Асоціація «УКРПОРТ»: робоча нарада з питань кранових перевантажувальних комплексів з керованим експлуатаційним ресурсом з фахівцями портової галузі України


23 травня 2023 року в офісі Асоціації портів України «Укрпорт» пройшла робоча нарада з питань кранових перевантажувальних комплексів з керованим експлуатаційним ресурсом, організована і проведена Асоціацією «Укрпорт» разом з експертно-технічним центром «Діалаб».

В роботі наради взяли участь від Асоціації «УКРПОРТ» – Президент Асоціації Ю.Б.Крук, Генеральний директор Асоціації О.С.Леснік, член Ради Асоціації «Укрпорт»,Почесний президент Одеського морського порту М.П.Павлюк; від Одеського національного морського університету – Доктор технічних наук, проф. В.М. Пустовий; від Експертно-технічного центру «Діалаб» – Генеральний директор В.М. Пустовий, директор М.В. Триколенко, технічний директор, к.т.н., доцент кафедри «ПТМ та ІПТО»  П.О. Семенов,  заступники директорів з експлуатації, головні інженери, начальники механізації  державних підприємств морських торговельних портів  Одеса, Чорноморськ, Південний, Ізмаїл, Рені, та приватних стивідорних компаній «Металзюкрайн корп ЛТД», «НОВОТЕХ-ТЕРМІНАЛ»,«УНСК», «НОВОЛОГ», «Бруклін-Київ», «ТГТ ФОРВАРД»,  «Свіфт-Сервіс», «ПОРТ СЕРВІС ПЛЮС».

На нараді були заслухані та обговорені інформації:

– Доктора технічних наук, проф. ОНМУ, генерального директора Експертно-технічного центру ТОВ «Фірма «Діалаб» В.М.Пустового про результати комплексних досліджень щодо наявного фактичного стану парку портальних кранів в морських портах України та пропозиції щодо впровадження  сучасної технології та технічної експлуатації портових кранів із керованим експлуатаційним ресурсом для вантажопереробки генеральних, навалювальних та контейнерних вантажів в портах.

– Представників компаній – виробників портальних кранів та іншої портової перевантажувальної техніки:

  1. Директора ТОВ «Свіфт-Сервіс» О.О.Андрієнко – офіційного представника та сервісного центра групи компанії «Лібхерр» на території України;
  2. Директора ТОВ «ПОРТ СЕРВІС ПЛЮС» О.А. Нестерова – ексклюзивного представника та сервісного центра групи компанії «Бедескі» на території України;

Також були заслухані та обговорені питання та пропозиції представників портів та підприємств галузі присутніх на нараді.

Наприкінці засідання учасники заходу прийняли наступне рішення:

1.Прийняти до відома інформацію про результати комплексних досліджень щодо наявного стану парку портальних кранів в морських портах України та пропозиції щодо впровадження сучасної технології та технічної експлуатації портових кранів із керованим експлуатаційним ресурсом для вантажопереробки генеральних, навалювальних та контейнерних вантажів в портах, про виробництво портальних кранів та іншої портової перевантажувальної техніки – компаній «Лібхерр» (Німеччина) та «Бедескі» (Італія), а також пропозиції представників портів та підприємств галузі присутніх на нараді.

  1. Вважати за доцільним провести у подальшому аналогічні наради із представниками державних морських портів України, приватних стивідорних компаній та підприємств морського та річкового транспорту України, їх іноземними партнерами, банківськими структурами, потенційними інвесторами, тощо.
  2. Вважати за доцільним вже зараз:

– розпочати підготовку проектів “перезавантаження” п’яти основних портів галузі:

«МТП «Южний»; «Ізмаїльський МТП»; «Одеський МТП»; «МТП «Чорноморськ»; «Ренійський МТП».

– приступити до перепідготовки та навчання спеціалістів відділів механізації портів новим технологіям вантажопереробки на кафедрі “Підйомно-транспортних машин…” ОНМУ.

Планується організувати короткострокові курси для перепідготовки механіків відділів механізації портів.

– Звернутись з проханням до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України щодо визначення можливих варіантів вирішення питань фінансування робіт з «перезавантаження» портової механізації портів України (в тому числі – за підтримки міжнародних партнерів України).

Розрахунки щодо необхідних обсягів фінансування з відповідним обґрунтуванням по кожному конкретному підприємству можуть бути представлені міністерству згідно із наданими ним рекомендаціями та вимогами.

 

 

     

     

Прес-служба Асоціації портів України «Укрпорт»

 

 




Зерновий коридор: Росія майже місяць блокує роботу порту «Південний»


Спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі відновив інспекції суден, які рухаються до портів Одеса та Чорноморськ у рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море, проте рух до порту «Південний» продовжує блокуватися представниками Росії. Про це повідомила прес-служба Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури.

Так, 19 травня, було проінспектовано три судна, які пройшли на завантаження до портів Одеса та «Чорноморськ». В інспекції і реєстрації суден на порт «Південний» Росія відмовила в односторонньому порядку і без пояснення причин.

20 травня російська делегація в СКЦ погодилася провести 7 інспекцій вхідного флоту на порти Одеса та «Чорноморськ», але провела лише дві. Всі заявлені на порт «Південний» Росія знов викреслила як з реєстраційного списку, так і з інспекційного плану.

21 травня було заплановано лише чотири інспекції, а фактично проведено три — і знов без суден на порт «Південний».

Таку деструктивну політику країна-агресор здійснює вже майже місяць, з 29 квітня 2023 року. Наразі в порту «Південний» понад 1,5 млн тонн агропродукції для 10 країн світу, в тому числі Африка та Азія, має бути завантажено на 26 суден, які продовжують очікувати в територіальних водах Туреччини”, — вказала прес-служба.

Наразі роботу порту «Південний» через брак флоту зупинено.

Фактично Росія не допускає його до участі в Чорноморській зерновій ініціативі, що є черговим грубим порушенням підписаної угоди. Таким чином Росія знайшла новий шлях, як зменшити ефективність «зернової угоди» і відповідно зменшити експорт на потреби світу. Адже порт «Південний» є найбільшим портом за пропускною здатністю і його виключення суттєво вплине на зменшення експортних обсягів”, — заявили в МІУ.

Росія вкотре демонструє, що для неї не існує ані норм міжнародного права, ані принципів, наголошують у міністерстві.

Країна-агресор не планує виконувати домовленості, під якими вона сама підписалась, і продовжує використовувати їжу, як зброю в політиці шантажу. Сподіваємося партнери по угоді знайдуть рішення. В протилежному випадку змушені констатувати, що «Зернова ініціатива» не працює на умовах підписаної всіма сторонами угоди”, — підсумували в МІУ.

17 травня Україна, ООН, Туреччина і Росія домовилися про продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море до 18 липня 2023 року.

Росія погрожувала вийти із зернової ініціативи з 18 травня — на половині стандартного чотиримісячного терміну дії угоди — якщо не будуть виконані її вимоги. У квітні та з початку травня її представники у СКЦ неодноразово створювали перешкоди для реєстрації суден у зерновій ініціативі та відмовилися працювати за планами українських портів. Це скоротило включення нових суден у зерновий коридор.

Останнє наразі судно, яке навантажувалося українською агропродукцією в рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, у середу, 17 травня, вирушило зерновим коридором з України. У період із 7 по 18 травня жодне судно не було пропущено до українських портів в рамках Чорноморської зернової ініціативи.

Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця заявляв на засіданні Ради Безпеки ООН, що Росія вдає, ніби має збитки від Чорноморської зернової ініціативи, хоча насправді вдвічі збільшила експорт свого зерна.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

З початку дії «зернової ініціативи», за даними ООН, з українських портів у Чорному морі відправлено 952 судна, які транспортували до країн Африки, Азії та Європи 30,3 млн тонн агропродукції, у тому числі кукурудзи — 15,3 млн тонн, пшениці — 8,4 млн тонн, соняшникової олії — 1,5 млн тонн.




Grain Ukraine повертається. Український зерновий ринок збереться на свою традиційну зустріч 30-31 травня


Вже 30-31 травня ключові гравці аграрного ринку зберуться в Києві на зерновій конференції Grain Ukraine-2023. Програма обіцяє бути дуже насиченою. Головна тема цього року — «Український аграрний бізнес: розвиток в умовах війни».

Під час офіційної програми експерти говоритимуть про вплив війни в Україні на міжнародний ринок зерна, перспективи та обмеження євроінтеграції України в агросфері, безпеку та надійність логістичних ланцюжків, очікування зернотрейдерів на новий сезон, перспективи українського зерна на основних ринках збуту (Євросоюз, Африка, азійські ринки), диверсифікацію агрохолдингів та плани відбудови на 2023-2024 роки.

Серед спікерів події — перші особи аграрних холдингів та зернотрейдерів, представники влади та експерти ринку:

  • партнер Sunstone Brokers
  • , генеральний директор «Кернел»
  • , власник компанії Agromino, президент Українсько-Чеської Торгово-промислової палати
  • , генеральний директор Continental Farmers Group
  • , голова Комітету з питань аграрної та земельної політики Верховної Ради
  • заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України
  • , співвласник Групи терміналів TIS
  • операційний директор АТ «Укрзалізниця»
  • , заступниця голови в Україні (Промисловість, Торгівля та Агробізнес), ЄБРР
  • , директор з аграрних інвестицій представництва NCH в Україні
  • , комерційна директорка HarvEast
  • , співвласник та СЕО компанії HD-group
  • , директор з логістики та директор ТОВ «Кернел-Трейд»
  • , директор з торгівлі «НІБУЛОН»
  • , керівник торговельного відділу Cargill
  • , радник голови правління компанії МХП
  • , співвласник та виконавчий директор агропромислового холдингу Agricom Group
  • , операційний партнер торговельно-аналітичної компанії Barva Invest
  • , заступник директора ТОВ Драгон Капітал
  • , генеральний директор Контейнерного терміналу Мостиська
  • , директор MOST Logistic Terminal
  • , виконавчий директор UkraineInvest
  • , голова Рівненської обласної державної адміністрації
  • , президент Української зернової асоціації
  • , засновниця та партнерка Trend&Hedge Club

Всього на події виступить 40+ спікерів — експертів ринку та офіційних осіб, серед учасників конференції — 400+ ключових гравців зернового ринку.

В перший вечір події в партнерстві з Superhumans відбудеться благодійний вечір та аукціон на підтримку аграріїв, які втратили кінцівки під час війни.

Дізнатися більше та забронювати участь у конференції ще можна на сайті події grain-ukraine.com

Слідкуйте за новинами конференції:
https://www.facebook.com/grainukraine/
https://www.linkedin.com/in/grainukraine/

Конференція GRAIN UKRAINE — міжнародна галузева платформа для діалогу найбільших представників агроринку, керівників українських агропродовольчих компаній, комерційних та інвестиційних банків, а також технологічних трендсеттерів в агросфері. Тут обговорюються останні тренди аграрного ринку, а також розвиток стійких бізнес-моделей і впровадження технологічних агроінновацій.

 

 

 




Експорт зерна може збільшитися удвічі після розблокування портів Миколаївщини — Мінагропрод


Україна збільшить експорт агропродукції вдвічі, якщо вдасться розблокувати морські порти у Миколаївській області. Про це заявив міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський, передає «Укрінформ».

Велике значення має Миколаїв, тому що він співставний по розмірах із портами Великої Одеси, з його розблокуванням Україна може збільшити приблизно вдвічі експорт, здешевити логістику, відповідно, українське аграрії отримають більше грошей”, — сказав Сольський.

За його словами, важливе не тільки відкриття Миколаєва, а й кількість суден, які пропускаються на Босфорі. Тому що, якщо їх буде недостатньо, не важливо, скільки портів будуть відкритими, це нічого не дасть.

Також важливо говорити про тих людей, які готові працювати на цих суднах, оскільки фактор небезпеки залишається суттєвим”, — додав Сольський.

Раніше Україна зверталася до ООН і Туреччини, які є підписантами та гарантами «зернової ініціативи», з пропозицією внести порти Миколаївщини в угоду, проте вони поки що цієї можливості не підтвердили.

17 травня Україна, ООН, Туреччина і Росія домовилися про продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море до 18 липня 2023 року.

19 травня Спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі відновив інспекції суден, які рухаються до портів Одеса та Чорноморськ у рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море, проте рух до найбільш глибоководного порту «Південний» продовжує блокуватися представниками Росії.

Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця заявляв на засіданні Ради Безпеки ООН, що Росія вдає, ніби має збитки від Чорноморської зернової ініціативи, хоча насправді вдвічі збільшила експорт свого зерна.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

З початку дії «зернової ініціативи», за даними ООН, з українських портів у Чорному морі відправлено 953 судна, які транспортували до країн Африки, Азії та Європи 30,3 млн тонн агропродукції, у тому числі кукурудзи — 15,3 млн тонн, пшениці — 8,4 млн тонн, соняшникової олії — 1,5 млн тонн.

 




Оператори порту «Південний» просять Зеленського допомогти розблокувати порт


Стивідори найбільшого морського порту України «Південний» звернулися до Президента України Володимира Зеленського з проханням посприяти відновленню роботи порту, який заблоковано через саботаж представників Росії у Спільному координаційному центрі (СКЦ). Про це повідомила прес-служба групи терміналів ТІС.

Вельмишановний Пане Президенте! Ми, підприємства, які є портовими операторами найбільшого українського морського порту «Південний», від імені трудових колективів, де працюють більше, ніж 10 тис. співробітників, щиро дякуємо Вам за великі зусилля щодо організації Чорноморської зернової ініціативи та її подальшого продовження, яка надає змогу великій галузі працювати, підтримуючи економіку країни в складні часи та позитивно впливати на обороноспроможність нашої України в протистоянні з агресором. Діяльність наших підприємств в акваторії морського порту «Південний» дає змогу формувати більше за 80% всіх надходжень до місцевих бюджетів ОТГ міста Южне та смт. Визирка, де сукупно проживає 45 тис. людей. Пане Президенте, ми змушені просити Вас звернути увагу на прикрий факт систематичного саботажу Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів (Чорноморської зернової ініціативи)”, — ідеться у зверненні.

Починаючи з 29 квітня 2023 року, жодного судна в морський порт «Південний» не було включено до інспекції СКЦ в Стамбулі та відповідними інспекційними групами. Сторона агресора щоденно, без пояснення причин, відмовляє в інспектуванні суден, що прямують до морського порту «Південний».

На тлі загального штучного сповільнення роботи Чорноморської зернової ініціативи, яке впливає також i на два інших порти-учасники Чорноморської зернової ініціативи, такі дії критично впливають на обсяги експорту української продукції (зернових, соняшникової олії та шротів) та не дозволяють Україні виконувати наші зобов’язання перед ООН та Туреччиною щодо спільного забезпечення продовольчої безпеки у с віті.

Наразі з трьох українських портів, які зазначені в Чорноморській зерновій ініціативі, де-факто працюють лише два. Тим часом найбільші за пропускною здатністю вантажні потужності зосереджено саме в морському порту «Південний», що означає фактичне блокування 50% обсягів експорту української продукції.

Понад 1,5 млн тонн зернових та соняшникової олії, що вже два місяці зберігаються на потужностях операторів порту «Південний» для відправки у країни Африки та Азії, не можуть бути експортовані в зв’язку з вищенаведеним саботажем. При цьому, в черзі до порту «Південний» очікують 26 суден, витрати на вимушений простій флоту вже перевищують $50 млн.

Таким чином, описаний саботаж автоматично впливає на майбутні контракти із трейдерами — наразі вони не укладаються та не будуть укладатися до моменту прозорого розуміння ефективності роботи Чорноморської зернової ініціативи”, — поінформували стивідори.

Отже, Україна фактично не виконує половину зобов‘язань, які взяла на себе перед ООН та Туреччиною щодо постачання продовольства на світові ринки. Тим часом, Росія експортує свої зернові вільно та без жодних інспекцій, фактично викреслюючи Україну з економічної карти постачальників продовольства (зерна, соняшникової олії та шротів) на світові ринки», — наголошують стивідори. Світ у черговий раз поставлено на межу голоду через злочинні дії Росії.

У зв’язку з наведеним вище, просимо Вашого негайного втручання в дану ситуацію. Вважаємо, що даний факт може бути неочевидним нашим міжнародним партнерам, а саме Організації Об’єднаних Націй та Туреччині, які також взяли на себе зобов’язання перед 400 млн людей, залежних від українського продовольства, тож просимо Вас звернути ïx увагу на описаний прикрий факт. Ми готові долучитися до будь-якого формату перемовин та надати усю необхідну інформацію”, — наголошується у зверненні.

Звернення підписали: ТОВ «ТІС», ТОВ «ТІС-Зерно», ТОВ «ТІС-Міндобрива», ТОВ «М.В. Карго», ТОВ «ДП Ворлд ТІС-Південний», ТОВ «ТІС-Руда», ТОВ «ТІС-Вугілля», ТОВ «ТІС-24 причал», АТ «Одеський припортовий завод», ТОВ «Термінал Боріваж», ТОВ «Дельта Вілмар Україна», ТОВ «Стивідорінг і К», ТОВ «Олсідз Блек Сі», ТОВ «Оіл Експорт Термінал».

17 травня Україна, ООН, Туреччина і Росія домовилися про продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море до 18 липня 2023 року.

19 травня Спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі відновив інспекції суден, які рухаються до портів Одеса та Чорноморськ у рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море, проте рух до найбільш глибоководного порту «Південний» продовжує блокуватися представниками Росії.

Останнє наразі судно, яке навантажувалося українською агропродукцією в рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, у середу, 17 травня, вирушило зерновим коридором з України. У період із 7 по 18 травня жодне судно не було пропущено до українських портів в рамках Чорноморської зернової ініціативи.

Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця заявляв на засіданні Ради Безпеки ООН, що Росія вдає, ніби має збитки від Чорноморської зернової ініціативи, хоча насправді вдвічі збільшила експорт свого зерна.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

З початку дії «зернової ініціативи», за даними ООН, з українських портів у Чорному морі відправлено 952 судна, які транспортували до країн Африки, Азії та Європи 30,3 млн тонн агропродукції, у тому числі кукурудзи — 15,3 млн тонн, пшениці — 8,4 млн тонн, соняшникової олії — 1,5 млн тонн.

Фото: facebook.com/tis.terminals