«Зернова ініціатива»: мільйон тонн української агропродукції відправлено для Єгипту


30 березня, з портів Великої Одеси вийшли 6 суден з українським продовольством. Серед них балкер SERENITY IBTIHAJ з 27 тисячами тонн пшениці для Єгипту.

 

З початку роботи «Зернової ініціативи» 44 судна експортували до цієї африканської країни 1 мільйон тонн української агропродукції.

 

Єгипет — найбільш густонаселена країна серед арабських держав та третя за чисельністю населення в Африці. Оскільки Єгипет переживає фінансову кризу, то країна залежить від системних постачань зерна та стабільної ціни. Ці потреби країни здатна забезпечити планомірно працююча «Зернова ініціатива». На останньому тендері Єгипет придбав ще одну нову партію української пшениці обсягом 120 тисяч тонн. Вона буде відправлена наступного місяця.

 

Україна продовжує бути гарантом продовольчої безпеки для всього світу. Міжнародна спільнота могла б отримувати більше української агропродукції, якби росіяни цілеспрямовано не сповільнювали інспекції суден в Босфорі.

 

Станом на вечір 30 березня, 89 суден очікують інспекції в територіальних водах Туреччини.

 

З 1 серпня з портів Великої Одеси 857 суден експортували 26,2 мільйона тонн українського продовольства до країн Азії, Європи та Африки.

 

 

Посилання на сайт: https://mtu.gov.ua/news/34166.html




У Ренійському порту з’явиться новий стивідор із перевалкою до 2 млн тонн на рік


На території Ренійського морського порту має намір розпочати свою діяльність нова компанія — ТОВ «Фрам Шиппінг». Про це повідомили у виконкомі Ренійської міськради, передає «Юг.Today».

Фірма офіційно зареєстрована у смт Бородіно колишнього Тарутинського району Одеської області (зараз — Болградський район).

Згідно з офіційною інформацією, компанія «Фрам шиппінг» планує працювати в акваторії та на причалах ДП «Ренійський морський торговельний порт» (ДП «РМТП») та Ренійської філії ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ). Йдеться про причали №17, №18, №34, №35, №36 та №37. Технологічний процес, який застосовуватиме фірма, передбачає перевалку сипучих вантажів прямим варіантом, тобто з автотранспорту на судна за допомогою стрічкового конвеєра (без зберігання вантажів на складах порту).

Компанія «Фрам шиппінг» орієнтована на постачання сипких експортних вантажів, що, за словами керівництва ТОВ, «позитивно вплине на економічні показники розвитку Одеського регіону». У виробничому процесі фірми буде задіяно близько 70 кваліфікованих працівників морської галузі. Крім того, як стверджують у компанії, перевалка вантажів здійснюватиметься з використанням енерго- та ресурсозберігаючих технологій та високоефективного обладнання передових європейських виробників.

Загалом ТОВ «Фрам шиппінг» планує переробляти 2 млн тонн вантажів на рік. Зокрема, головними вантажами будуть зерно (800 тис. тонн), олійні культури (800 тис. тонн) та продукти їхньої переробки (400 тис. тонн).

На сьогодні компанія проходить передбачену законом складну процедуру оцінки її господарської діяльності на навколишнє середовище та санітарно-епідемічну безпеку місцевого населення.

 




Кілійський завод УДП почав самостійно ремонтувати гідравлічні кришки люків суховантажа


Кілійський суднобудівно-судноремонтний завод (КСБСРЗ), який є структурним підрозділом ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП), вперше виконав ремонт кришок суховантажного судна, які піднімаються за допомогою системи гідравліки. Про це повідомила прес-служба УДП.

Після докового ремонту на продовження документів Регістру на п’ятирічний термін спущений зі сліпу теплохід «Микола Будніков». У найближчі дні плануються ходові випробування. Буде перевірено роботу гвинторульового комплексу, підрулюючого та якірного пристроїв (на головні двигуни, дизель-генератори, балони пускового повітря, пожежний та баластовий насоси відповідні документи Регістру вже отримані)”, — вказала прес-служба.

Власне докові ремонтні роботи зайняли 45 діб. На заводі було проведено розбирання і ремонт гвинторульового комплексу, проведені корпусні роботи із заміною металу, очищення та фарбування корпусу судна, трюму, надбудови, люкових закриттів, відремонтовано якірні ланцюги носового та кормового якірних пристроїв.

Цей тип самохідних суховантажних суден обладнаний важкими кришками верхнього люкового закриття (ВЛЗ), які піднімаються за допомогою системи гідравліки. Тому під час ремонту здійснено відновлення гідроциліндрів: заміна манжет, штоків (які були виготовлені механічним цехом КСБСРЗ). Залишився останній етап робіт — заміна гумових ущільнень кришок ВЛЗ, які виготовляються за замовленням”, — повідомили в УДП.

Зазначається, що раніше ремонти подібних кришок ВЛЗ на Кілійському заводі не проводилися — їх виконували лише на іноземних верфях.

У лютому Кілійський СБСРЗ розпочав виконувати капітальні ремонти суден з повним фарбуванням корпусу.

Раніше стало відомо, що УДП планує приєднати ХОСП «База технічного обслуговування флоту» (БТОФ) до КСБСРЗ і створити єдиний судноремонтний підрозділ.

КСБСРЗ спеціалізується на будівництві корпусів суден та судноремонті будь-якої складності. Підприємство будує річкові судна та судна типу «річка-море» (баржі, танкери, самохідні землевивізні шаланди, ліхтери, хімовози, контейнеровози, яхти), ремонтує річкові та морські буксири, несамохідні та самохідні суховантажні та наливні судна. За роки незалежності України завод збудував понад 150 корпусів суден, понад 60 барж типу SL, SLG, EVRO — TAF, FNG, RTS, відремонтував понад 1400 одиниць флоту.

ПрАТ «УДП» здійснює річкові вантажоперевезення по Дунаю. Компанія експлуатує понад 20 самохідних суден вантажного річкового флоту та приблизно 200 несамохідних суден, що дозволяє оперувати приблизно 20 баржевими караванами. Основу вантажів у 2022 році складають зернові та металургійна сировина. Крім того, компанія почала розвивати напрям контейнерних перевезень і запустила регулярні контейнерні каравани.

Компанія у 2022 році збільшила перевезення вантажів порівняно з 2021 роком. Зокрема, у січні-жовтні річковим флотом перевезено майже 1,5 млн тонн вантажів.

За підсумками 2022 року ПрАТ «УДП» одержало понад 1 млрд грн прибутку після 38 млн грн збитку за попередній рік.

 

 




«Укрзалізниця» удвічі збільшила розрахункову швидкість зерновозів у напрямку портів


«Укрзалізниця» підвищила розрахункові швидкості руху для спеціалізованого рухомого складу у квітні 2023 року, передає Rail.insider.

Так, середня швидкість транспортування зерновоза в експортному сполученні через морські порти зросте до 315 км на добу для маршрутних відправок. Це більш ніж удвічі вище, ніж у березні, коли показник становив 148 км на добу.

Натомість для повагонних відправок швидкість зросла на 14 км — зі 136 до 150 км на добу. Такі ж відправки, але у внутрішньому та імпортному сполученнях пришвидшаться більш ніж утричі — з 63 до 204 км на добу. Для маршрутних відправок фіксується зростання на майже 100 км — зі 195 до 293 км на добу.

Окрім того, значне збільшення середніх швидкостей спостерігається і для переобладнаних піввагонів. Зокрема, більш ніж утричі пришвидшиться перевезення такого типу рухомого складу у внутрішньому та імпортному сполученні для групових відправок у квітні порівняно з березнем — 168 проти 52 км на добу.

 

 




Участь Президента Асоціації портів України «Укрпорт» Ю.Б.Крука в конференції з  підтримки  підприємств, потерпілих внаслідок війни


30 березня 2023 року Президент Асоціації портів України «Укрпорт» Ю.Б.Крук прийняв участь в роботі конференції «Перспективи захисту прав українських підприємців та підприємств на відшкодування шкоди, завданої внаслідок розв’язання і ведення агресивної війни росії проти України».

Організатори конференції: Український союз промисловців і підприємців (УСПП), Благодійний фонд

«Міжнародний рух за права потерпілих внаслідок російської агресії» та експерти проєкту «Юридичні Сили України».

Під час конференції були розглянуті та обговорені  питання реалізації права  українського бізнесу про відшкодування шкоди до агресора та його пособників, алгоритм дій для отримання статусу потерпілого, особливості обrрунтування правової позиції потерпілого 1 права вимоги (кредитора) до агресора та його пособників і т.п.

 

Прес-служба Асоціації портів України «Укрпорт»