У порівнянні з 2021 роком вантажопереробка ДП “Ізмаїльський морський торговельний порт» збільшилася у 1,5 рази.
Як відомо, у зв’язку із воєнною агресією відбулося блокування українських портів на Чорному морі і єдиним морським коридором з країнами Європи залишилися морські порти, розташовані на річці Дунай, тому певна частина вантажів, які раніше перевантажувались у портах великої Одеси (зернові, олія, нафтопродукти, контейнери тощо), почали перевантажуватися у ДП “Ізмаїльський морський торговельний порт», за рахунок чого відбулася заміна втраченого та залучення нових вантажопотоків.
У ДП «ІЗМ МТП» відбулися зміни в структурі вантажопереробки:
– в наслідок нападу Росії на Україну підприємство втратило транзитний вантажопотік:,
– проте зросло перевантаження імпортного та експортного напрямку.
За рахунок збільшення вантажопереробки чистий прибуток склав 380,9 млн грн, та у порівнянні з 2021 роком зріс у 18 разів.
Відповідно зросли в двічі середньомісячна заробітна плата одного працівника та майже в 4 рази виплати на користь держави.
З перших часів воєнної агресії Російської Федерації проти України діяльність підприємства зосереджена також на задоволенні потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, забезпечення функціонування національної економіки в умовах воєнного стану та життєдіяльності населення.
В рамках виконання мобілізаційних завдань працівники підприємства забезпечують заходи:
-надання послуг з транспортних перевезень (вантажних та пасажирських) для задоволення потреб Збройних Сил України;
-надання послуг з транспортних перевезень для забезпечення функціонування національної економіки;
-надання послуг з транспортних перевезень річковим та морським транспортом для забезпечення системи життєдіяльності держави.
В зв’язку з наслідками блокування Російською Федерацією морських портів Чорноморського басейну підприємство збільшило експортно – імпортні операції по перевантаженню вантажів необхідних, як для Збройних Сил України, так і для національної економіки, вдвічі
Проблемні питання.
Основним проблемним питання, що потребує вирішення залишається норматив відрахування частини чистого прибутку у розмірі 80 %. Головним спрямуванням коштів, що залишаються у розпорядженні підприємства – здійснення капітальних інвестицій. Зниження розміру відрахування до 30 % дало б змогу підприємству накопичити кошти для більш вартісного оновлення парку портальних кранів та буксирного флоту підприємства.
Прес-служба Асоціації портів України «Укрпорт»