Данська транспортно-логістична група A.P. Moeller—Maersk AS за результатами 2022 року продемонструвала найкращі фінансові результати за всю свою історію і зафіксувала рекордний прибуток. Про це повідомила прес-служба Maersk.
Як свідчить звітність групи, виручка у 2022 році збільшилася проти попереднього року на 32% — до $81,5 млрд, показник EBITDA — на 53,2%, до $36,8 млрд. Операційний прибуток зріс на 56,9% — до $30,9 млрд, чистий прибуток — на 62,6%, до $29,3 млрд.
Безпрецедентні фінансові результати стали наслідком добрих показників роботи всіх підрозділів у ненормальних ринкових умовах у першій половині року. У міру того, як затори розсмоктувалися, а споживчий попит знижувався, що призвело до скорочення товарних запасів у всіх сегментах, наприкінці року, як і очікувалося, розпочалася нормалізація ринку морських перевезень”, — зазначається у звіті.
Всі бізнеси групи (Ocean, Logistics & Services, Terminals і Towage & Maritime Services) продемонстрували зростання фінансових показників.
Зокрема, дивізіон Ocean збільшив виручку на 33,3% — до $64,3 млрд. Показник EBITDA зріс на 57,6% — до $33,8 млрд, операційний прибуток — на 62,3%, до $29,1 млрд. Зростанню сприяли високі фрахтові ставки та високий попит, особливо у першій половині року.
Обсяг перевезень у 2022 році скоротився на 8,9% — до 23,9 млн TEU, що в Maersk пояснюють зниженням попиту, особливо на трейді Азія—Європа та транстихоокеанському напрямі. Також скоротилися обсяги на Центральну Америку та західне узбережжя Південної Америки, а також внутрішньоєвропейські перевезення (останні — головним чином через вихід лінії з Росії).
У сегменті Logistics & Services виручка за підсумками 2022 року збільшилася на 46,7% — до $14,4 млрд, EBITDA — на 35,8%, до $1,4 млрд, операційний прибуток — на 52,5%, до $814 млн. Особливо суттєве зростання, відзначають у групі, відбулося у складському бізнесі, активи якого збільшилися з придбанням LF Logistics, що оперує 198 складами загальною площею 3,1 млн квадратних метрів. У результаті сумарна площа складських приміщень зросла більш ніж удвічі до 7,1 млн квадратних метрів.
У сегменті Terminals операційний прибуток з поправкою на вихід із бізнесу в Росії досяг за підсумками року рекордного показника — $1,2 млрд, чому сприяли зростання обсягів та збільшення доходів від зберігання контейнерів у зв’язку із заторами. Операційний прибуток, відображений у звітності, скоротився на 29,1% — до $832 млн. Виручка зросла на 9,3% — до $4,4 млрд, показник EBITDA — на 5,5% до $1,5 млрд.
У сегменті Towage & Maritime Services виручка виросла на 10,1% — до $2,3 млрд, EBITDA — на 3,7%, до $369 млн, операційний прибуток — у 18 разів, до $307 млн.
2023 рік A.P. Moller—Maersk очікує закрити з показником EBITDA близько 8-11 млрд, операційним прибутком $2-5 млрд і вільним грошовим потоком не менше $2 млрд. Такий прогноз будується на тому, що до кінця першого півріччя товарні запаси будуть скориговані, що призведе до більш збалансованого попиту. Очікується, що темпи зростання ВВП у 2023 році будуть невисокими, а динаміка ринку морських контейнерних перевезень буде у межах від -2,5% до +0,5%. A.P. Moller—Maersk розраховує, що темпи зростання групи відповідатимуть ринковим.
У березні 2022 року Maersk оголосила про повне припинення діяльності та продаж активів у Росії у світлі російської агресії проти України.
У вересні компанія остаточно позбулася 30,75% акцій російського портового оператора Global Ports, який управляє шістьма терміналами в Росії та двома у Фінляндії, а в листопаді — ухвалила рішення про ліквідацію російської дочірньої компанії з контейнерних перевезень.
Голова ради директорів компанії Джим Хагеманн Снабе сказав в інтерв’ю агентству Bloomberg, що рішення A.P. Moller—Maersk піти з Росії у зв’язку з війною проти України обійдеться дорого, але є правильним як з морального, так і фінансового погляду.
A.P. Moller—Maersk є найбільшою міжнародною групою компаній, які працюють у більш ніж 130 країнах світу. Чисельність співробітників групи — близько 105 тис. осіб. До групи входить найбільший лінійний контейнерний перевізник Maersk Line. Група здійснює свою діяльність у різних бізнес-сегментах: морських контейнерних перевезеннях, логістиці, а також у нафтогазовій галузі.
A.P. Moller—Maersk має п’ять основних підрозділів: Maersk Line, APM Terminals, Maersk Oil, Maersk Drilling та APM Shipping Services (що об’єднує чотири бізнес-підрозділи Maersk Supply Service, Svitzer, Maersk Tankers та Damco).
З 1 січня 2023 року новим генеральним директором A.P. Moller—Maersk AS став Вінсент Клерк. На цій посаді він змінив Сорена Скоу, який вийшов на пенсію.