточного порти Великої Одеси відправили п’ять суден із 140 тис. тонн гуманітарної пшениці від України для Ефіопії та Сомалі. Загалом у межах гуманітарної ініціативи Grain from Ukraine наша держава планує відправити до середини 2023 року понад 60 суден до Ефіопії, Судану, Південного Судану, Сомалі, Конго, Кенії, Ємену тощо.

Grain from Ukraine — продовольча ініціатива, спрямована на забезпечення зерном країни, які опинилися на межі голоду. Вона реалізується в партнерстві з Всесвітньою продовольчою програмою ООН (WFP). Про фінансову участь у програмі заявили понад 30 держав та Європейський Союз. Обсяг акумульованих коштів, наданих міжнародними партнерами для української ініціативи Grain from Ukraine становить майже $200 млн.

Перше судно Nord Vind (прапор — Барбадос) за цією програмою на початку грудня прибуло до порту Джибуті, звідки 25 тис. тонн пшениці було доставлено мешканцям Ефіопії.




Майно держстивідора «Білгород-Дністровський МТП» подорожчало більш ніж удвічі на приватизаційному аукціоні


 

На повторному аукціоні із приватизації єдиного майнового комплексу ДП «Білгород-Дністровський морський торговельний порт (МТП)» ціна активу збільшилася в 2,3 разу — до 220 млн грн. Про це повідомив начальник регіонального відділення Фонду державного майна (ФДМ) по Одеській та Миколаївській областях Олександр Славський.

220 млн 100 грн — найвища пропозиція за ЄМК ДП «Білгород-Дністровський морський торговельний порт» + ПДВ + погашення боргів”, — написав Славський у Facebook.

Згідно з даними системи Prozzoro.Продажі, в аукціоні взяли участь три потенційні інвестори. Переможцем стало ТОВ «Укрдонінвест», ціна активу піднялася до 220 000 100 грн із початкових 93,7 млн грн. Крім того, інвестор повинен погасити борги підприємства, які на сьогодні складають 109 млн грн.

Переможець аукціону має 20 робочих днів на сплату вартості лоту після дня завершення аукціону. Лише після надходження коштів до бюджету буде підписано договір купівлі-продажу.

Порт потребує дуже великих інвестицій для свого повноцінного розвитку: модернізації техніки, будівництва сучасних логістичних потужностей і звісно, днопоглиблення. Лише приватний власник зможе розпочати модернізацію, створити нові робочі місця з конкурентними зарплатами, що дасть поштовх для розвитку і міста, і бізнесу в Бессарабії та загалом в Україні”, — наголосив регіональний керівник ФДМ.

Славський нагадав, що це другий онлайн-аукціон з приватизації портів в Україні. Першим на такому аукціоні продано майновий комплекс ДП «МТП Усть-Дунайськ» за 201 млн грн + 40 млн грн ПДВ. До цього держава мала досвід лише концесії та різних форматів оренди у портах.

Перший аукціон з приватизації єдиного майнового комплексу ДП «Білгород-Дністровський МТП» зі стартовою ціною 187,574 млн грн, який був запланований на початку березня, не відбувся через відсутність заявок учасників.

Білгород-Дністровський МТП розташований на західному березі Дністровського лиману, розміщується на 59 га основної виробничої території порту та понад 5 га території портового пункту Бугаз у селищі Затока. Підприємство спеціалізується на перевантажені лісних вантажів, мінеральних добрив, залізорудних окатків, металопродукції та зернових вантажів. Захід суден здійснюється підхідним каналом морської частини Дністровсько-Царгородського гирла довжиною 1,5 км і Дністровсько-Лиманської частини — 14,5 км, глибина підхідного каналу — 3 метри (паспортна — 3,5-4,5 метра).

До складу обʼєкту також входять 9 суден, 4 тепловози, 18 портальних кранів та 56 транспортних засобів (частина транспорту надана в оренду).

У квітні ДП «Білгород-Дністровський МТП» розпочало роботу у форматі транспортно-логістичного центру до відкриття Чорного моря для судноплавства.

До повномасштабного російського вторгнення Кабінет міністрів планував приватизацію державних стивідорних компаній, які працюють у трьох малих морських портах України. Зокрема, конкурс на приватизацію ДП «Білгород-Дністровський МТП» планувалося оголосити у першому кварталі 2022 року. У травні 2021 року його майно було передане під управління ФДМ.

 




Експорт соняшника сягнув історичного максимуму за півріччя


 

Експорт насіння соняшника з України у першому півріччі 2022-2023 маркетингового року (МР, вересень 2022 серпень 2023) сягнув нового історичного максимуму — 1,54 млн тонн. Про це повідомляє аналітичний портал «АПК-Інформ» із посиланням на попередні дані.

Зазначається, що майже 80% від загального експорту насіння соняшника припало на країни Євросоюзу та 19% — на Туреччину.

Лідерами серед імпортерів стали Болгарія — 429 тис. тонн соняшника (частка в загальному імпорті склала 28%) та Румунія — 406 тис. тонн (частка — 26%).

Аналітики зауважують, що останні кілька місяців спостерігається поступове скорочення експорту олійної культури з України, зумовлене зниженням попиту та цін імпортерів на тлі достатньої пропозиції соняшника в Європі, зокрема в її східній частині. Також на це впливає збільшення навантаження на логістику у разі експорті через західний український кордон.

Водночас робота зернового коридору також залишається ускладненою, що суттєво обмежує внутрішню переробку і сприяє подальшій активній пропозиції українського соняшника на експортному ринку.

Згідно з оцінкою ІА «АПК-Інформ», у другій половині 2022-2023 МР з України можуть ще експортовати близько 800-900 тис. тонн насіння соняшника.

За прогнозом асоціації «Укроліяпром», у 2022-2023 МР в Україні планують переробити 8,5-10 млн тонн соняшника. Водночас експорт насіння може становити 2-3,5 млн тонн.

У 2021-2022 МР експорт соняшника з України сягнув рекордних на той час 1,63 млн тонн.