В Одеському порту продають пошкоджений російською ракетою плавдок


 

ДП «Одеський порт» виставило на аукціон плавдок №4, який має пробоїни через влучання російської ракети.

Згідно з оголошенням у системі Prozorro, плавучий док перебуває в акваторії Одеського морського порту в районі Митної площі у частково затопленому стані. Конструктивні корпусні елементи, обладнання та механізми в основному перебувають під водою.

Зазначається, що плавдок пошкоджено внаслідок ракетного обстрілу Одеської області Росією. Водолази обстежили обладнання, яке отримало пробоїни. Встановлено, що воно технічно несправне, не придатне для ремонту та його подальша експлуатація неможлива.

Акціон призначено на 9 червня 2023 року. Стартова ціна лоту — понад 15,553 млн грн, розмір гарантійного внеску — майже 1,6 млн грн.

Плавдок №4 збудували 1974 року на Іллічівському судноремонтному заводі. Він має довжину 168 метрів, ширину — 41 метрів, висоту понтона — 4,5 метра, вантажопідйомність — 15 тис. тонн.

Держстивідор «Одеський порт» (раніше — ОМТП) прийняв плавдок в експлуатацію у квітні 2007 року, разом з іншим майном Одеського судноремонтного заводу №1. У 2011 році плавдок №4 вивели з експлуатації.




Немає офіційних даних про приєднання миколаївських портів до зернового коридору — Кім


 

У питанні відкриття морських портів Миколаївської області спостерігається прогрес, утім офіційних даних про те, що Миколаїв може приєднатися до Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море наразі немає. Про це заявив начальник Миколаївської ОВА Віталій Кім під час брифінгу у «Медіацентрі Україна — Укрінформ».

Безумовно прогрес є. З самого початку агресії Міністерство та Офіс працювали над тим, щоб Миколаїв долучити до «зернового коридору». Попри заяви, які я чую, щодо виведення кораблів з акваторії миколаївської, на зараз офіційно нема в мене даних, що Миколаїв може приєднатися до «зернового коридору». Всі над цим працюють, але на зараз я це офіційно підтвердити не можу”, — сказав Кім.

Він зауважив, що питання виходу суден з акваторії Миколаївського порту залежить від політичних рішень.

Моя позиція, що всі судна, які хочуть вийти з акваторії Миколаївського порту, мають виходити. Окрім російських чи білоруських, які арештовані, якщо вони в нас є. Але через загрозу росіян із Кінбурнської коси і обстріли останнього разу, коли ми намагалися вивезти дві баржі «Нібулону», це питання було на зупинці. В нас — все готово, позиція, що ми готові віддавати судна й іноземні, й наші, щоб вони вийшли в більш безпечний регіон. Але це залежить від політичних рішень”, — наголосив начальник Миколаївської ОВА.

Раніше Україна зверталася до ООН і Туреччини, які є підписантами та гарантами «зернової ініціативи», з пропозицією внести порти Миколаївщини в угоду, проте вони поки що цієї можливості не підтвердили. За даними Мінагропроду, Україна може збільшити експорт агропродукції вдвічі, якщо вдасться розблокувати морські порти у Миколаївській області.

17 травня Україна, ООН, Туреччина і Росія домовилися про продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море до 18 липня 2023 року.

19 травня Спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі відновив інспекції суден, які рухаються до портів Одеса та Чорноморськ у рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море, проте рух до найбільш глибоководного порту «Південний» продовжує блокуватися представниками Росії.

Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця заявляв на засіданні Ради Безпеки ООН, що Росія вдає, ніби має збитки від Чорноморської зернової ініціативи, хоча насправді вдвічі збільшила експорт свого зерна.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.

З початку дії «зернової ініціативи», за даними ООН, з українських портів у Чорному морі відправлено 953 судна, які транспортували до країн Африки, Азії та Європи 30,3 млн тонн агропродукції, у тому числі кукурудзи — 15,3 млн тонн, пшениці — 8,4 млн тонн, соняшникової олії — 1,5 млн тонн.

 

 




ФДМ віддасть в оренду три об’єкти у Ренійському порту


Фонд державного майна (ФДМ) оголосив про проведення у червні трьох електронних аукціонів з оренди об’єктів нерухомості у Ренійському порту.

Згідно з повідомленням ФДМ, 2 червня заплановано аукціон з оренди виробничої будівлі нафтової дільниці площею 116 квадратних метрів. Стартова ціна — 1,8 тис. грн.

6 червня повинні відбутися аукціони з оренди складів площею 2194 квадратних метрів і 1450 квадратних метрів. Їх початкова ціна становить 39,7 тис. грн і 27,2 тис. грн відповідно.

Усі об’єкти перебувають у задовільному стані та підключені до комунікацій. Цільове призначення об’єктів не обмежується”, — зазначається в оголошенні.

Строк оренди — до кінця воєнного стану стану, плюс 12 місяців після його припинення.

Ренійський порт розташований на березі Дунаю і після початку повномасштабного вторгнення став важливою складовою морської логістики. Він продовжив працювати та за результатами 2022 року обробив найбільшу кількість вантажів за часів незалежності України.

 

 




У морі біля України плавають понад 400 мін — Сили оборони


У водах Чорного моря біля України наразі перебувають понад 400 морських мін, встановлених Росією. Про це повідомила начальниця об’єднаного координаційного прес-центру Сил оборони півдня Наталя Гуменюк.

Море України заміноване, зокрема, містить понад 400 морських мін, з огляду на те, що самі окупанти проголосили цю небезпеку і позначили кількість мін, які може знати лише той, хто безпосередньо заміновував море”, — розповіла Гуменюк в ефірі національного телемарафону.

Вона уточнила, що з початку 2023 року в морі знищили понад 20 мін.

Часом вони вибухають безконтрольно, і тоді завдають шкоди місцевості на відстані до 200 метрів. А підрив міни у воді може вражати все живе у радіусі кілометра.

Також речниця розповіла, що влада низки прибережних міст облаштовує альтернативні місця відпочинку на морі. Якщо місця облаштують відповідно до правил безпеки, то їх відкриють. Втім, залишається високий рівень повітряної небезпеки, бо ворог часто атакує саме повітряну зону узбережжя. Тому важливо, аби люди, які відпочиватимуть в облаштованих місцях, мали змогу перейти до укриття у разі небезпеки.

 




Експорт агропродукції з морських портів скоротився на 78% минулого тижня через блокування зернового коридору


Упродовж 42-го тижня роботи зернового коридору, з 15 по 21 травня 2023 року, через морські порти Чорноморськ, Одеса та «Південний» було експортовано 118,3 тис. тонн агропромислової продукції — на 78% менше, ніж за попередній тиждень. Про це свідчать дані об’єднання «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ).

Минулого тижня у портах Великої Одеси було завантажено 4 судна — на 9 суден менше, ніж попереднього тижня.

Робота «зернового коридору» продовжена, але поки повноцінно він ще не запрацював. Так, за 6 днів (з моменту погодження повернення роботи «зернового коридору») інспекцію на вхід пройшло лише 11 суден, що є дуже низьким показником, враховуючи значну чергу суден на вхід. Та й показники відвантажень минулого тижня були критично низькими”, — зазначили в УКАБ.

Найбільше протягом 42-го тижня роботи зернового коридору експортовано кукурудзи — 91 тис. тонн, або 78% експорту за цей період, соняшникової макухи — 20 тис. тонн (17%) та пшениці — 7 тис. тонн (6%).

Українська продукція була відправлена до країн Азії (Саудівська Аравія, Туреччина) —91 тис. тонн, або 78% обсягу за тиждень, Африки (Мароко) — 20 тис. тонн, або 17%, та Європи (Італія) — 7 тис. тонн, або 6%.

Всього з початку роботи зернового коридору станом на 21 травня з портів Великої Одеси експортовано 30,3 млн тонн агропродукції до країн Африки, Азії та Європи.

17 травня Україна, ООН, Туреччина і Росія домовилися про продовження дії Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море до 18 липня 2023 року.

19 травня Спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі відновив інспекції суден, які рухаються до портів Одеса та Чорноморськ у рамках Ініціативи щодо безпечного транспортування агропродукції через Чорне море, проте рух до найбільш глибоководного порту «Південний» продовжує блокуватися представниками Росії.

Постійний представник України при ООН Сергій Кислиця заявляв на засіданні Ради Безпеки ООН, що Росія вдає, ніби має збитки від Чорноморської зернової ініціативи, хоча насправді вдвічі збільшила експорт свого зерна.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією. Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня.

«Зернова ініціатива» дозволила розблокувати порти Великої Одеси, які до війни на 80% були воротами для агроекспорту, підтримати українських аграріїв, збільшити надходження валютної виручки в Україну, стабілізувати світові ціни на продовольство та запобігти суттєвому погіршенню гуманітарної ситуації в державах, які знаходяться на межі голоду, зокрема Ефіопії, Сомалі, Афганістану.